Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1163 ggr
HelenaBuhr
0

Kaninungar till salu!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu parat min hona, en dvärgvädur madagaskar, med en renrasig dvärgvädur, madagaskar manteltecknad. Ungar förväntas att komma den 24 september och de är då leveransklara 24 november. Eftersom att båda kaninerna är renrasiga och har stamtavlor kommer ungarna vara väldigt populära. Båda kommer dessutom från Flåhackebackens kaninuppfödning som har väldigt söta dvärgvädurer madagaskar, både utan och med mantelteckning. Det förväntas inte heller komma så många ungar så först till kvarn, men man kan tinga en unge redan nu för att vara säker på att få en.

Mer om min honkanin, Soda. Hon är en livlig och väldigt framåtriktad, nyfiken och charmig kanin. Hon lever med en kastrerad hane och är ändå väldigt lojal mot människor och kommer framspringande när man kommer in i rummet, dessutom springer hon inte ifrån när man ska plocka upp henne, varken ute eller inne. Hennes uppfödare sa också att hon kom från en extra fin kull så hon har då också bra gener.

HelenaBuhr
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var hanen, bilden där uppe. 

Detta är Soda, honan.

RebeccaG
2

Ett tips: 
Skriv gärna föräldrarnas poäng & ifall dem är stamboksförda eller ej😉

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

HelenaBuhr
1

Hanen är stambokförd och har 94 poäng.

HelenaBuhr
0

Min mejladress, som jag glömde lägga ut, är lena_buhr_98@hotmail.com om någon skulle vara intresserad.

claravincent
1

Lägg upp bilder på ungarna när dom har kommit :)

HelenaBuhr
0