Låter i magen
Hej!
Jag har en kanin hona på 3 år. För ungefär 3 dagar sedan så har det börjat kurra eller låta i hennes mage. Hon äter som vanligt, hö, gräs, pellets samt något enstakad morot och äpple. Hon sitter iallafall inte i ett hörn och kurrar ihop sig.
MEN nu är min fråga… Vad kan detta vara? tänkte mest att det var något konstigt hon hade ätit men det har gått 3 dagar nu så. Hon bor till sammans med en annan kanin hane.
Hennes avföring är runda pluttar, inget löst. Så vad kan detta vara?
Tack
Ibland kan mina kaniners mage låta när de dricker och ibland bara när de sitter och det har de alltid gjort så jag tror inte att det är något farligt.
min hanes mage kurrade jätte mycket förut utan anledning men de försvann tillslut :)
Min honas mage lät också efter sin kull, det lät sådär som en människomage brukar kurra fast typ super högt! Åkte in till veterinären då hon också mest bara låg i hörnet och surade som det såg ut som… Men hon åt och drack… Veterinären sa att det var hennes livmoder som höll på att dra ihop sig men jag skulle rådfråga en veterinär ändå. Kanske är det någon som inte kom ut eller något annat som gick snett?
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Det kan vara något på tok såklart, men annars brukar man säga att det är bra när magen låter för att det då tyder på att den jobbar och inte är förstoppad. :)
Ska pata med min pappa om veterinären när han kommer. Idag märkte jag också att hon fick sämre balans? Bara sålänge… Vad tror ni?
Tycker ni jag ska ska seperera på hon & hanen sålänge?
#7 *Henne
#6 så fort hon blir sämre på något sätt så bör du kontakta veterinär, ja.
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Hon klarade inte natten igenom, jag gjorde en annan tråd oxå "vad kan det vara" …