Låna hane till parning
Hej! I Januari kommer jag para min ena hona. Men jag har inga hanar just nu som är aktuella. Någon här som kan låna ut en hane till PARNING första veckan i Januari? Gärna en dvärgvädur Helst ska hanen vara i Skåne! (:
Har en dvärgvädurshane, bor dock i Örebro. :P
Å, vad synd! (:
Grattis till en ny kull på G! (:
Har en hane, han blir 8 månader i januari. Visserligen inte renrasig. Mamman är och morföräldrar är lejonhuvade dvärgvädurar. Pappan är korsning mellan lejonhuvad kanin och dvärgvädur. Han har fällt båda öronen dock står det ena upp då och då. Han finns i Laholm.
Det är grabben till vänster. Den viltgulbrokade ;) Världens charmknutte. Älskar att spexa och fjonta sig. Han älskar att hoppa och visat detta sedan han bara var 6 veckor gammal. Han har allti hoppat över allt som kommit i hans väg. Har börjat träna honom lite smått nu och han hoppar banan utan tvång :) Hans farfar var också en riktigt hoppglad kanin. Dock har jag aldrig tävlat med honom. Han är självklart väldigt tillgiven och snäll, precis som sina föräldrar. Är du intresserad kan jag skicka fler bilder.
http://pillasddv.weebly.com/
Jag har en hane här hemma. Men jag bor i Ronneby, Blekinge. Vart i Skåne finns du? Lilla Nemo är en dvärgväddur/lejonhuvad kanin, isabellafärgad wienertecknad. Jag tävlar i hoppning, dock ännu bara i mini, då han är ganska hanig och luktar en del. Han är jättekelig och social! Jag har inte så mycket information om hans stam, men om intresse finns så ska jag försöka ta reda på lite. Hör av dig om detta kan vara något! :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
#5 Jag glömde skriva att han är född 30/1 nu i år, så han kommer vara runt ett år i januari. :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
#6 okej (: Vu får se. Han såg ju fin ut, men det är synd att jag bor i nedre delen av Skåne.
Alla hanar var jätte vackra och säkert underbara exemplar! (: Men just nu söker jag en renrasig dvärgvädur och hanen ska finnas runt Malmö trakten Visa gärna bild (:
Vad är det för hona du har? :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
En lejonhuvad (:
#10 Men färg m.m tänkte jag? Du kan ju inte para med vad som helst 😉
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
har bestämt att det inte blir någon kull i år. kanske fram typ, 2015. men känner att tiden inte räcker
synd