Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 2074 ggr
7Bella?
4

Vägkorsning eller vad?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mamma: dvärgvädur Pappa: new zealand red Blev ju ändå ett bra resultat, eller hur?!

mickisö
0

Ja, dom blir nog jättefina. :) jag har två New Zealand / Rex och dom är stora och fina :)

fsigge
1

kan du inte göra en tråd med ungarnas utvecking?

vore jättekul! 🙂

Frida

7Bella?
0

Absolut, ska försöka göra de.. Behöver flytta på de men avvaktar med de lite. Jätteduktig mamma😊, så de går nog om nån vecka eller så. Lägger upp nya bilder snart./ Med vänlig hälsning, Linda.

Beatrice_Love_Kaniner
1

ungen som ligger längst upp med huvet lite uppåt på bilden ser lite tunn ut… Var är all päls?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Cilia.Teddytöserna
1

den längst ner i hörnet där man ser hela kroppen på är väldigt tun och har ganska stort huvud om man jämför med kroppen, kanske en mupp?🤔

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

fridaaocrazy
0

Och jag som tycker den som man ser hela kroppen på längst ner ser liten och uttorkad ut då skinnet har kurvat sig så..

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Cilia.Teddytöserna
0

#6 ja den ser inte riktigt bra ut😕

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

fridaaocrazy
0

Och den längst upp till vänster är gigantisk, haha då olika de blev :P Men jag råder att stödmata den lilla ungen med espilac då den ser allt för tunn ut.

7Bella?
0

Nja, de e väldigt olika stora å i olika stadier. Kanske pga de olika raserna. Varje gg ja kollat till de e de runda om magarna, så mamma e jätteduktig :) har kollat fysiken i övrigt å de verkar ok :) ingen mupp så vitt ja kan se iaf å pigga å alerta e de allihop trots sina storleksskillnader. Pappan e renrasig new zealand red så de borde väl inte kunna bli nån mupp då eller? :S

7Bella?
0

Kan tillägga att de e en vecka på bilden..

7Bella?
0

+ att de har mycke jättefin päls, alldeles slät å blank.. Syns bara dåligt på bilden :)

7Bella?
0

Här e en bild på minsta å största i kullen.. Den lilla e lite skrynklig men känns inte alls undernärd. Känns som den bara ska växa i sitt skinn lite.. :) vill inte in å stödmata så länge de känns ok.. Men visst, kan ju va nåt me den som ja inte vet, handlar inte om mat då..

fridaaocrazy
0

När raser blandas så brukar det bli en mellanvikt, och inte att den ena blir stor som en zealand och den andra liten som en dvärgvädur. I min grannes new zealand kull gick ungarna upp ca 10gram om dagen, så se till att den minsta går upp ett ungefär det också :)

mickisö
0

Jag har två ur samma kull (två honor) och dom i vuxen vikt skiljer det 1kg så nog tror jag att nån kan ha lite mer gener från den ena föräldern . Så är det med mina den ena har mera rex päls än den andra.( Blandning rex / new Zealand)

zezagena
1

Spännande se hur de blir sen.. ser de ut att vara rödförstärkta viltgrå..?

fridaaocrazy
0

#14 I vilket fall så ska skillnaderna inte visa sig förrän de blir större. Alla raser ska vara friska och lika stora under uppväxten, men sen kan de växa om varandra osv. Lycka till i alla fall :)

sarakaka
3

Åh vilka sötnosar! :*

Det är klart att det kan vara en skillnad eftersom alla ungarna har en genuppsättning från två föräldrar som kan dela upp sig på lite olika sätt. På samma sätt som en människa kan få mammas ögon och pappas näsa!

Där emot tycker jag att den lilla ser lite väl liten ut. Kanske är han inte så dominant och tar för sig av mjölken och kan behöva lite stöd. Jag skulle ge honom lite stödmatning och se hur han går upp. Kanske behöver han inte stödmatning men hellre mata än att han är för liten! Lycka till med gullepluttarna! :)

7Bella?
2

Update! :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

haha lite för stora för bebis boet snart! 😂

mickisö
0

Meeen vad söta dom är !!! 😃

7Bella?
0

De e flyttade. Flyttade me bebisboet för att de skulle känna sig hemma.. Hela familjen. :)

fridaaocrazy
1

Åh vilka sötnosar! 😃 Hur gick det med den lilla? Har alla överlevt? 🙂

thildatessie
0

sötnosar :)

7Bella?
1

Alla har överlevt.. Den piggaste e nog den lilla faktiskt :) nyfiken å framåt. dock e de lika enorm skillnad på de ännu, ser ut som helt olika kaninraser (vilket de kanske just blivit här) Lägger snart upp mer bilder, vill inte peta för mycket me de än…helst inte nu efter flytten till ny bur.

7Bella?
1

… Å en till! :)

Evelina!
1

Vilka raringar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

7Bella?
2

Största å minsta.. 17 dgr.. 😊

7Bella?
3

Helt ok allihopa..😉 pigga å krya..

Alvsas
1

Ojj! Vilken storleks skillnad😮

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Beatrice_Love_Kaniner
0

#29 ja det är en mupp som fick turen att överleva pågrund utav duktig mamma och snälla syskon som håll honom varm ^.^

7Bella?
2

Tror nog inte att de e en mupp faktiskt… Alla i kullen e typ olika stora å detta va den största å den minsta😏. Här har ni gänget.. Om nu alla e me,snabba som sjutton ju…😧

7Bella?
2

Fullt sjå å hålla ihop de…😅❤️

mickisö
0

Jätte fina ungar . :)

[Guldvingens]
1

#30 Det är ingen mupp! Bara en liten unge, en mupp ser inte ut som en "vanlig" kanin som denna ungen gör. + att det omöjligt kan vara dubbla dvärggener med en NZR som pappa.

Ts: fina ungar!

7Bella?
0

Tack! 😊❤️… Amen! 😉

hobbymupp
0

Vilken spännande korsning!! Detta måste jag följa :D Kul att lillen växer på sig och lever! (det kan inte va en mupp, muppar dör alltid)

[AnimalLover1]
2

Ååh såå sööta ^^ Så spännande med en ny korsning :D