Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 669 ggr
Emel
0

Min söta impulskanin!

Hallå!

Impulsköpte en kanin som nu är sjukt tam (anade inte(!) att det skulle gå så snabbt)

Kan man behandla en kanin lite som en hund? Just nu bor han på balkongen med en liten (halvkass) isolerad bolåda. baklongen är på 3,5-4m x 1,5m, där spenderar han natten och dagen fram till 4 då får han springa i lägenheten (stor 2a) som han vill några timmar eller fram tills vi ska sova eller bara några timmar beroende på om jag har hunden eller om vovven är ordenkligt rastad så hon kan vara instängd i sovrummet några timmar.

Kan man ta med honom ut på grönområden framöver, när vi blivit bästa vänner? Kanske i koppel men utan med senare kanske?

Är helt kär i kaninen! Kan bli jobbigt med vovven men det löser vi. Har tid, lust och kärlek för båda hoppas jag ;)

Okej, kanintips överlag! 

Allt är välkommet! Vad gör jag för fel, vad gör jag rätt, vad kan jag göra bättre? Aldrig haft kanin innan men kan ändå basic kunskaper.

Här är mitt nya husdjurhttp ://www.anony.ws/kKQz att ladda upp bilder på iFokus är ju helt fucked :P Hoppas nu länken funkar!

Btw, vad kan han vara för ras? Eller är han bara en "kanin", korsning?

Mvh Kajsa, Kaninis (Ninja, Stampe, Wayne, Spliff, Jävla King. Kärt barn har många namn, för olika persponer ;)

Highlightade det som jag tycket kändes mest relevant, hehe :P

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Cilia.Teddytöserna
0

Han är lejonhuvad enkelmanad .

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

fridaaocrazy
0

Han är en viltgrå lejonkanin, men jag vet inte om han är dubbel eller enkelmanad så man inte ser hans kropp 😛

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

maalinh
0

Hej!
Ja, visst är det lätt att bli förälskad i kaniner  :)

Du funderade på att ta med honom till grönområden med/utan koppel… Med koppel är väl helt ok anser jag, men utan koppel låter mycket riskabelt… Min kanin springer lös utan koppel ute på vår gård, men så fort hon får se nån av grannarnas hundar eller katter som går förbi (även om det kan vara en bit bort) så får hon panik, och springer in (vi lämnar balkongdörren öppen så hon kan göra det). Jag skulle personligen inte ha min kanin utan koppel på ett "allmänt" grönområde, eftersom det då kan komma andra djur, som t.ex. katter och hundar, och om kaninen då får panik - vart ska den då ta vägen? Då kanske den springer iväg vart som helst, och så kanske man inte hittar igen den… ?
För även om kaninen lätt kan kännas ungefär som en hund eller katt när man har den hemma, så är det ändå en stor skillnad i och med att kaninen är ett "bytesdjur". De är generellt väldigt lättskrämda och är programmerade att ta till flykt vid fara…

Minirut
0

Kan vara en korsning mellan lejonhuvad och dvärgvädur.

Att ta ut honom på promenader kan du absolut göra. Ett tips? är dock att kolla upp innan ifall det finns vildkaniner där ifall han inte är vaccinerad. Ha alltid koppel på när ni inte är hemma. Det är så lätt att kaninerna blir skrämda av någonting och då får de väldigt mycket fart och det vill man inte riskera!

Lycka till ;)

http://pillasddv.weebly.com/

tilde&twix
0

Ser ut som en korsning mellan lejonhuvad och dvärgvädur. Annars hade örat aldrig kunnat ligga så pass långt nere. Vill dock tillägga att det inte är lejonhuvad dvv, utan somsagt en KORSNING mellan lejonhuvad och dvv.

Hans färg ser ut som viltgrå, eller viltbrun. Är inte så bra på dessa viltfärger.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner