Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 532 ggr
ClaraIor
0

kanin mat/ kosthållning

Undrar lite om vad ni använder för mat till era kaniner. Jag har oxbow adulte rabbit food och cuni complete och det tycker mina kaniner om väldigt mycket(; Dom brukar få det på kvällen för att dom ska äta så mycket hö underdagen som möjligt. Jag brukar även ge mycket kvistar som dom får tugga på(; Sen brukar dom få vara i hagen minst 1h per dag och då äter dom lite gräs(; Sen kanske vid vissa speciella tilfällen så får dom kanske pyttelite äpple/morot. Dom brukar ochså få bladgrönsaker.

Hur ser erans kanins kosthållning ut eller vad har ni för mat?

Fridaaaa
0

Cuni nature re-balance blandat med svenska foder.

Behöver ha foder som jag kan köpa i stora säckar, till vettiga priser. Och cuni nature har relativt bra innehåll och vissa av mina kaniner behöver lite fetare, därav svenska foder inblandat 🙂

Sedan får de grenar några gånger/vecka (mer sällan vintertid tyvärr), grönsaker 1-4 gånger/vecka, lite blandat då. Morot och äpple som godis 1-2 gånger/vecka. Äter gräs i hagen eller så slänger jag in till dem.

Försöker ha mina kaniner i Hage minst 4timmar/dag, om vädret tillåter. Men har stor yta till dem med så inge katatrof om de inte får komma ut i Hage någon/några dagar eller så 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.