ovanliga färger!
nu vill jag att alla som har en kanin med en ovanlig färg/teckning lägger upp bild/er på dom :D

putt.

Jag har också vanliga färger. Svart manteltecknad, blått, g/s japantecknade, viltgrå mantel.
Sedan har jag ju 4st. rosa :P.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
är rysk tecknad vanlig eller ovanligt?
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

#3 ja, Rosa är ju en ovlanlig färg x)

#5; haha jo x)
#7; Gisses vad cool :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Järnblå vet jag inte om den färgen är vanlig eller ej.
OBS!
Den vita färgen (pälsen) runt ögonen och vid buken har ingenting med själva färgen järnblå att göra.
Hon håller helt enkelt på att bli "gammal", trots sina knappa 1 år och 7 månader. =P

#4: Rysk tecknad räknas nog iaf lite som ovanlig. =)
Havanna otter wienertecknad, pekingteddylöwen
(Nog inte så jätte vanligt tror jag:))
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Svart holländartecknad (feltecknad och blåögd, så igentligen wienertecknad),
Sen har jag en "svart- havanna- blå" (ingen aning om vad färgen heter, brukar bara säga svart-havanna) med vit tå.
Bild framifrån (hehe bara för den är så söt..)
#13: Varför kallar du den holländartecknad om den egentligen är wienertecknad?
#19 teckningen är som en holländarteckning (lite små fel som att hon har vita öronspetsar, svart rand som går in på det vita på ryggen, och vita baktassar..) Men enligt vissa får man inte säga att dom är holländartecknade bara för att dom bär på blåögt eller är blåögd, men jag tycker inte det spelar någon roll, eftersom holländartecknat är holländartecknat även om kanien har blåa eller bruna ögon..

#18 Ser ut som om hon är svart solbränd, men det tror jag inte hon är :P Skum färg iaf ;) Vilka färger har hon i stammen?
#20: Fast att de är holländartecknade stämmer inte helt det heller.
Då generna för holländartecknat (s) och wienertecknat (Xx, vit blåögd xx) är två helt skilda.
Som du redan vet kan ju wienerteckning se ut på miljoner olika sätt, allt ifrån en vit klo, ett/två blåa ögon, till en i princip fullständig "holländarteckning" och mer.
Men dessa är ändå genetiskt sett wienertecknade och jag personligen tycker det är fel att kalla de för något annat då.
Sen gör ju alla som de själv vill, men det är iaf vad jag tycker.
Blev lite halvt OT.
#22 Nej, hon är inte solbränd :P hon va så när hon va lite också!
Hon har bla. blå scheck, svart wienertecknat, havanna, "aprikos" m.m
#23 Hon har holländarteckning längre tillbaka också… men det är rätt långt tillbaka, sen han hon bl.a scheck också (har hört att det ska ha nått samanband med holländarteckning? vet inte om et stämmer..)
Men även om det är fel genetiskt sätt så specielt det ju ingen roll eftersom jag inte föder upp för utställning, teckningen är ju ändå som holländare!
Mja, japaner, och japanwiener är väl inte jätteovanlig?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
# 3 - Kan inte Du lägga ut en bild på nån av dina rosa?
#26;det är några dar gamla ungar :P
Med vänlig hälsning,
Jenny

#25 Nä kanske inte ^^,

#12 vilken snygg färg! :D

#12 Fin färg! (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#32 Tack! Hon är otroligt fin har inte sett någon som ser ut så innan ;) Hon är väldigt charmig också!
#31 * DREGGLA :D *
var bor du ? *planera att sno :D *
#26; Haha :P Om några dagar^^ Bilden jag har är väll inte så bra direkt :P.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#34: Jag bor hemma ;P (A)

#37+38: Ser ut som om h*n skulle kunna vara brun zobel (eller zobel brun, hur man vill säga det) wienertecknad. =) Jättesöt. ^^
#39: Caisy är svart/gul japantecknad brokad, ifall du undrar. =)

#40 vanligt eller ovanligt? en liten pojk är det, eller rättare sagt gammal gubbe snart, han är minst 5 år i år ju…
#41; Det är ganska vanligt^^
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#42 då skulle han itne varit med i denn tråden då;D men han kanske kan få vara med för att han är så ovanligt söt;)

Kan ingen hjälpa mig
?
Brun zobel möjligtvis?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Hon är typ grå/vit
Clariiz - Kan Du inte lägga ut en bild på en rosa nu då? =)
here comes an other one :)
Min nya lilla kanin som vi hämtade idag!
Han är en havanna holländartecknad (lite feltecknad dock) teddylöwen med ett blått öga och ett brunt med blått i sig :)
han är såå fin asså!
Med vänlig hälsning,
Jenny

#49 Jäklar! Snygging ;)
#50 tack :)

#55: Han är silver svart (eller svart silver, går att säga vilket som). =)
#54; Ryssar rätt vanligt, inte på lejon kanske men iaf :)
Men så vackra dom är <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Vit rödögt.. man kan väl kalla det vanligt?
Not your mom, not your milk.
Jag har en havana teddyvädur, brun zobel wienertecknad teddyvädur, madagaskar/japan teddyvädur & en kanel färgad teddyvädur. Vet inte om de är ovanliga färger/teckningar?
Men kanel är inte allt var vanlig så jag lägger in en bild på Isa, kanel hona :)
Har också en vit, blåögd dvv hane men det är väl inte så ovanligt :P
#61 det är en feltecknad så det är väl en wienertecknad :P
#63 En feltecknad holländarteckning blir väl automatiskt inte wienertecknad? :S
#64 Nej, men tänkte mer på rex brukar väl inte vara holländar tecknade :P
#65: Det går ju faktiskt att korsa in holländare på rex, för att få en holländartecknad rex.
#66 Tänkte inte på det :)

#61 - Finns ej holländartecknat på rexar, det är wienertecknat. :)
#70: Du har inte läst mitt inlägg eller?
Skrev i inlägg #66 att det faktiskt går att korsa in holländare på rex, för att få holländartecknat.

#72 - Svart otter. :)

# 73 Tack så mycket :)
jo det finns det men färgen är inte registrerad alltså inte godkänd det är få som får den färgen.
Vet inte om den är jätteovanlig, men här har vi en zobel brun
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Zobelsiames japantecknad brun, men är tyvärr ingen Godkänd färg?.
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Har inte sett någon kanin som liknar min lilla Jolt så antar att hans färg/teckning är rätt ovanlig.
Han är blå otter och sedan antingen med wienerteckning eller holländarteckning. Hans far är en holländare (mamman är hermelin) och vissa menar då att han då blir holländartecknad och förklarar de blå ögonen med att de finns blåögdanlag hos holländare. Andra menar att de blå ögonen tyder på att han är wienertecknad. Vet inte alls jag :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Efter vad de flesta har sagt längre upp så är han wienertecknad och inte holländartecknad. 🙂 Det blåögda tror jag räknas som wienertecknad, men är inte helt säker 🤪
#90 Jovisst, men hur vet vi vilket av det han har, när jag inte vet vad hans föräldrar har för färger (bara vilka raser de är) och därmed inte vet om det finns wienerteckning hos hans mamma? :P
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag skulle inte sagt holländartäcknad bara för att han har vit hals och bläs :P Holländartecknade kaniner är vita från bläsen och ända ner en bit bakom bakbenen och de brukar vara tydligare tecknade. :)
För att reda upp det är med holländarteckning på Rex så kommer det från dalmatiner. För att få fram dalmatinertecknat korsade man holländare med en hotot. Så jo, holländartecknat finns på Rex. Men det kan mycket väl vara så att kaninen på bilden har med VBÖ att göra.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Oj vilken gammal tråd! Pinsamma inlägg från min del - här kunde jag minsann inte så mycket om kaninfärg och teckningar, haha! 😞
Inte längre min kanin då hon flyttat till en vän i Norge.
Men rysstecknad på dvärgvädur är väldigt ovanligt. Finns inte alls många här i Sverige. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt