Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 614 ggr
Kanin2
1

Vill ha en utekanin!

Hej jag heter Daniella jag är 10 år och jag vill jätte gärna ha en dvärgvädur fast min pappa är ganska allergisk mot pälsdjur och min mamma är jätte allergisk mot pälsdjur men jag vill ha en ute kanin och jag har läst på om den jätte mycket men om jag skulle få en kanin skulle vi ha problem med att frakta kaninen till vår sommarstuga och vi gillar att resa, men kan inte nån av mina kompisar ta hand om den när vi bara ska resa kanske en vecka till Grekland säger vi? Skulle vara jätte tacksam att få ett svar.

Mida
1

I början är det bra om ni är hemma så kaninen vänjer sig och förstår vart "hemma" är. Men sedan tror jag inte det ska vara några problem med att någon annan tar hand om kaninen en vecka åt gången, från kaninens vinkel. Om kaninen är lugn och den nya miljön inte stressar upp den så ser inte jag några problem med det :) När jag åker bort och inte kan ta med mina så sköter antingen resterande av familjen om dem eller en av mina kompisar. Funkar fint för mig! :)

fridaaocrazy
1

Detta är egentligen bara frågor ni själva kan lista ut då vi inte vet när era kompisar ska resa bort. 😉

Det ni ska tänka på är att köpa halm att ha i kaninens "hus" till vintern så att den kan hålla värmen. 🙂

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka