Säljer ungen samma dag som köp
När vi var uppe på Sundspärlan i Helsingborg och tävlade i hoppning så hade vi med vår kull då ena ungen blev såld där uppe och flyttade till sitt nya hem samma dag. Allt verkade vara hur bra som helst när jag pratade med henne där uppe, men sen har jag inte hört något av henne på 2 veckor. Idag när jag kollade runt på blocket såg jag att den ungen låg ute till försäljning. Då han inte gick ihop med hennes hona och blivit biten. Jag kollade datumet när annonsen blev utlagd, där står det den 7 september. Samma dag som hon köpt honom! Är så arg, sur, ledsen & irriterad för att hon inte kontaktat mig/oss fast jag mest är orolig för hur lilla grabben har det. Hur ska jag reagera? Vad ska jag göra?
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Åh så tråkigt! Men kontakta henne, fråga vad som hänt och erbjud dig ta tillbaka kaninen.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Skulle kräva tillbaka kaninen, utan återbetalning.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Vi går inte tag på henne. Och vi har ingen plats för en hane :(
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Sålt är sålt, de kan köpa kaninen, men till det pris ägaren sätter. Även om det är dyrare.
#2 Du kan inte kräva tillbaka en kanin, framför allt inte utan återbetalning.
Det är nog inte helt ovanligt att man "ångrar sej" 😮 helt enkelt ett spontanköp utan att tänka till före.. Dock låter det misstänkt när kaninen lades ut på Blocket samma dag, konstigt… har sett uppfödare som köper upp kaniner o lägger ut dem tillsalu på direkten med.. förstår mej inte riktigt på det heller 🤔
#5 Det beror lite på. Finns det avtal på att TS SKA få info om att kaninen säljs, så tycker jag man kan kräva tillbaka den då avtalet är brutet. Men finns inte ett sådant avtal blir det svårare… Sen kan ju köparen vägra i vilket fall ändå, men jag skulle inte ge mig i första taget iallafall :P
Till TS: Kan inte någon du känner köpa kaninen?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Allting har löst sig, hon kommer behålla han. #7 vi hade ett avtal att hon skulle höra av sig om hon skulle sälja honom. Men det gjorde hon inte. Sp vi fick kontakta henne. Men allt är löst, tråden kan låsas :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Vad skönt! :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#7 Nej, avtal är inte juridiskt bindande när det gäller "varor" (som kaniner räknas som).
Vad skönt att det löste sig för dig och kaninen TS! 🙂
#10 Mycket väl medveten om det och jag har inte hävdat motsatsen, bara att det kan underlätta.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Vad skönt att allt löste sig, men håll koll på henne då hon kan ljuga och sen t ex bara sätta upp lappar i byn eller sätta in honom på en annan sajt. :(
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
gud vad bra att det löste sig Cecilia!🥵🙂
Tack alla, jo jag ska hålla kol på blocket :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna