Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 583 ggr
Jenna_Nord
0

Hur vänja att gå på golv?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu har det gått två veckor sen jag fick hem min lilla pojke :) Tanken är att han ska vara frigående i lägenheten förutom när jag sover eller inte är hemma. Mest för att få så bra kontakt så möjlig och roligare relation, både mellan mig och honom, & hundarna och honom. Men han verkar inte alls uppskatta att gå på golvet! Han håller sig endast på mattorna, och då blir det inte riktigt att han är överallt. Han kan inte följa med och gå dit han vill. Jag har tyvärr ett begränsat antal mattor hemma, och som det är just nu så är han dessutom nästan lika stor som mattorna haha!:) Går det att få honom att vänja sig vid golvet? Han är lite över 2 år gammal. Hur ska jag isåfall gå till väga?

Mvh Jenna

AkaiTsuki
0

Om jag var du skulle jag satsa på att köpa större mattor 🙂 Det är inte många kaniner som uppskattar golv om det finns stadiga mysiga mattor runt omkring, dessutom är mattor bättre för hasorna än golvet

//Joanna

[Mi-rand-a]
0

köp mattor, kaniner gillar inte golv då de är halt och de bara halkar omkring och de går nog inte att vänja bort, min är 5 år och har alltid klistrat sig efter väggen om de inte finns mattor.

sarakaka
0

Jag har såna här:
http://rusta.se/matta-flora-svart-120x180-cm-p45601505.aspx

De finns i olika färger och kostar 49 kr/st.
De är i plast så de är lätta att dammsuga eller torka av med våt trasa.
Ninen skuttar glatt runt på dem och halkar inte. :)