Tjej eller kille?
Hej!
Jag har en liten fråga angående min lilla tjej Grisen sm jag nu misstänker inte alls är någon tjej. Jag har trott det i tre månader nu (hon är fem månader), men när hon hoppade runt på golvet för ett par dagar sedan ser jag något suspekt under magen på henne, typ något ljusrött/grått som hänger. Jag blev lite rädd att det var en böld eller nåt, men sen när jag kollade var det som gråa "kuddar" (se bilden).
Är det en kille? Isåfall, är det bäst att kastrera honom?
Japp, verkar defenitivt vara en kille om det ser ut som på bilden. Det är kulorna:)
Det är inte nödvändigt att kastera. Vissa hanar skvätter och håller på och markerar överallt och det kan ju vara lite jobbigt. Kastrerar man dem brukar de sluta med det har jag hört.
Det där är mycket väl en kille ;)

Som dom andra säger. Ja, det är en kille ;)

Japp, helt klart en kille.

Pojkeee ;D
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Har killarna alltid kulorna, känner man dem, alltid?

Helt klart en hane
Asså, när kan man känna kulorna & se dem? När utvecklas dem?

Tack för de klara svaren! Jag måste säga att jag känner mig lite överraskad, för hon har alltid varit min tjej liksom, haha.
Har hört att det är ovanligt för hankaniner att ha hängkulor. De flesta kaniner har dem uppdragna i kroppen säger en veterinär?
#8 Nu minns jag inte exakt men vid två månaders ålder borde man i vanliga fall kunna urskilja testiklarna.
#9 Hur fick den veterinären sin licens? Inre testiklar är en defekt som gör att kvalitén på sperman försämras pga för hög värme.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#8: När dom är 8 veckor, eller 2 månader som #10 säger kan man mycket väl både se och känna pungen :) Men du kan könsbestämma dom innan dess genom att se om kaninen har snopp eller inte.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Pojke

Min kanin har dom alltid hängande utanför kroppen, så man ser dom helatiden:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#13 ja sitter de där så gör de det, inte direkt så att de får för sig att krypa tillbaka in i kroppen ;)
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Va?! Senast idag kollade jag könen på Harry och Doris, och då såg jag EXAKT sånadär "grå grejer" (pungkulor), på Doris! Och Harry hade INTE pungkulor.. Jag funderade på det där med att hanarna ofta är mindre än honorna, men nu är jag ju ganska säker på att Harry är en hona, och Doris är en hane…. Jag får nog byta till några andra namn! ^^
Måste bara ge dig lite beröm för den fina förklaringen och den bra bilden :) ingen tvekan om att det är en liten gosse ^^