Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1062 ggr
andrea1
0

avliva eller går det att fixa

hej min kanin wille är jätte agresiv och han har bitit mig flera gånger mina föräldrar säger att jag måste avliva honom om han inte slutar bitas men vad ska jag göra jag älskar honom men man kan inte ens öppna buren då kommer han direkt och biter han var jätte snäll innan han har varit så här 2 dar vad ska jag göra

farvendal
9

Ta honom till veterinären för att kolla om han har ont någonstans.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Cilia.Teddytöserna
3

Oh herregud, två dagar är inte mycket. Beteéndet kan hålla på ett litet tag men förhoppningsvis är det bara tonårsperioden..

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[juunii]
1

Hur gammal är din kanin?

andrea1
1

1,5år

Silverlight
5

Det kan vara att han har ont någonstans så ta han till veterinären och kolla upp det. Hoppas det löser sig :)

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

Fridaaaa
1

Hade med kollat så att han inte har ont, hos en kunnig veterinär.

Dumle jag har bet förra ägaren, jag tog över honom, kastrerade honom. Han har inte gjort någonting här, var då runt  9 månader gammal.

Hur stor bur har han och hur aktiveras han?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

andrea1
0

han har ganska stor bur men han är bara i den på natten sen är han ute på dagen men han var jätte snäll nu på eftermiddagen jag hoppade inte med han eller nått han var bara ute och gosade med dom andra ninisarna så det var nog ingen fara men vi ska till vetrinären imorgon endå o kolla

martdat
2

kastrering kan göra underverk på temperamentet.
 märkte jag på min kille. mig har han inte bitit men däremot bråkade han jämt med katterna innan han kastrerades,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

tesushie
0

biter han så det blöder eller nafsar han bara ?

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

[_annaH]
0

Hur gammal är han? 
Är han ung så kan det vara tonåren och då kan kastrering hjälpa men är han över 1 år så skulle jag ta han till veterinär och kollat så han inte har ont eller så, för en frisk kanin börjar inte attackera och bitas bara sådär. Speciellt om den vart urmysig innan.

JessicaOlin
0

Allt går att lösa och rdom flesta anledningar brukar va om han har ont De brukar va de man funderar på i första hand Känn igenom honom och be vetetrinär eller någon kunnig kolla på honom

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

andrea1
1

vi va hos en vetrinär idag det var ingen fara dom sa att han antagligen kännde sig bort glömd så nu ska jag hålla på med han mer och mysa med han mer

[juunii]
0

Hoppas det går bättre! 🙂

lovemysack
0

min arga kanin tyckte inte om buren! :) testa att byta bur:) min är super snäll nu! ;)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

andrea1
0

vi sa nog kastrera honom snart