Hur tar ni bort det?
Hur tar ni bort bort kaninspillningen? Och hur ofta?
När det behövs lite olika men hur mycket vi har varit ute med han och hur mycket vi har tränat, med en kattsand spade :)
Jag tömmer alltid ut allting i buren-
Inneburen blir 2 gånger/vecka nuförtiden och uteburen ca 1 gång/vecka. Boden blir inte så ofta, brukar ta med spade i den hörnan dem har och ta bort det 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jag tömmer toahörnet varannan dag, och damsuger burarna dagligen
You can't spell Bitchy without Itchy
Städar uteburen 1-2 gånger i veckan, beroende på hur mycket kiss och bajs som ligger där. Tömmer den då helt, genom att skyffla med spade.
Jag städar buren två gånger om dagen, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Då tar jag bara en kattsandskopa och tömmer ut kisset och synliga pluttar. 🙂Egentligen så behöver man nog inte tömma två gånger om dagen men jag absolut hatar när det ser skitigt ut i buren så därför tömmer jag ofta! 😃Sen tömmer jag hela buren, skurar ur och fyller på nytt spån en gång i veckan ungefär eller när jag tycker att det behövs.
Brukar bli varannan eller var tredje dag som jag tömmer lådan. Båda mina kaniner är jätteduktiga med att gå på låda, så skönt! Har en kattspade eller vad man kallar det :P
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag brukar städa burarna 1-2 gånger per vecka, eller vid behov.
Använder en liten spade, skyffel och sopborste.
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Tömmer kisslådan varje dag, ibland varannan beroende på hur mycket de varit i buren. Sedan tömmer jag hela buren kanske var tionde dag. In med nytt spån och halm.
Toaletten vänder jag bara upp och ner i en soppåse och hela buren städar jag med en sandspade ;)
http://pillasddv.weebly.com/
Jag behöver tömma toahörnet varje dag för det är så mycket, är det naturligt att hon skiter så mycket? Och en till fråga: Kan man ha en toalåda i en utomhusbur?
#9 Min bajsa också så mycket förut innan hans förstoppning som han har nu =/. Förut så bajsa och kissa han ner hela kanintoan på en dag så fick byta den varje dag ;D. Så den beror nog på hur mycket den äter och dricker kanske :P
Jag flyttar hagen ungefär var 4e dag. När de var i bur så tömde jag lådorna varje dag, hela buren tömde jag två gånger på de 7-8 veckor de bodde där.
När de kommer in i stallet hoppas jag på att aldrig behöver byta allt, utan mer rensa och fylla på nytt. Och ja, byta i lådorna när det behövs såklart. Men det återstår att se hur det blir :)
Jag tömmer bajslådan ungefär varannan dag eller ja när det behövs. Och hela buren städas och töms ungefär 1 gång per vecka.
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
Brukar i liksom städa era uteburar?
#13 Vad menar du? Menar du hagar?
14# Asså de kaniner som bor utomhus i utomhusburar, jag typ hagar.
#15 Min kanin bor utomhus i en bur som har tvåvåningar. Så han kan gå ut i hagen när han vill och sen gå in. :) Jag städar bara "innedelen" där han har sin mat och vatten för han bajsar och kissar bara där. ^^
#16 Men brukar ni klippa gräset i hagen? Min kanin brukar bara sitta uppe på hennes hustak och när hon hoppar ner finns toan och lite gräs men gräset växer så jättefort ^^
Jag flyttar runt mina hagar. Så behöver inte städa i dem 🙂
Behöver inte klippa gräset i dem, för de käkar på bra hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.