(S) Lejonhuvade ungar
Nu är det dags att börja tinga ut ungarna här hemma. Vi har två stycken kullar med samanlagt 11 ungar, varav 9 ungar inte blivit tingade ännu. Alla är renrasiga lejonhuvade kaniner. Undrar du något är det bara att fråga. Vi finns i Härryda (strax utanför Göteborg). Transport går att ordna lite varstans i Sverige då vi tävlar mycket med kaninerna, så det är inga bekymmer.
Alla ungar är födda 2013-06-08 och är leveransklara vid 8 veckors ålder (2 augusti). Ungarna är inte bokade fören tingningsavgiften är betald (100kr).
Kull 1
Tema: Lost
Mamma: Sagornas Tyra
Pappa: LoveAngel's Trojan
Melodys Locke
Kön: Hane
Färg: Viltzobel
Pris: 200kr
--------------------------------------------------------------------------------_
Melodys Charlie_
Färg: Japantecknad blå/gul
--------------------------------------------------------------------------------_Melodys Kate
_Kön: Hona
Färg: Viltgrå
Pris: 250kr
--------------------------------------------------------------------------------_
Melodys Sun_
Kön: Hona
Färg: Viltgul
Melodys Claire_
Färg: Viltblå
Melodys Nikki_
Färg: Viltblå
--------------------------------------------------------------------------------
Kull 2
Tema: Låtar
Mamma: Melodys Easy come Easy go
Pappa: LoveAngel's Trojan
_
Melodys Smooth Criminal_
Färg: Japantecknad gul/svart
Melodys Harlem Shake_
Färg: Japantecknad blå/gul
Melodys Rockstar_
Färg: Japantecknad gul/svart
Putt!
#2 Locke är otingad😉
Nope, Claire är viltblå, hon har dock starkare färg än sin syster Nikki😃
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Men ååååh så söta! Och vilken presenation <3
#4 haha :) #5 ja dom visar mer än gärna upp sig. :)
Melodys Locke är tingad! :)
Vi har funderingar på att spara Sun och någon av de viltblå honorna (Clarie eller Nikki). Men det går fortfarande att visa intresse på dom, så tveka inte 😉
Putt :)
Nej fasen att Locke är tingad! Han är ju så söt :)
#10 haha visst är han, men jag har några hanar som är minst lika söta ;)
Putt!
Vi kommer att behålla följande ungar:
Melodys Sun
Melodys Claire
Melodys Nikki
Dessa ungar är därför inte tillsalu längre.
Förstår inte varför just dessa ungar blev kvar, dem e ju mysigast❤️
Skulle man kunna få se lite nya bilder på dem? Hur är dem i sättet? Cirka vuxenvikt? 🙂
#15 Självklart, har en för tillfället på Charlie.
Alla ungar är väldigt sociala och kommer direkt fram när man närmar sig burarna. Riktigt keliga. Cirka 1,5kg då dom är renrasiga lejonhuvade kaniner :)

Om de har bettfel i släkten, finns det en risk att de kan få bettfel i framtiden?
#17 Nej inte ungarna som är tillsalu kan inte få det på så vis.
#17 Alla ungarna är fria från bettfel, men dom kan fortfarande få det genom skada(avslagen tand om man skulle tappa kaninen/hem skulle hoppa från en högre höjd, m.m.) Men det kan alla kaniner få så det gäller inte ungarna specifikt. Då ungarna har ganska små föräldrar gissar jag att Smooth Criminal & Rockstar hamnar mellan 1,2-1,5 kg Charlie skulle jag(som syrran sa) gissa på 1,4-1,5 kg :) (Såklart beror vikten på aktivering & kost :))
Putt,
Tänkte ladda upp lite nya bilder på de små liven som fortfarande är otingade. Dom blev igår 4 veckor 🙂
Lost-kullen
Låt-kullen

#21 Charlie är tingad! :)
Nämen fy vad söt Rockstar är :O
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Synd att du bor så långt bort för annars så skulle jag ha köpt Rockstar ifall att hon finns kvar.. :/
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
#24 Vart bor du? :)
#25 i Torshälla - Södermanland.. :)
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
#23 Hon finns kvar :)
#26 Ja det blir svårt, tyvärr
Putt!
Idag är ungarna 5 veckor :)
Tror du transport kan fixas till skåne? 🙂 isf är jag intresserad av Rockstar . Har dom stam eller h-bevis ? (eller inget)🙂
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#30 ja jag kan ordna till Skåne i samband med en hopptävling, då skåningar tävlar hos oss. Vi funderar dock på att behålla henne, men inte säkert än. Och isåfall har jag ytterligare två honor tillsalu som är viltbruna i olika nyanser. De vi säljer har h-bevis :)
#30 var mer ungefär i skåne ska du? bor längst ner i skåne ungefär så har ändå 1-2 timmar till det mäste ;) är dock inte ute efter vilt färger, men när du bestämt om du ska behålla henne eller ej så säg till :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#32 det beror antagligen på vem som hjälper till med transporter , så det kan jag inte svara helt hundra på. Men jag hör av mig om de ;) vad ska du ha kaninen till? :)
En fråga bara: Både Anoki (som gjort inlägget) och Melodys svarar som om båda äger kaninerna gör ni det eller hur hänger det ihop? (Känner mig lite dum som frågar) :S Jätte söta kaniner iallafall :) önskar jag kunde ha fler :D
Jag och min syster(Anoki) äger kaninerna.
Var tvungen att ta bort min förra användare(YukiOni) p.g.a. olika orsaker, men vi båda har lika ansvar för djuren🙂
#34 Har som sagt tankar på att behålla henne, och även Rockstar är viltfärgad😉Annars har hon 2 viltbruna systrar, samt 1 viltgrå syster till salu🙂
Båda föräldrarna hopptävlar🙂
#36 Om hon inte ska behållas vill jag köpa henne, om jag kan fixa transport ;) Men det står ju att hon är Japan? :0 har hon vilt i släkten? För det gör inte så mycket. Om Rockstar ska behållas är jag intresserad av Harlem shake, vad jag läst är hon väll Japan gul/blå? Letar främst just nu efter Japan täckning därför var jag så intresserad av Rockstar ;)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#37 Japan är godkänt både som enfärgat & viltfärgat, finns även i otter.
Harlem Shake finns kvar🙂
Japanteckning är tyvärr inte så vanligt, därför överväger vi att behålla Rockstar själva😊
#38 Men skicka pm när ni bestämt hur ni ska göra med fina Rockstar :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#39 Det gör vi🙂
Claire & Nikki är åter till salu
Rockstar stannar❤️
#38 va är japan ovanligt det visste jag inte eller är det bara när det gäller vissa färger? för frågade nämligen medlemar här ett år senare sen vi köpt min kanin vad han va för teckning och de flesta sa att det var en japantecknad gul/svart men en sa även att det var en jätte vanlig teckning så nu undrar jag söta kaninungar föressten skulle gärna köpt en om det inte va för att mamma och pappa säger att det räcker med två -_-
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
#42 Japaner är inte vanligt på renrasiga lejonkaniner(för utställning, visserligen är dem som säljs, japanerna, inte utställningsbara)
Haha, det sa mamma i början med😉Med ungarna ovan har vi 19😃
Åh gud vad fina! Jag hoppas ni fortfarande föder upp lejon om några år när det blir dags för mig att skaffa en ny kanin (har en underbar lejonkille just nu och vill inte ha en till, men tyvärr går ju kaninerna bort med tiden, och då vill jag såklart ha en till).
#44 planerar inte att sluta än på ett par år, har bara börjat😃
Vet vad du menar, vår gammelman är 6,5 år nu😇
#45 Vad bra! Försökte kika på er hemsida men den fungerade inte?
Ah glöm det, nu fungerade det :)
Jasså? 🤔
Pröva här😃
**EDIT**
Va bra😊
Synd att Rockstar ska stanna, men skulle du kunna lägga ut lite tydligare blir på Harlemshake shake? Eftersom det står att hon är Japan tecknad ? Skulle vilja se bättre bilder på teckningen :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#49 Han har ingen bra japanteckning, då han inte följer standarden för hur en japan ska se ut, men ska fota honom lite när vi kommer hem då vi är i Tyskland för tillfället🙂De senaste bilderna finns på hemsidan
Btw: Harlem Shake är en hane😉
#43 haha önskar min mamma va sån med men sen ska jag ju flytta till en internat skola och tror inte skolan som redan har en kanin där till låter mer en två till flytta in XD men kanske sen när jag gått klart där kan jag skaffa mig några fler . ok min japan är dock inte renrasig han är lejonhuvad en blandat med nåt annat vet inte vad 🤔med dock skulle jag inte tro dvv för han är ganska stor jämfört med min lilla pocky som är en dvv hona. Men å andra sidan har han aldrig varit normal han kan klättra rakt upp för en rak frigollit vägg utan problem tror inte kaniner ska kunna klättra på det sättet ? ,han attackerar större hundar har hänt två gånger andra gången fick jag tag på honom i tid före det han jag inte fram innan han gjorde det men hade tur att det var en snäll gammal labrador så inget händer innan jag han lyfta upp min knäppskalle , föressten han hoppar och går han som en hund med 🤔
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
#50 oj mena han ;) ok gör det :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#52 Dagsfärsk bild tagen tagen gaska hastigt på Harlem Shake :) (Laddade upp bilden från mobilen, därför e den sne :/)
Hur är det med transport till Skåne?
#54 Kan ordnas i samband med hopptävlingar🙂
Nikki & Claire är åter till salu
Dessa kommer ej att stanna
Färgfel
(Dem är viltbruna, ej viltblå)
Ah, spännande! När kan detta tänkas bli?😃
#53 vad fin hon är! ska diskutera med mina med uppfödare. Kommer du ta kull på Rockstar nästa vår? isf vill jag gärna köpa från hennes kull om hon får någon japan 😃
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#57 Nästa hopptävling är 3-4 Augusti, ungarna är leveransklara den 2a så ska prata med dem som åker från Skåne🙂
Annars får vi nog åka ner till Skåne för att hopptävla😃
#58 Om vi hittar en hane till henne kommer hon antagligen få kull nästa år🙂
Btw, Harlem Shake e fortfarande en hane😉
#59 haha, jag vet. Blir alltid fel, jag är så smart 😕
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#6 Lätt att det blir fel :) ingen fara :P
#61 🙂
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Vilka honor har du kvar?
#63 Nikki, Claire och Kate :)
Vill även passa på att säga…
(då detta inte kom med i min tidigare annons, slarvigt av mig…
Kan visa vaccinationsintyg på mammorna om så önskas)
**Hippi & Easy vaccinerades mot
RVHD(Kaningulsot) & Myxomatos(kaninpest)
2 veckor efter parningen med Texas,
detta innebär att alla ungarna
också är skyddade mot sjukdomarna
tills vaccinet slutar verka.
**
Vi vill rekomendera köpare att vaccinera dem tidigt till nästa vår, för att vara på den säkra sidan. (Även ifall sjukdomarna inte är direkt aktiva under vintertid)
Är harlem Shake såld ? Kan du lägga ut en bild på hur Nikki ser ut nu ?🙂
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Nej Harlem Shake är inte tingad än ;) Jag ska fota alla ungar imorgon, sent nu :)
Hur gamla är dem nu och när kommer nya bilder? 🙂
#68 dem blir 7 veckor på lördag De nya bilderna är förhoppningsvis uppe i kväll, då jag jobbar och min syster(Anoki) fotar under dagen. Är hon riktigt snäll kan hon lägga upp bilder här när hon e klar :) Lägger upp en bild på Sun och Rockstar sålänge, så ni har ett hum om hur mycket dem växt till sig sedan föregående foton :)
#69 Såg på eran facebook sida, att ni skrivit att flera av ungarna har ganska långa öron? Vad är ganska långa? För de är väl renrasiga?
#70 Det stämmer. Om du ser Suns öron på bilden ovan tycker jag dem är ganska långa(för att vara lejonhuvade) men deras mammor har också väldigt korta öron, deras pappa har lite längre öron, men de håller fortfarande standarden. Räknar med att öronen på ungarna också gör det. Standarden säger 6-7 cm på öronen, Hippis ligger på ca 6 cm & Easys på ca 5 cm, så dem har ganska små öron. Ungarnas öron beräknas INTE bli längre än vad standarden tillåter dock :) Jag e van vid honornas "miniöron" så kan vara därför jag tycker den e långa. Texas har fått en kull hos sin uppfödare med en annan hona, där ungarna också fick lite längre öron än ungar brukar ha, men dem blev ca 6.5 cm som färdigväxta, så jag vet vart det kommer ifrån.
#70 längre än vad våra tidigare kullar haft, dock är dom inte för långa :)
Nu är hemsidan uppdaterad med nya bilder!
Dock e färgerna inte på topp men hoppas ni överlever😃
om det står Standby på Rockstar, det menas väll då med att ni ej har bestämt hur ni ska göra med henne? 🤔
Gud vad Claire va fin! 😍
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#74 Oj, glömde ändra det sist jag pillade m. hemsidan!
Ändrat nu, tack för att du såg det👍
Claire e sjukt fin❤️
Dock är hon rödförstärkt(vilket inte e önskbart för viltbruna niner🤔)
#76 Nejnej, den gul/bruna färgen ser lite röd/orange ut bara, ingen defekt🙂
Nikki är inte rödförstärkt😊
Nu var h-bevisen skrivna!
1½ vecka kvar tills dem kan flytta🙂
#77 ok, gud vad jag är sugen på att köpa 😊 Men kan inte köpa fråns alla kaninungar vi har just nu blivit sålda. Dom är bara 1 vecka så det är lixom ett tag 😕 Ska försöka övertala modern min 😃 Men hur långt ner i Sverige kan ni fixa transport🙂
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#79 Ända ner till Skåne😛
#80 ok, bor typ längst ner i skåne 😛
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#81 Haha, okej😃
Undrar bara, e dina kaniner vaccinerade? Ungarna är vaccinerade mot Myxo & RVHD, vilket e lite aktuellt i skåne trakten just nu😇
#82 Japp alla mina kaniner är vaccinerade 🙂 Tycker det är väldigt viktigt att mina kaniner är vaccinerade😇
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#83 Känner samma sak🙂
Finns det någon kille kvar? :)
#85 Harlem Shake & Smooth Criminal e kvar :) Kolla hemsidan, båda tillhör G-Kullen: http://melodyslejonochharar.weebly.com/kullar.html
Idag är ungarna 7 veckor, bara 1 vecka kvar till dom är leveransklara!
Det finns fortfarande fem helt underbara och otingade ungar, tveka inte att ställa frågor, du kommer inte att ångra dig. 🙂
Har ni video på de när de är 6-7 veckor? Tycker det var lite svårt att se deras färger på bilderna på hemsidan.
#89 Har ej video just nu, men om jag ber snällt kan syrran nog fixa imorgon😇
Nikki & Harlem har folk visat intresse på, men är ej "bokade" ännu. #89 det skulle blivit fotografering av ungarna igår, men det skedde en liten incident med en av de andra kaninerna hemma, så det får vänta litegrann. Ska se om jag/syrran kan fixa nya bilder tills ikväll :)
Ungarna är leveransklara till helgen.
De ungar som är kvar:
Kull 1

Melodys Kate
Hona
Viltgrå

Melodys Claire
Hona
Viltbrun (rödförstärkt)
Kull 2

Melodys Smooth Criminal
Hane
Japantecknad gul/blå (rödförstärkt)
Melodys Harlem Shake
Hane
Japantecknad gul/blå

Hej undrar om Melodys Kate är bokad? Om inte så är jag super intresserad av henne. bor i stokholm finns det i såfall möjlighet till frakt?
/Edith
#93 Nej hon finns kvar, frakt går att ordna i mitten av augusti mot en avgift, annons:
http://djurtransport.ifokus.se/discussions/51f5a47ece12c4756c001894-e-stockholm-goteborg
Melodys Harlem Shake är tingad!
Vilka finns kvar är intresserad av alla
#96 Snabb fråga, varför alla?
Vet vilka som är kvar på fredag, då en familj kommer och tittar på en av dem då.
Menade att jag tyckte om alla ock kunde tänka mig vilken av dom ;) Blev lite fel..
#98 Okej, tolkade det lite fel😛
Just nu finns Smooth Criminal, Claire & Kate kvar.

jag är verkligen intresserad av henne och om vi kan fixa frakt så vill jag ha henne.
Alla ser jätte söta ut! Är det 8 veckor till helgen?
Är intresserad av både Claire och Kate
#100 Prata du med hen i djurtransport iFokus så löser det sig säkert🙂
#101 Dem är 8 veckor på lördag

Hoppas verkligen det. Vill så gärna ha henne, sa bara klick sen jag såg henne första gången. Hade jag inte haft två hundar så hade det inte varit några problem att hämta Lill skruttan.
Det kommer en familj på fredag och ska "välja" en av ungarna då, så kan inte garantera att hon är kvar efter det, men dem har första tjing om inte tingningsavgiften betalas in innan dess :)
Smooth Criminal är nu tingad & flyttar imorgon!
Harlem shake har ännu inte hittat ett hem, då dem som först ville ha honom aldrig hörde av sig igen. På bilden sitter bredvid lilla Harlem Shake bredvid morfar Harry :) Visst är dem lika?
Putt, Harlem Shake är kvar!
Putt, Harlem Shake är fortfarande kvar.
Ingen som söker en trevlig myspys inför hösten?❤️
#110 Åh. Söta Harlen Shake, han som är så fin. Hade gärna tagit honom om jag kunde.❤️Hoppas han hittar ett fint hem i alla fall. :)
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
Då lilla Sun inte utvecklats i man-väg som vi hoppades, är även hon till salu. Säljes med h-bevis.
Glömde skriva: Sun har en bra kropp men ingen man att hurra för, då hanen vi tänkt para henne med inte heller har en bra man så avstår vi att spara henne. Vi kan tänka oss att sätta stamtavla & öronmärka henne, om någon vill ställa ut.
Finns det fler bilder på Sun? :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#115 Det kan jag fixa imorgon😉
Hej, finns Nikki kvar? :) väldigt intresserad! :)
Hej, finns Nikki kvar? :) väldigt intresserad! :)
Nikki stannar hos oss❤️
(Mormor och Nikki har funnit varann😃)
#117 Sun och Harlem Shake är precis lika fina som Nikki, väldigt snälla och älskar att mysa dom med. Som du ser på #119, kan gosa med vem som helst :)
är intresserad av Melodys Rockstar om transport kan årndas till uppsala området
#121 Rockstar stannar, sen är det köparens ansvar att leta transport, inte säljarens. Vi har inte kontakt med någon transportfirma eller liknande.
#115 Här e Sun :)
Har ni en ny bild på Harlem Shake?
Finns Kate kvar? :)
#124 Kan fixa🙂
#125 Kate säljes med SKAF stamtavla till utställning, 400:-
Har intresserade på henne men ingen som tingat ännu
(Kate på bilden)
har ni möjlighet att släppa av harlem shake i sthlm?
#128 Vi bor i Göteborg och har inga planer på att åka till Stockholm förän LU. Vill du ha honom dit innan dess får du kolla runt efter transport.
DÖR ALLA ÄR SÅ SÖTA
Kate är nu såld & har nu flyttat!
Är intresserad utav Sun! Finns hon kvar? Om så, vart finns hon och hur mycket vill ni ha? :)
#133 Ja hon finns kvar. Härryda, Västra götaland. 250 vill vi ha för henne. :)
**Ny tråd: http://kanin.ifokus.se/discussions/52263eddce12c416770007b3-s-melodys-sun
Ber en Medarbetare låsa tråden då den är för fylld. Så gjort en ny och fräsch tråd istället. **