(ÖL) Kaninhane till parning!
Nu är det så att i oktober/november så hade vi planerat att ta kull på våra två blandrashonor (angora/lejonhuvad) och vi har redan en hane som vi ska använda oss av. Men då fick jag den idén att: "Skulle det inte vara kul att ha två olika hanar, en till varje hona?". Och därför söker vi nu efter en fin hane :)
Vi har inga fler krav än att hanen ska vara frisk och att den inte ska ha bettfel i släkten etc. Hanen behöver inte ha stamtavla.
Jag bor i Åmål, Västra Götaland. Så om hanen finns i närheten är detta bara ett stort plus! Eller om ägaren kan få hit hanen på något sätt då jag inte har möjlighet att ta mig så långt.
Lägg gärna upp en bild på hanen 🙂
Det här är en bild på lilla Nivea som nu väntar med spänning på att få se kandidaterna ;)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Har en hane, lejonhuvad. WT egern, blåögd. Dock i Skåne.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
lägger upp bild på hanen i #1
delad uppfödning df har jag bild på honom😃
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#2 Haha, tack cilia. 😂
#3 😉
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Åh vilken underbaring! Skåne är på tok för långt för mig.. Ni ska inte typ långt upp i landet i oktober? ;)
#5 Jag ska upp till skara i början av augusti , mer har vi inte planerat. Du ska inte ner i skåne nåt då ? ;)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#6 tyvärr har jag ingen möjlighet att kunna ta mig ner då :/ aldrig varit i Skåne faktiskt! Och har tyvärr inte körkort än :/
Har två st japantecknade gul/svart lejonhuvad kanin-hanar, båda full stam och utställda. Den ena är 6,5 år och den andra 1,5 år. PM:a för bilder o mer info. Finns i Härryda, västra götaland. :)
#7 ok , synd . Så du har ingen möjlighet att ta dig till skara heller ?
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#1 vill du sälja honom?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#10 Detta är lite ot, du kan kontakta mig på PM nästa gång. Och nej, han är inte till salu. Söker du en lejonhuvad unge är du varmt välkommen att titta in på vår hemsida. www.teddytoserna.weebly.com
Hej, jag har två st hanar som du kan välja på, jag bor i östragötaland och hoppas att du inte tycker det är för långt bort, du kanske redan har fått tag på en men svara ivilket fall tack. Båda är lejonhövdad med dvärg i sig. Den ena Socka är beige och Lakrits är svartgrå lite viltfärgad. Jag skickar bild snart
jo just det båda är ca 1 år😃
#12 #13 Hej! Östra Götaland var en bit.. Mer var exakt? Och har du bild på hanarna?
Båda är till salu
#15 Åh han var ju för underbar! Det finns ingen chans att ni ska till västra götaland något i oktober? ;)
Vi kommer inte att åka till Västergötland. Mina kaniner är till salu men behöver förstås hämtas då. Är det för PARNING som du är intresserad eller vill du köpa? Med vänlig hälsning, Matilda
#18 Det är i sådana fall för att para :)
ok, säg till om du hittar nån som vill köpa de måste bli omflyttade har inte tid med dem längre 😢
Om du är intresserad av molle ska jag förmodligen upp till skara i mitten av september🙂
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#20 Du sa att de bara var 1 år? Hur kan man skaffa kanin och 'inte ha tid längre' efter så kort tid? Då skulle ni ju inte skaffat kanin från första början ju.. :/
#21 Oooh, det ska jag ha i tankarna ;D
#23 Vilken liten underbaring! Jag också, jag finns i Åmål.
Finns i skövde Intresserad? Kan nog lösa att komma :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Jag är ev. intresserad om transport kan fixas :)
Ja jag kanske kan komma till dej men ska prata med killen Pris kan vi ju diskutera :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶