Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1214 ggr
Hamstern Edit
1

12-13 år och smådjurspensionat?

Hejsan alla medlemmar och icke medlemmar här på iFokus!Sol

Jag är tjej på 12 år, bor i Uppsala och skulle hemskt gärna vilja starta ett smådjurspensionat!(eftersom det är mycket att förbereda och jag behöver tänka till en extra gång innan  är jag väl nästan 13 då…)

Jag går direkt på saken, jag har en del frågor till er kunniga:

1.FÅR jag ha ett smådjurspensionat som 12-13 åring? Självklart kommer ju föräldrarna var där hela tiden också så det är inte så att jag är okunnig.

2.Vart får man sätta upp reklamlappar om det här, kan man sätta upp det vart man vill(om det nu inte står att man inte får)

3. Har ni några fler tips? om reklam? Jag hade tänkt att starta hemsida/blogg!

4.Är det något annat viktigt att tänka på???

HjärtaTill sist vill jag bara tilläga: Det här är något jag tänkt på i ett halvår och det är inget som en djurälskande tjej bara skulle komma på, att imorgon ska jag starta djurpensionat… Hoppas ni förstår det!

♥♥♥♥♥Kramisar från mig och min underbaraste Edit!♥♥♥♥♥

Beök gärna min blogg, och kanske lämna en kommentar?♥ http://vivve.blogg.se/ blogg om foto & vardag

Chantius
0

Jag vet inte om dt är tillåtet, men ett smådjurspensionat i Uppsala låter ju trevligt :) Personligen tycker jag dock att du ska vänta ett tag till. Det är alltid bättre att vara lite äldre, men det beslutet är mer upp till dina föräldrar än oss på Kanin iFokus eftersom de känner dig betydligt bättre än vi gör :)

Hamstern Edit
0

#1 Det var mamma som kom på idén😉

Beök gärna min blogg, och kanske lämna en kommentar?♥ http://vivve.blogg.se/ blogg om foto & vardag

Chantius
0

#2 Men då så, haha, då var min kommentar helt överflödig ;) Vi får se vad de mer kunniga personerna i ämnet har att säga! När det gäller om det är tillåtet, alltså :3

Fridaaaa
0

Jag tror det krävs tillstånd osv. Och tror att dina föräldrar måste stå om ansvariga om man säger så eftersom du inte är myndig. Hör med jordbruksverket.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Itchy
2

för det första så måste du ha tillstånd från länsstyrelsen och de kommer ut på inspektion för att kolla så att alla lagar & regler upperätthålls, samt så måste alla byggnader & burar vara av lagliga mått

You can't spell Bitchy without Itchy