Vit Lejonhuvad i Dalarna
Måste tyvärr göra os av med våran Vita lejonhuvade kanin hane Albert som är 6 månader gamal pga allergi och flytt.
Han skänks bort med sele maten som är kvar,mineralsten vattenflsaka och hö. Tyvärr så tror jag inte att det är möjligt att få med buren, men fråga om ni vill det så ska jag se om det går att ordna, (det är inte min bur)
Endast de som är intresserad av at ge Albert ett nytt hem behöver göra sig besävr med att svara, alla svara med: Åhh gud så sööööt, eller Åh gud va fin, synd att jag bor för långt bort, eller liknade undanbedes. Vi vet redan att våran kanin är väldigt söt, och det enda vi vill nu är att hitta ett hem till honom!
Mvh/ Emmilie

Hade du inte ute en annons med honom för några dagar sen? *fundersam* Var bor du (för de som är intresserade) ?
#2, Jo det hade jag, men då kostade han 200 nu skänker vi bort honom, plus att jag skerv dit at vi inte vill ha massa onödiga svar, som ditt te.x är just nu.
Du vill ju inte ha honom utan frågar något som inte ens är relevant.
DEt står att han finns i dalarna och är någon seriöst intreserad så kommer dom självklart at få veta var någpnstans i dalarna han finns att hämta.
Hoppas på att slippa sånna onödiga svar som från dej nu i fortsättning.
Endast svar från intresserade köpare är önskade!

#3 hon frågade en simpel fråga, det kan ju vara bra å veta vart i dalarna du bor…..jisses, man måste ju få fråga saker !!!! lägger du ut en annons kan du ju inte förvänta dig att ingen ska fråga ngt :S
Amen fy fan, håller bara med babsan, så arg jag blir .. är du sådär otrevlig mot folk kommer du aldrig hitta ett hem åt kaninen, synd om kaninen bara ..
Hon frågar väl inte något som inte är relevant ? Vart kaninen finns är väl jävligt relevant! Se till o få till en ordentlig annons från början då istället, så slipper du onödiga svar.
#5 hon frågade om jag inte hade haft en annons ute förut om min kanin, och det är väl ändå inte relevant i frågan om att hitta ett nytt hem till honom eller???
Och nej jag tycker inte att de som inte är seriöst intresserade av att köpa honom behöver ställa en massa frågor. Jag svarar gärna på frågor om det är någon som är intresserad av att köpa min kanin, inte en massa som bara frågar av nyfikenhetens skull, det hjälper inte mej ett dugg i att hitta ett nytt hem till min kanin.
Och som sagt så får den som vill ha honom veta precis var han finns att hämta, man får veta att han finns i Dalarna nu, och det räcker gott och väl tycker jag.
Då kanke man slipper små tjejer som är in o kollar på bilden och sen skrver något i stil med, Åh gud va söt, hoppas du hittar ett hem åt honom.
Vad hjälper det mej om en tjej i skåne tycker min kanin är söt?
Hon kanske känner någon i dalarna som kan vara intresserad…
#6, jag har inte sagt nåt om såna kommentarer som "åå vad söt", det är väl ingen här som lagt en sån kommentar ?
Dalarna kanske inte alls räcker, det kanske finns en helt perfekt ägare till din kanin där ute, men som inte kan ta sig runt i hela Dalarna, det vet du inte, vad skadar det att berätta om du finns i södra/västra/östra/norra Dalarna? Ju mer information man ger, desto mer intressanter. Vill man försöka "sälja" ett djur går det inte slänga iväg en annons, å sen svara otrevligt på alla inlägg.
Hoppas du hittar ett bra hem till din kanin, men jag kan ju säga att chansen är liten om du beter dig så mot alla som vill veta lite mer om kaninen!
#3 Ursäkta!? Jag frågade om du hade haft annonsen ute förut, är det något fel med det eller? Kanske tyckte att det var onödigt att ha två annonser ute på samma kanin, men nu har ju du förklarat att ni skänker bort honom istället. Okej, tack så mycket, då vet jag!!
Och det ang. var du bor, är säkert fler som undrar. Vadå, Dalarna säger mig, och alla andra, precis var du bor! Ursäkta så jäkla mycket, att jag undrar en sak som jag hade undrat om jag var intresserad av kaninen! Då slipper de intresserade fråga detta! Tror du jag frågar var du bor för att jag undar när jag ändå inte är intresserad? Jag försöker hjälpa till genom att ställa en enkel fråga som jag tyckte fattades!
Om du hade svarat lite normalt på mina frågor hade det inte blivit en sån här diskussion, men det är ju ditt problem om du vill fortsätta tjaffsa. Du verkar ju inte direkt mån om att hitta ett bra hem till din kanin, om du inte tillåter en vanlig fråga som hade tagit dig mycket mindre tid att svara på än att börja bråka. Väldigt onödigt!

Vill inte gör saken värre men jag tror man blir mer och mer intresserad av kaninen om man frågar lite saker om kaninen.
#8 Nej men i min förra annons så blev den översållad av sånna kommentarer. Och det va det jag inte ville skulel hända med den här annonsen, massa onödiga svar som inte hjälper mig att hitta ett hem till min kanin.
Ja visst du får ju tro vad du vill om mina chanser att sälja min kanin, jag har redan en eventuell köpare. Så min annons funkade tydligen eller hur!
Vart i dalarna bor du?
#11, aja, det är bra att din kanin får ett nytt hem, är glad för kaninens skull, men tycker fortfarande att du inte riktigt kan uppföra dig :P
#9 Ja precis du frågar en fråga som du hadde frågat OM du hade varit intreserad, men nu är du ju inte det, altså var det onödigt av dej att fråga.
För är det någon som är intresserad så kan dom väl fråga det själv, eller???
Jag är jävligt mån om att hitta ett bra hem till min kanin det är därför jag inte vill att sånna som ni ska svara på annonser och bara skriva massa orelevanta saker när ni inte ens är intresserad av att ge min kanin ett nytt hem.
Nej svarar man på en annons så kan man fan i mej vara beredd på att ge kaninen ett nytt hem också, att man är INTRESSERAD, annars behöver man inte svara övehuvudtaget!
Ju fler kommentarer, desto bättre. Det puttar ju upp inlägget. Kul att du hittade ett hem :)
Men sluta TJAFFSA! Nu reder vi ut detta!
#14 Fattar inte vad du är så jävla sur om?!?! Jag frågade var du bodde, och det är bara fördelar för dig!
1. Tråden puttas upp så intresserade ser den.
2. Intresserade ser med en gång var du bor så de slipper fråga!
Det är ju samma sak som om du hade skrivit med det själv från början, bara att det står längre ner, om du hade svarat dvs.. Men det var tydligen väldigt svårt!
Jag frågade detta för att vara hjälpsam, men vad får man för det?! En jäkligt sur människa som inte ser själva vitsen med att jag frågade!! Tror du jag frågade för att vara dum eller? Om du är sån, så visst. Men jag är inte en sån!
Vad finns det att reda ut? Folk har olika åsikter, det är allt.
#12 Är du intressrad av att ge kaninen ett nytt hem??
Det vi frågar ska du svara på! Punkt slut!
#13, Jag tycker att det är ni som inte kan upföra er som inte ens kan acceptera att jag inte vill ha onödiga svar på min annons om ni inte vill ge kaninen ett nytt hem!
#14, skärp till dig! Annonsera nån annanstans isf, tror ingen här är så sugen på att göra affärer med dig ändå, när du håller på såhär. Du kallade endel för "småtjejer" förut, tycker faktiskt att det är du som beter dig som ett småbarn. Skriver du på ett forum får du väl ta konsekvenserna, ingen har skrivit något elakt eller dåligt förut, Niike har enbart försökt hjälpa dig att hitta ett hem, men istället ska du få det till att hon jävlas och skriver onödiga saker, jag blir bara så trött. Tänkte lägga ner att skriva i den här tråden för ett par inlägg sen, men jag klarar bara inte av det.
#21, varför skulle jag göra det??? Jag har väl ingen skyldighet att svara på era frågor om ni inte ens är intresserade av att köpa min kanin.

Hallå allihop. Hon har en intresserad köpare nu :) Så det är ju bra <3 Lycka till med lilla ninen.
#22 Man borde få fråga vart du bor och allt detta! Det skadar inte :)
#16 Ja det är hon!
Och det är väl knappast att vi tjaffsar om var jag bor, utan om att vissa människor inte kan acceptera att INTE svara på annonser om man inte vill köpa det som säljs, i detta fall min kanin!
ursäkta mig MEN, Kanin.ifokus är ingen anonssida som man enbart lägger ut anoner på. det är en sida för kaninintresserade människor. Kanin.ifokus är till för att ge snälla komentarer och inte vara otrevligt.
tycker det är onödigt att brusa upp så mycket för en liten småbagatell..
Medarbetare på Hundar.ifokus

Snälla komentera inte mer nu. Hon har en intresserad köpare nu va glad gör det :) Ush! vad jag hatar sånt här tjaffs.
Jag förstår dig på sätt och vis så tycker det är synd att ännu en av dina trädar blivit "förstörd". Ni måste förstå skriver man att man vill hålla tråden ren borde väl folk acceptera detta. Endast intresserade skulle svara (nu hålle rjag ju inte detta men ska bara skriva ett inlägg). Hade hon märkt tråden försvunnit hade hon kunnat putta upp den själv igen. Att få 0 svar är bättre än att folk skriver som ändå inte är intrsserade. Man känner sig pressad av att snabbt behöva ge kaninen nytt hem, och att den ska få det bästa. Att ständigt höra att det inte går är bara frustrerande. Hon vill ju det bästa för sin kanin.
Så hoppas för din skull det går bra och att han får ett nytt bra hem snarast!
#23 Nepp det tänker jag inte göra. jag kommer inte att ge mej, jag tycker att ni gör fel som svara på en annons där man ber att bara intresserade köpare ska höra av sig.
Men det verkar ni på det här forumet ha lite svårt för att acceptera vilket är väldigt synd.
Tråkigt att man inte kan acceptera andra människors önskemål.
#31 Jag undrade var du bor. Ifall jag kan ta kaninen!Har inte lust att åka genom hela dalarna!
#30 Tack så jätte mycket för ditt inlägg, äntligen någon som förstår. Jag fattar inte vad det är som är så svårt med at förstå att man vill hålla tråden ren från onödiga kommentarer och svar. i min första tråd fick jag bara svar om hur söt och gullig min kanin är, och hallå det vet jag väl redan det behöver ju liksom ingen tala om för mig.
Så tack för ditt stöd och att du förstår.
#32 jag bor i södra dalarna.
#35 Ju fler sidor man annonserar sin kanin på desto större chans är det ju att hitta ett hem. Sen finns det ju en speciell kategori här "köp och sälj" som hon lagt in annonsen på (och även många andra) och jag antar är till för att annonsera. Sen är det större chans man hittar riktiga djurv'änner här en på blocket, därför jag annonserade här från första början.
#28 Men hallå nu får du väl ändå ta och ge dej.
jag är ju för fan inne i Köp och sälj forumet och skriver, eller hur.
Hade jag velat ha kommentarer om hur söt och gullig min kanin är så hade jag nog valt att skriva i ett annat forum, eller hur.
Här skriver jag ENBART för att jag vill hitta ett nytt HEM åt min kanin, inte få massa kommentarer om honom!
Jasså, du skriver att du är mån om att hitta ett nytt hem till din kanin? Tycker mer du är mån om att vinna den här diskussionen och hålla hårt på "dina regler" för den här annonsen.
Du skrev ju att du inte ville ha någon som skrev "Åh såå söt kanin" och sånt. Det skrev inte jag. Jag kanske är intresserad av att hjälpa till att hitta ett nytt hem till kaninen, genom att ställa en fråga som jag tyckte fattades. Alltså har jag inte skrivit något som bryter emot vad du skrev att du inte ville man skulle skriva.
Den här diskussionen är alltså viktigare för dig att vinna, än att hitta ett bra hem till din kanin?
#36, Ja elelr hur det här är ju faktiskt i Köp och sälj forumet, här annonserar man väl om man vill sälja eller köpa en kanin, inte för att få kommentarer om hur söt kanin man har. Det blir väldigt tröttsamt efter ett tag att få massvis med sånna komentarer bara när det enda man vill är att hitta ett bra hem åt sin kanin.
#39 Vad jag kan se har ingen skrivit i den här tråden att din kanin är söt ?
Ok, jag kan be om ursäkt för jag skrivit en massa onödiga inlägg fastän jag inte är ett dugg intresserad av din kanin, men jag blev bara sjukt irriterad över hur du brusade upp över Niike's simpla fråga om var du bor, nu har du ju ändå i ett senare inlägg skrivit var du bor, i södra Dalarna. Var det så fruktansvärt svårt?
Visst, du har skrivit i Köp/sälj - kategorin, men det är ju ändå ett forum.
#38 jag är mån om att hitta ett hem till min kanin, men jag vill cokså poängtera att jag inte vill ha en massa onödiga svar på min annaons!
Ska det vara så jäkla svårt att förstå, vill man inte köpa kaninen så svara inte!
Kommer starta ännu en ny tråd nu som jag hoppas kan få hållas ren från massa sånt här skit! Och jag har en evetuell köpare om någon ska kommentera om det, men det är ju alltid bra att ha lite olika alternativ utifall om det skulle skita sej med någon.
#41 Håller med dig; var det verkligen så svårt att svara?
#42 Tycker det är du som har jävligt svårt att förstå hur man svarar lite trevligt på en fråga!
#40 nej men i min andra tråd så blev det bara massa sånna svar, onödiga svar sånna so jag vill undvika id en här tråden. Men det gick tydligen inte, att hålla den ren från onödiga svar.
#45, vill du undvika onödiga svar så är det bästa att svara simpelt på frågor (du behöver ju såklart inte svara på vad som helst, men var du bor är av intresse för alla som funderar på kaninen..), och inte brusa upp, det är ju då du får mothugg = onödiga inlägg.
Okej för sista gången nu, jag ville inte att någon som inte var intresserad av att köpa min kanin skulle skriva svar i den hår tråden.
Vad är det ni inte kan förstå med det?+ Och är man intresserad så skriver man väl det i början också ist för at bara fråga var jag bor, eller hur, man kan ju visa lite intresse tycker jag,. Så nu ska jag för tredje gången starta en ny tråd för att förska hitta ett bra hem till Aöbert, och ni som är intresserade kan ju läsa i den men ni andra kan gärna hålla er borta!
#45 Ja, du har undviktit det i den här tråden! Det står ingenstans att kaninen är söt, nööjd eller? Tyckte inte mitt svar var onödigt! Jag frågade en helt vanlig fråga, och då är det ju ditt fel att du inte har skrivit med det så man måste fråga! Jag kanske känner någon som letar kanin, det vet ju förfan inte du!
Och om du ska göra en ny tråd, kan du ju passa på att tänka efter lite innan, så du får med allt så man slipper fråga nästa gång!
#48, ja ditt svar var inte onödigt, det var bara hjälpsamt.. :) Jag förstår det iaf, å säkert många andra ;) Nu lämnar vi väl den här tråden o hoppas hon får kaninen till ett bra hem. Som sagt, NattDimma, gör en mer informativ annons i nästa tråd då, så slipper du "onödiga" frågor.

Photoniq du kan nog ta bort den här tråden om du ser detta :P
#48 Eller så behöver frågivsa brudar som du inte lägga näsan i blöt och svara på en annons där det står att man bara vill ha svar från sånna som är seriöst intresserade av att ge kaninen att nytt hem!

NattDimma - Herregud, så dumt du beter dig!
Tror du att nån vill köpa kaninen om du beter dig så j*vla illa? Och OM det är nån som vill det, så måste det helt vara för kaninens skull…
Jag tkr du ska skärpa till dig, man måste väl få ställa en fråga eller?!
Jag klassar iaf dig som oseriös, eftersom du inte ens ville svara på normala frågor.

#51 Du borde kanske annonsera på blocket.se istället! För du är ju så otrevlig att ingen lär köpa kaninen av dig… :(
#51 Hm , frågvis brud … Det var något nytt.. Nu vill jag att du ska fatta det här:
Jag var intresserad av att ge kaninen ett nytt hem genom att hjälpa dig, inte genom att ta honom själv då jag inte har plats. Du skrev inget om i annonsen att endast de som vill ha kaninen kan svara, utan: "Endast de som är intresserad av at ge Albert ett nytt hem behöver göra sig besävr med att svara,".
#52, Men vad är det som är så himla svårt med att förstå att jag bara ville att någon som ville köpa kaninen skulle svara på min annons?? Vad är det för konstigt med det??????
Har nu läst din nya annons och tycker den är bättre än den här, eftersom du nu klart och tydligt har skrivit var du bor och att verkligen ingen annan får skriva något i den tråden förutom du och såna som är intresserade.
Skrev detta i den här tråden för man får ju knappt kolla på den nya.
För tyvärr uppskattar ju vissa människor inte andras hjälp .. Men det är ju inte mitt problem.
#55, ge upp det här nu, du har gjort en ny annons, försök uppföra dig där så kanske nån vill hjälpa dig med kaninen. Tycker det är helt obegripligt hur man kan bli så fruktansvärt upprörd över " Hade du inte ute en annons med honom för några dagar sen? *fundersam* Var bor du (för de som är intresserade) ?". Totalt obegripligt.
Jag tycker du ska lägga ut kaninen på blocket istället! Där får du inte onödigt!
Nu låser vi denna tråd då NattDimma gjort en ny annons.
- Mvh Emma