Kastrera hona? Hjälp!
Min hona är inte bara kaxig i temperamentet utan är det "dubbelt" (eller hur jag ska säga det) med sina hormoner delvis könsmognaden. Hon har varit såhär sen hon kom hem till mig. Men då bar hon mer rädd för mig första veckan. Sen började hon bita mig/oss och attackera handen men jag har mest tänkt att deltävlingen är någon fara. Men nu börjar den kastrerade hanen hon bor med också ta efter beteendet. Vad tycker ni? Ska jag kastrera henne? Eller blir det inte mycket bättre? Egna erfarenheter??? (: Detta är ett svårt beslut "pust" ): vissa tycker jag ska avliva henne och skaffa en mildare kanin hona till Pluto. Men det vet jag inte om jag klarar av! Hjälp mig! ):
Kastrering kan absolut vara värt att prova om du tror att det är hormonerna som ställer till det.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Varför skapar du en till tråd om i princip samma sak? Menmen, ja jag skulle kastrerat.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Min hona är kastrerad och innan har det hänt att hon typ attakerar (biter ej) vilket hon inte gör nu, så jag skulle provat det men du får ta att det kanske inte funkar…
Kastrering kan hjälpa.
Våran hankanin Dumle attackerade oss inte en enda gång efter kastrering, inte dagarna innan heller, men tror absolut att kastreringen hjälpte honom.
För jag tror personligen inte att hon är aggresiv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.