Åka tåg med kanin?
Jag ska ta tåget upp till åhus på fredag och hämta hem min nya kanin. Grejen är att jag har ingen vana med att åka tåg med ett djur. Ska man sitta i en speciell del av tåget eller kan man sitta var som?😇
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Har du bokat biljett innan eller betalar du på tåget?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
På SJ tåg brukar djurvagnar vara längst fram, längst bak eller om det är ett populärt tåg även i mitten
De andra tågen har jag erfarenhet av att det är väldigt blandat och ibland svårhittat
//Joanna
Sj har alltid speciella djurvagnar, man får kryssa i att man ska sitta i en djurdel när man bokar biljett.
Om det är länstrafik, tror jag det är som på buss att man ska sitta längst bak ^^
egobitch_ @ instagram
jag vet inte, åker seriöst aldrig tåg. Gjord det ett fåtal gr med familjen till Danmark men aldrig ensam. Jag tror jag ska åka pågatåg ,mellan malmö och Kristianstad🤔hur är det med djur på pågatåg?
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
om jag inte har helt fel för mig så tror jag att ' djurvagnen ' är i samma vagn där man kan ha cyklar å sånt, alltså barnvagns vagnen. hoppas du fattar vad jag menar :)
#5 jo jag förstår, tror jag 😇
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
det finns ett djurrum i en vagn eller så är det en hel vagn. kommer inte riktigt ihåg.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
När jag åker tåg så sitter hundarna ÖVERALLT, om det så är grandanoa ^^ Det är pågatåg ;)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Det finns skyltar vid dörren som visar om man får ha djur i den vagnen eller inte. Får man ha djur så är det en vitskyllt med en blå hund, om man inte får ha djur är hunden överdragen med ett rött streck.
Det är viktigt att man respekterar detta och bara har djur där det är tillåtet. Helt enkelt eftersom det faktiskt finns människor som är väldigt allergiska mot alla typer av pälsdjur och de ska naturligtvis kunna vara säkra när de åker tåg.