Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 379 ggr
gadriell
0

Tricktränad kanin skänkes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min lilla kanin söker nytt hem. Han heter Neo är runt 3-4 år och jag tror han är en hermelinkorsning.

Neo var i början när jag hade honom lös i en hel lägenhet med buren öppen, och senare har han haft ett "eget" rum, och han har aldrig kissat utanför buren. Några pluttar har hamnat utanför ibland men så länge man ger all mat inne i buren så brukar det inte bli mycket utanför. 

Neo har hittills aldrig bitit sönder något, han är ganska lugn, även om han har mycket utrymme är han ofta ganska nöjd att sitta i sin bur eller på något annat ställe och filosofera. 

Neo älskad att trickträna, sista tiden har jag tyvärr inte hunnit med honom så mycket  pga studier på annan ort men han kan iaf

- Sitt vackert (stå på bakbenen)

- Tass (sätter båda tassarna i handflatan när man håller ut den)

- Kommer när man ropar hans namn

- Snurra runt (snurrar ett varv)

- Upp (man sätter en låda några meter ifrån där man är och säger upp så hoppar han bort till lådan och hoppar upp på den)

- Hopp (man håller ut armen och han hoppar över den)

- Tränat han lite att gå på bakbenen

- Jag kan sätta ut 3-5 hinder på rad och sitta i ena änden och så hoppar han alla på rad och kommer tillbaka till mig och får godis och sen hoppar han igen osv, han kan hoppa banan nästan hur många gånger som helst.

Ja som sagt har tiden inte räckt till, hinner man med honom mer kan man säkert lära han fler grejer, han är väldigt snabblärd. Jag har börjat att lära honom att lägga en boll i en skål men inte riktigt lyckats än. Han är väldigt snäll, aldrig bitit mig eller någon annan. Han är van vid katt och hund.

I sommar har han varit ute i en jättestor Hage med gräs men på vintern är han inne. Jag tycker det är synd att han ska sitta ensam nästan hela veckan (sambon är inne sent på kvällarna) och hoppas att det kan finnas något annat hem för honom.

Neo är inte kastrerad (men har inte revirkissat eller varit "hanig" hos mig).Han finns i småland men kan tas med till Malmö.

LisaKanin
0

Å en sån underbar kanin! Jag har tyvärr redan en hane som är lös i min lägenhet utan bur, annars hade jag velat ta honom direkt.