Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 677 ggr
MrsWader
1

Hur mycket ska man behöva förklara?!

Jag och min familj har varit i vår sommarstuga och sovit där i två nätter, min sambos föräldrar tog hand om katten (Yoda) och kaninen(Hedda) som var kvar hemma. Dagen innan vi skulle åka kom dom hem till oss så att vi skulle kunna förklara och visa vad maten låg och hur mycket katten respektive kaninen skulle ha. Vart maten skulle vara och vart vattnet skulle vara. Visade även kattlådorna och sa att vi har en på varje våning (huset är på två våningar och en källare alltså tre lådor) Idag kom vi hem… Flaskan till kaninen låg på gräset, den lilla ståltråden som håller den på plats satt inte alls där den skulle sitta. Höet har dom lagt i HELA burbotten, trots att jag sa att det skulle ligga i ena hörnet… Katten har inte fått så mycket mat han skulle ha, han har fått hälften.. Kattlådorna såg förj**liga ut, dom är inte rengjorda på TRE DAGAR! Dom hade inte uppfattat att dom skulle rengöras! Men varför skulle jag då ha visat dom vart det skulle kastas och vart dom tre lådorna står! Är hemskt irriterad och besviken, som tur är så verkar inte Hedda vara uttorkad och Yoda har överlevt den ofrivilliga bantningen. Dom åt och drack som att dom aldrig sett vatten/mat förut. Hur kan man misslyckas så otroligt mycket när vi dagen innan förklarade allt som behövde göras?!

Fridaaaa
0

Bortförklaringar av dem 😮
Men väldigt tråkigt att de inte har skött det😕

Jag hade nog gjort en lista till den som skulle passa våra djur, så kan inga "missar" inträffa.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MrsWader
0

Jag har en lista på kylen, en kompis till mig bodde här lite i somras och jag skrev en lapp då, så att hon skulle veta vad som skulle göras om hon ville hjälpa till. Den hänger kvar än… Men dom kom hit för jag tycker att det känns bättre om jag kan gå igenom allt på plats så att man kan visa och så att det inte blir missförstånd.. Och så blir det det ändå! (Dom har varit här många gånger innan också)

Fridaaaa
0

#2 Aha okej. Extra dåligt av dem då 😮
Ja det är bra att visa och ha lapp, dubbelt upp, skadar inte men tydligen hjälpte det inte på dem 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Minirut
0

Varför går man ens med på att passa djuren ifall man inte alls verkar ha intresse av det? -.- Tur det bara var två nätter och inte veckor! Hoppas du hittar bättre djurpassare nästa gång :)

http://pillasddv.weebly.com/

Mannez
0

Vad säger man, den sista idioten är inte född än….

Idiotiskt att sitta djurvakt och inte göra det man ska göra. Varför ens tacka ja?

Hälsningar Amanda och kaninerna

MrsWader
1

Dom tackade inte ens ja, dom erbjöd sig.. Vi pratade om stugan och då sa jag att vi åker nog inte dit mer i år för att det är så svårt att hitta djurvakter som inte är upptagna med annat nu (vi har några få utvalda, men dom hade inte tid nu i augusti) och då erbjöd dom sig.. Aldrig mer iallafall! Stannar hellre hemma än låter djuren ha det så igen =(