Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1508 ggr
danitza
0

Kanin som dör

Hej!

Min kompis har en kaninunge som ligger uträckt på golvet och andas jätte kontigt! Den öppnar munnen och andas konstigt!

Kaninungen bara ligger där och den kan typ inte gå,

Snälla hjälp, vad kan vi göra?!

Gronstedt
1

Kontakta veterinär omedelbart! De kan ge råd.

danitza
0

#1 Ska man ringa till dom eller åka till dom?

Gronstedt
0

#2: Börja med att ringa, så ni vet att de kan ta emot. De kan också ge råd om ni beskriver problemet.

fridaaocrazy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kaninungen håller antagligen på att dö. Sätter man dem upp så sänker huvudet sig eller så faller den till sidan. Kaninen lägger sig utsträckt och kippar efter andan, och kommer snart andas lika sällan som människan. På bilden kan ni se en kaninunge som faktiskt lever, men det är såhär de ligger innan de dör och denna dog inte en lång stund efter jag tog kortet. (Jag hade inte varit med om att en kanin dör innan så jag var väldigt förvirrad över varför den inte ville gå osv)

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

danitza
0

#4 Exat så är det med hennes kaninunge, vad man kan göra så att den inte dör?!

Gronstedt
0

#5: Det är det du måste fråga en veterinär om!

fridaaocrazy
0

Försök att mata den/vända mamman uppochner så att den får mjölk! Mamman kan bli något stressad men enligt mig är det bättre än att ungen dör. Håll den varm och vicka lite på benen så att den håller blodcikulationen och åk in till veterinären/djursjukhuset på akutmottagning.

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Linnet
0

Finns förmodligen inte så mycket att göra med en liten kaninunge, som beter sig som du beskriver, den håller på att dö, bäst att avliva den snabbt så den slipper lida.

danitza
0

Den dog😭

siaames
0

#4 vet du varför den dog? :(

Fridaaaa
7

För mig är det en självklarhet att man kontaktar veterinären när ett djur mår så dåligt eller fixar någon som tar bort den 😮 Inget riktat mot TS utan rent allmänt..

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
1

Man inte kanske inte ens kontakta veterinär, än mindre åka dit, när kaninen inte ens kunde andas ordentligt. Oftast kan inte veterinären göra nåt ändå annat än då hjälpa att avliva.

Hur gammal var ungen?