Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1078 ggr
[Alexandralanstrom]
1

kompis mamma sköter inte kaninerna

min mammas kompis sköter inte kaninerna. dom har två kaninhonor som dom köpte för ca 1 månadsen. det har märkt att en kanin är lite " tjock " asså gravid. mem dom tar inte hand om sina kaniner! kaninen föder om 2 vveckor! vad ska jag göra? dom ger inte kaninerna vatten och mat. ska jag ta kaninerna och sköta om dom tills dom lovar att bättra sig?

Fridaaaa
3

Anmäl dem, om det inte hjälper att prata med dem.
Och ta hand om dem om du får det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Cocomo]
5

Jag skulle nog först och främst försöka prata med dom och berätta vad det är dom gör fel och vad dom måste ändra på.. Lyssnar dom inte så antingen erbjud dig att ta kaninerna så dom kan få det bättre eller anmäl.

[Alexandralanstrom]
0

#1 jag har pratat med dom men dom säger bara att dom ger kaninerna mat, men en dag på sommarlovet när jag var där så skulle jag gå ner till dom och ge dom mat, så sa hon " nej gör inte de! Dom är så tjocka! " men dom är ju som sugrör! Kan verkligen inte se hur de behandlar sina kaniner! Jag har sagt till dom massa gånger att dom måste sköta kaninerna men dom säger bara att dom gör det. Det är mögel i buren och buren har inte lagligt mått! Funderar på att åka dit imorgon och ta med mig dom hem då dom jobbar, dom lär ju inte bry sig om kaninerna är borta.. 😔

sarakaka
4

#3 Vill påminna dig om att det är stöld, även om du har en ordentlig hållhake på dem, d.v.s. deras vanvård av husdjuren, så du bör vara beredd ifall de får för sig att anmäla. :)

Mannez
3

Det första du bör göra är att ta ett snack med dem, lyssnar dem inte så kolla om du kan ta över kaninerna eller någon annan.

Fungerar inte det så anmäl, för detta är djurplågeri.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Northernlights KU
4

Som flera andra redan har skrivit;
1. Ta ett snack med dem
2. Hjälper inte det - anmäl
3. Erbjud dig att ta hand om kaninerna (om du vill så klart) ifall de inte längre vill/kan/ska ha kaninerna kvar
4. …men vad du än gör - ta inte deras kaniner mot deras vilja eller vetskap, det räknas som stöld och är olagligt hur illa de än sköter sina djur.

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Vincent...
0

Anmäl…

HAHAHAHAHAHA…..

[Alexandralanstrom]
0

Jag prata me dom idag och dom vill verkligen inte lämna bort dom! Mamma har pratat me djurvårdnare som ska åka dit och hjälpa dom!

Fridaaaa
1

#8 Låter bra att djurvårdaren ska dit. Hjälper inte det,tveka inte att anmäla! 🙂 Hoppas det ordnar sig för kaninerna.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

Men alltså har dom parat kaninen då om den är dräktig eller har dom en hona och en hane?? Hur vet dom att den är dräktig?

[Alexandralanstrom]
1

#10 dom har två honer. Dom släppte ut hanen för dom inte ville ha bebisar men honerna endå. Dom har vart hos veterinären nu me honorna! Djurvårdaren har hämtat kaninerna nu och jag fick dom för de tyckte att jag väntar till den 1 sept. Då kanin ungarna kommer ☺❤

Linnet
2

OK jag förstår dom hade en hane också. OK men bra att det löser sig med kaninerna då, fast jag förstår inte riktigt, vem har varit till veterinär med honorna och varför, vad då "väntar till den 1 september"

[Alexandralanstrom]
0

"12 dom som äger honerna var hos vetrinären för dom äter inte så jättemkt men det blir tjockare. för då föds ungarna och jag fyller år! :)