Kladdig runt analen?
Hej! Jag har en kaninunge på 2månader och 2veckor.Imorse när jag kom ut till henne var hon jätte kladdig runt analen.Jag försökte duscha henne.Men det gick inte.Så då försökte jag borsta,Men det gick inte heller.Snälla hjälp mig hur ska jag göra?Hon är väl inte sjuk? Hon tvättar sig som vanligt och äter.Help Me! 🤔
Hälsningar: Mig,Nelly,Pelle,Mimmi och Kajsa! 

Tacksam för snabbt svar! ❤️
Glömde skriva att vi ska åka bort idag.Inte så långt hemifrån.Vi ska vara borta mellan idag-Måndag.Då ska min mormor ge dom mat och vatten o så.

På vilket sätt är hon "kladdig" där? Är det diarré eller är det något annat kladdigt? Eller är det som vitt/gult kladd? En frisk kanin ska aldrig vara kladdig vid analen. Jag tycker att om du ska åka bort så boka en tid hos veterinären, ifall att. Jag är inte helt hundra på vad det kan vara.. Diarré kan orsakas av flera olika anledningar. Stress, foderbyte, fel kost eller för mkt grönsaker.
Om det inte är diarré så kan det vara Urinvägsinfektion, fast då rinner det ut som en vätska, som gör att bakdelen på kaninen blir blöt och insidan av bakbenen.
Har du kollat hennes avföring och hur kisset ser ut?
Om du är osäker, ring veterinär för råd & hjälp
Önskar dig all lycka till! :)
Xx Linda
Håller nog med linda-98, skulle nog ringa veterinären och höra vad det kan vara och vad som kan göra tills ni kommer hem igen.
Lycka till och skriv gärna hur det går! :)
/Gizzma
Everything has its beauty, it's up to you to see it!
Det försvinner aldrig!
Själva ''Rövhålet'' är framme hela tiden.Det ska väl det inte va.Hon är ganska långhårig.Så det sitter fast i pälsen uppåt magen. Ibland är det liksom gul brun vätska som kommer.

Vi bytte foder för ett tag sen.från sånt här bland foder till pellets det var då det började.

#5 Bytte du bara rakt av? För du måste vänja över kaninen långsamt. tipsar om att sluta ge pellets, endast hö och vatten, tills magen är bra igen. Börja då ge några få pelletskorn per dag och öka långsamt.
Tack för hjälpen alla .Hör av mig om hon blir bättre :)

Tyvärr så lämnade hon oss imorse 😭

Nej vad synd! Beklagar❤️ Vet ni om det hade att göra med hennes mage?
R.I.P lilla kanin, nu skuttar hon på dem evigt gröna ängarna 🌺
Styrkekramar till matte ❤️
❤️
/Gizzma
Everything has its beauty, it's up to you to see it!
❤️✨