Jag har fått spam.
hej!
Fick ett väldigt obehagligt meddelande från någon okänd.
Han bad mig skriva till honom på hans mail, han hade något viktigt att berätta, han skrev på via Pm
kan någon vara vänlig och stänga ner andvändaren: miir4love
någon som vet vem han är?
någon som varit med om liknande? lite Akut hjälp!!!
http://tonaringar.ifokus.se/discussions/521765bace12c424ab001088-konstigt-meddelande
Skrev nyss om samma sak :3
Det är nog bättre att du kontaktar Niklas eller någon på support angående detta. Fast nu har jag visserligen redan gjort det och användaren ska vara avstängd.
Det är ingenting du ska ta till dig, det är något som skickats till massor med folk.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Har också fått detta Pm :(((
Det här är inget som är akut. Det finns ingen utom ifokus-killarna som kan stänga ner någon. Det är någon som har skickat spam till dig. Blockera användaren och ta bort mejlet från honom.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
åååå! tack! Såg att någon tog bort han🥵
Varför ska jag ta bort mailet? ska jag inte visa typ mamma och pappa?
#6 Varför det? Vad ska dom göra?
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det är ingen fara :) Bara någon tönt som vill lura folk. Han vet inte vem du är eller något om dig, utan skickar detta till alla han ser.
Han kanske vill sprida virus eller lura folk på pengar. Ibland vill de olika saker, de lurendrejarna.
Klart att du kan visa för dina föräldrar, men de kan inte göra något ändå. Så det är i sig inte nödvändigt då detta inte är något personligt.
#6 Det finns inget som dom kan göra, och det var inte ett mejl till dig personligen. Personen har skickat till massor av användare och hoppas på att nån svarar.
Så det är bara att kasta. Du kan visa det för dina föräldrar om du vill, men det väljer du själv. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Å, tack! Värmer enormt!!! trodde det var en pedofil! 😕