Djuraffärer och kaniner
Blir så sur på vissa, inte alla, djuraffärer. Var inne på en djuraffär för någon månad sen och skulle köpa en ny vattenflaska. Som vanligt gick jag och tittade på kaninungarna. Såg att 3 av ungarna var väldigt små, jag frågade hur gamla dom var, och fick svaret 5 veckor. 5 veckor gamla, utan mamma kanin, på en djuraffär. Jag blir så otroligt arg, särskilt när jag tänker på hur det kommer gå för dessa kaniner senare i livet. Det är ju faktiskt inte alltid kaninungar som säljs så pass tidigt överlever. Jag tycker verkligen att vissa djuraffärer ska förbättra sina okunskaper om kaniner och andra "smådjur".
Jag är helt på din sida, blir själv väldigt upprörd när jag ser det. Frågade en gång samma sak med liknande svar och förklarade att de inte kan ta dem från sin mamma när de är så unga och fick till svar "men ingen vill ha vuxna kaniner". Blev så förbannad rent ut sagt. Så att de är små och vad de ansåg endast söta då var viktigare än allt annat🤔
Då får jag väl balansera upp med en trevlig djuraffärsnotis :)
Var inne på en djuraffär där de hade smådjur förståss, men de hade en relativt stor och intressant Hage där kaninerna och marsvinen fick turas om att springa. :) DET tyckte jag var bra!
Kaninerna såg ut att vara gamla nog där i alla fall.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
håller med men blir ennu mer förbannad på den uppfödare som sålt dom så tidigt
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
Ungefär som när jag skulle köpa dvärghamster för ett antal år sedan .. Ca 10 supersmå (vet inte ålder, men de var väldigt små jämfört med den andra hamstern jag köpte av en kompis som unge och han var precis lagomt gammal för att flytta) hamsterungar som var skygga, helt ohanterade, bet butiksbiträdet och bodde i en skitliten bur som i vanliga fall passar typ två hamstrar på sin höjd.
DÅLIGT. Köp INGA djur på djuraffär allihop.
Ger arga blickar och klagar vid kassan när jag ser att de säljer djur.
Djur ska köpas av uppfödare som har kunskap, tid och plats..
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3
Det finns ju dom som beter sig vettigt, vi har köpt djur via djuraffär en gång, men dom beställde helt enkelt hem det vi ville ha söderifrån och dom (svarthuvade dvärgpapegojor) var bara i affären tiden mellan dom ringde och vi hann komma dit
Men vad jag förstår är det ovanligt och det finns ju ingen anledning till att köpa sånt som det finns uppfödare till i mängder i närheten.
l'm back