Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 474 ggr
[Mi-rand-a]
0

Snabbt råd angående kanin

Hittat en kanin som känns helt rätt och är ortoligt söt, olyckligtvis på djuraffär, gissar på rex/hermelin blandning. Blev fast för den för ca 3veckor sen men kunde inte köpa då vi skulle åka utomlands. Den finns fortfarande kvar men är en hane vilket va lite surt då jag vill att den ska gå ihop med min hona och hane jag har hemma, vet att man ej ska ha hanar tillsammans men vet ändå att vissa fått de att funka. Så behöver hjälp, bör jag köpa den eller vänta och satsa på en annan kanin?

Fridaaaa
2

Jag hade inte chansat på att släppa ihop hanar. Bara onödig risk.

Om du vill köpa den och ha i egen bur är sedan upp till dig. Ska dock väldigt mycket till innan jag tar en kanin från djuraffär, då får de bara möjlighet att köpa in fler.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mi-rand-a]
0

Nä de är de som fick mig att fundera, om de hade varit en hona hade jag inte tvekat även fast de är från en djuraffär men de är så svårt att få tag i fina kaniner (enligt mig) här jag bor och skulle inte komma på tanken att köpa från djuraffär om denna inte var så bedårande. Hur är de med att två hankaniner i olika burar? Kan de bli aggresiva mot en själv om man luktar annan hand? Hanen jag har nu har nämnligen jagat en gammal bekant som hade en kastrerad jätte hane, antingen för lukten eller för att han inte gillar henne. När trillar bollarna ner på hanar också? Kommer inte alls ihåg