Kanin iFokus

Kanin

Etikett: tips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1680 ggr
Fridaaaa
0

Tips på bra sidor? (kaninhus främst)

Vill förnya lite men hittar inget direkt jag fastnar för.
Är främst kaninhus jag vill ha.
Men kaninhusen ska inte ha fönster. Inte såna små hål osv som ska föreställa fönster.

Kollat på:

• Teddytassen
  • Zooplus.dk
  • Gnagarboden
  • DjurMaxi
  • Grizzly

Ska vara onlineaffär, inte fysisk affär.
Och husen ska inte vara dyra, ger inte över 200kr för ett hus.
Ska inte heller vara i plast.

Någon som har bra tips?? Eller hemsidor som har annat roligt för kaniner? Detta ska vara till dvärgkaniner.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

farvendal
0
Fridaaaa
0

#1 Glömde skriva zoosajten. Kommer aldrig beställa därifrån mer 😉
Men tack ändå! Huset var snyggt 😃

Och kollat zoo.se också (brommazoo) och grand-prix (dock också helt uteslutet från grand-prix) 🙂

farvendal
0

#2 haha dåliga erfarenheter eller? har funderat på att beställa ett sånt hus men nu blir jag ju lite skrämd..

Arken Zoo har ju webshop annars :) dom har ett hörnhus utan fönster. Minns ej mått.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
0

#3 Beställt där innan men gillar inte dem längre.

Dyra i frak (om de inte har ändrat sedan jag beställde sist för några år sedan), och kvalitén har varit sådär så nja vågar mig inte på att beställa där 🙂

Menar du sådan hörnhus? Finns billigare på zooplus.dk i så fall, har funderat på sådan nämligen :)http://arkenzoo.se/smadjur/smadjursburar-inredning/inredning/trixie-kaninhus-jesper-h-rn-42x30x15-cm.html (detta menar du?)

Viilmaa
6

Bygg eget, smidigare och billigare :)

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

AkaiTsuki
0

#4 Haft sånt, väldigt svårt att göra rent ordentligt om man har en kanin som bajsar och kissar på huset, dessutom är höjden löjlig. Min förra dvv som hade det gick aldrig in i det huset, taket var helt enkelt för lågt. 🙂

Det enda hus jag någonsin vart nöjd med har varit mitt egna bygge från träslöjden

//Joanna

Fridaaaa
0

#5 Ja kanske billigare men inte smidigare för min del 😉 Får det inte bra, och har ingen bra såg och så heller tyvärr.

#6 Jasså? Ja jag kollade inte höjden, bara kollat modellen, därav ingen beställning ännu 😛
Ja jag har ju inte träslöjd, bra när man kan göra där annars 🙂

AkaiTsuki
0

#7 De är 15 cm :/ 

Har inte heller längre träslöjd men ska nog fråga ifall man kan få låna skolans snickeri för är i behov av ett hus eller två själv

//Joanna

Fridaaaa
0

#8 Aha, ja lite väl lågt 😕 Lagom till marsvinen.
Ok, vore ju bra, jag går dock högskola så har inte tillgång till sånt

VildaVittra
0

Har du kikat här? http://www.pwss.se/pages.php?pageid=1

Jag har beställt från dom och de räknar ut portot efter att de paketerat för att göra det så billigt som möjligt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

AkaiTsuki
0

#9 Det finns för jag går på naturbruk :)   Men du kanske kan höra med grannar eller släkt som har garage osv brukar ha verktyg till annat också i garaget

//Joanna

Fridaaaa
0

#11 Ja min pappa har men jag är jättedålig på sånt, avskydde träslöjden i skolan, så vill inte bygga egna 🙂 Därav söker jag färdiga. Bättre och smidigare för min del.

#10 Kollade där nu, men antingen har den fönster eller så är dem för låga 😕 Bara ett som var vettigt men lite dyrt för sådan "enkelt" bygga som den är. Hmm… (bara kollat på trähusen, bara intresserad av det) Men hittar jag inget annat, kanske jag beställer 1-2 såna ändå och målar snyggt. Men ska leta vidare sålänge.

VildaVittra
0

#12 Vilka mått vill du ha? För ibland så finns det sånt som egentligen inte är menat som kaninhus ex http://www.slojd-detaljer.se/kategorier/malning-dekoration/produkter-att-dekorera/halvfabrikat/skattkista-pid9545

Andra "hus" att kolla efter är fågelbord, fågelholkar osv

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
0

#13 Inga speciella mått i tankarna, men vill inte ha för lågt 🙂
Hur kan man göra en sån kista till ett hus? 😛 Mer än att såga framtill?

Ninwe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man kan köpa med fönster och sedan sätta kors i fönstret! :-) (det här huset var så kör vi köpte det)

Hälsningar,
Ninni :-)

VildaVittra
0

#14 Jag skulle just såga upp ett hål i ena kortändan, sen texta mattes skatt på sidan. 😃

Fridaaaa
0

#16 Haha ja det hade ju varit något 😉 
Fast ser att den inte är mer än 15,7 cm hög 😕

#15 Hade fått sätta igen det helt i så fall, nog svårt att få det snyggt 😛 Vill helt enkelt inte ha fönster på husen 😉 Tycker sällan det är snyggt och ser ingen mening på det, så väljer mycket hellre utan.

farvendal
1

#17 det skulle nog ta max två dagar innan min kanin hade bitit sönder fönsterrutorna haha…

Men Lyan på marsvin i fokus gör ju hus till marsvin, kanske kan du göra en specialbeställning med lite större mått?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
1

#18 Ja jag har marsvinshus av henne 🙂
Ja jag har pratat med henne om det, för några månader sedan men tillkommer ju en del kostnader just eftersom de måste byggast större 😕

VildaVittra
0

Jag satt och surfade runt efter något att använda som stomme till mina produktionskaniners bo (ska vara 30x40x30 om jag någon gång har gottisar) och snubblade på denna, som jag kommer lägga ner och såga av benen, sen bara en platta till tak.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/44361109/

sarakaka
0

Kanske lite väl lång men vad säger du om en sån här?
Man kan säkert få bort en av kortsidorna på något sätt. :)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20078031/

Fridaaaa
0

#20 Ser smart ut!
#21 Den också 🙂

Men har inte nära till IKEA och vet inte när jag ska dit näst tyvärr 😕
Men annars ser det smart ut!

VildaVittra
0

#22 IKEA har postorder.

Fridaaaa
0

#23 Jo vet men frakten ligger på 95 kr, för enbart den du länkade till, på tok för dyrt tycker jag 😕

sarakaka
0

Finns möjlighet för någon som bor nära IKEA att köpa den och skicka med posten? Blir nog lite mindre frakt då i alla fall. :)

Fridaaaa
1

#25 tvivlar på att det blir så pass mycket billigare tyvärr. Väger nog en del osv. Väntar hellre till en dag när jag ska upp och ändå ska köpa annat ;)