Lycklig! tingat kanin!
Hej!
Nu har jag tingat en fin chinchilla färgad Belgisk jättekanin hona med stamtavla som jag ska börja avla med och hoppas få fram fina ungar, ska nog tinga en till chinchilla färgad från en annan kull en hane isåfall :)
Bilder ska läggas upp när kaninerna kommit hem! :)
Glad att jag får köpa, gillar verkligen denna ovanliga färg!
Å grattis!. Själv har jag en vit rödögd och får hem två st till Viltgrå och viltgrå manteltecknad!. Härliga kaniner är det!.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Å va kul! :) Vad kosta hon?
För evigt med Gaia
Hon kosta 900kr har jag för mig, kanske 800kr Hon är 10 månader.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Okej ;)
För evigt med Gaia
Jag skulle lätt kunna betala mer, vid rätt uppfödare Va kosta din då?.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#1: Viltgrå manteltecknad :D lägg gärna upp bild!
Jag gillar också vita Bj's men man kan inte skaffa allt på en gång ;) fast man hade velat, har redan skaffat hem 3 st tyska jättescheckar med stamtavla, 2 avelshonor och en avelshane nu i Juli och nästa månad blir det att hämta hem de chinchilla färgade Belgiska jättarna och har även en viltgrå BJ hona som jag ska hämta i slutet av denna månad :) så det får räcka, men till våren blir det säkert att skaffa hem något mer avelsdjur, isåfall en gul eller blå bj.
Javisst, folk kallar en "galen" men det har man ingenting emot, det är ju sant som det är sagt, jag kanske är lite "kaningalen" :D
Haha känner igen det!. Får ju hem både viltgrå å den mantlade. Så än finns ingen bild ;). Plus att ja får hem ett par dvv :p. Men ja, om de finns nån järngrå b.j hona där ute så är de av intresse :p
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#7: Avlar du fram ungar för Avel o utställning eller för kel?
Järngrå är fina :) Jag har en hona själv här hemma :)
Dvv (satinrex) blir till kel om jag säljer ungarna. B.jätte blir med H.bevis om jag tar nån kull Skulle vilja skriva stamtavla å det men trög Som jag är så fattar ja inte om man måste ha Gått igenom den kursen eller ej. Men två av min belgiska jättar har stamtavla den 3dje har jag inte tat reda på om hon säljs med stamtavla Eller bara H.bevis Vem föder upp med färgen järngrå?. (Ot ber om ursäkt, nyfiken på uppfödare)
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#9 Man behöver ej ha gått kurs för stamtavleskrivning, räcker med att du är med i klubben, har ett uppfödarnummer och såklart att du köpt stamtavlor😉
Hur får man uppfödare nr?. Har gått med i klubben.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#11 Fyll i blanketten, skicka till Lars-åke och sätt in hundra kronor (märkta med ditt namn och vad du betalar för) på kontot som finns skrivet i blanketten, och så får du hem ditt uppfödarnummer ett tag senare🙂
#9: Jag köpte min Järngrå BJ hona från Örnsköldsvik, kommer ha kull på henne om du är intresserad? går att få transporterad lite här o var i Sverige.
Man behöver ej gått någon kurs för att skriva stamtavla, bara man är medlem i Sveriges kaninavelsförenings så kan man beställa hem stamtavlor och skriva på sina kaninungar, men då måste du ha märktång, går även i de flesta fall att låna märktång när man är hos veterinären., eller köpa hem benringar från SKAF som bara kostar ett par kr, tror de kostar 12 kr st om jag inte minns fel.
Vanilla sky Det låter väldigt intressant!. Va ligger vuxen vikten på dina djur?.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#15: 10-12 kg brukar mina väga :)
Min järngrå hona väger 10 kg.
16# oj de e väldigt bra!. Säljs dem med stamtavla då?. För då e jag jätte intresserad.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.