Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1529 ggr
ciss
0

Finast/fulast färg

Vilken färg? tycker ni är finast resp. fulast på kaniner?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Alla nyanser av blå! Annars så gillar jag också havanna (helfärgat) mycket, det är jättefint. Gillar mest kaniner som inte är enfärgade utan är typ manteltecknade eller liknande, fast havanna ska vara helfärgat tycker jag :)

Jag tycker att alla färger är fina, men om jag måste välja så väljer jag helsvart. Tycker att det är ganska tråkigt med en helsvart kanin, fast det kan samtidigt vara väldigt vackert.

www.frihetenskaniner.se

annaforsgren
0

jag älskar brokade kaniner i alla färger:D och siames/zobel.. vit blåögd. winer , och massa fler

Jag gillar också allllla färger, men måste jag välja bort nån så blir det Madagascar,helsvart och viltgrå.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

KvirrZ
0

Jag älskar wienertecknat, blå färgerna, viltgul, vit blåögd.
De färgerna jag tycker är tråkigast är madagaskar och viltgrå, men självklart är kaninerna med de färgerna söta :)

- Mvh Emma

Noa-Nisse
0

älskar dalmantinteckning eller vad det nu heter..

och jag gillar nog minst också viltgrå, men om man ser foto på en viltgrå kanin i naturen så blir jag helt förälskad för det ser så fint och naturligt ut.. så egentligen så gillar jag nog alla färger, bara det att jag gillar vissa mer än andra!

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Niike]
0

Hm, väldigt svårt! Gillar manteltecknat i alla färger .. Och chincilla, siames, zobel, järngrå, alla blå nyanser, japantecknat i alla färger, viltgul, svart och blå otter, white, svart tan, madagaskar och massa andra jag inte kommer på just nu. ^^

Tycker om de flesta färgerna .. Kommer inte på någon jag inte gillar:P

Keligast
0

Älskar alla färger men jag gillar mest alla blåa-kaniner och madagaskar :)

Jojsan
0

Tycker om de mesta färger men speciellt alla nyanser av blå, japantecknat och bourgogne. Gillar speciellt de färgerna när det är vitt med i bilden som på t.ex. manteltecknat och holländartecknat.

Vet inte nån färg jag inte gillar.. gillar alla, men jag är inte så överförtjust i madagaskar men det är nog för att den färgen är så vanlig.. när jag var mindre ville jag ha en madagaskarfärgad kanin  :) svart är inte heller en favorit men det kan vara jättesött ändå :)

ciss
0

Holländartecknat är supervackert :)

www.frihetenskaniner.se

Taci
0

Holländarteckning tycker jag är den finaste teckningen, helt då blå. Isabella tycker jag är jättefint också :) Helblå är jag dock inte så förtjust i:P Gillar när kaninen har några vita tecken :)

Stravaganza
0

Jag gillar helsvarta kaniner.

Viltgråa är däremot en färg jag inte gillar lika mycket.

malinroth
0

Jag tycker om de flesta färger tror jag men favoriterna är nog alla nyanser och teckningar med blå och havanna, det beror ju som på från kanin till kanin och så men det finns faktist en färg som jag inte gillar och det är japantecknad, vet inte varför och det verkar som att de flesta tycker tvärtom så det är nog mig det är fel på ;)

[Niike]
0

Kom på att jag älskar vit blåögd (A)

MarHai
0

Holländartecknat och japantecknat är mina favoriter.

Viltgrått är jag inte speciellt förtjust i, inte heller isabella och havana.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

SagaoAlfred
0

Jag vet inte Vilken färg? jag tycker är finast, men jag tycker om när kaninerna är ljusa. Helst vit&brun eller vit&grå. Typ nån brokad eller nått! (Jag är kass på färger)

Många som inte gillar viltgrå. Min lilla Affe är ju det ;) Eller.. jag tror han är det. viltfärgad typ? ^^

Jag kan inte säga nån färg som är fulast, men tycker det är liiite tråkigt med helsvart. Fast ändå inte, då Poppe tex. är en utav dom vackraste kaniner jag vet, å han är helsvart.

ciss
0

Åh, glömde säga att siameser är väldigt vackra.

www.frihetenskaniner.se

malinroth
0

#15 samma här! grymt fint ^^

KajsaM
0

Holländerteckning är det vackraste som finns! <3 Sedan gillar jag nog dom flesta färger (:

Taci
0

Kom på att jag inte gillar Havanna så mkt heller :P Viltgult e däremot väldigt fint! :)

twinnie
0

Tycker inte någon färg är ful. Men ser hellre att en kanin som har någon teckning har mycket teckning och inte bara ett par prickar. Tycker det ser lite … avtvättat ut ^^,

Men favoriterna är Viltgul, Madagaskar, Isabella, Havanna och Vit.

Favoritteckningen är Holländartecknat! Har fastnat så för holländare på sista tiden .. Kanske blir en sån i framtiden :)

[mangaa]
0

Ingen färger är fula ,. Jag själv fastnar för albino , vet inte värför ^^

kyrkeliden
0

Får jag väl gå emot alla :-P
Ska erkänna att även jg i början inte tyckte viltgrå var en så jätterolig färg men nu….den färgen "lever" ju. Den får ett härligt mönster då håren är indelade i flera färgbälten. Så viltgrå är definitivt roligare än de enfärgade, enligt mig.

Favoriten är dock manteltecknad/brokad. sen kvttar det ofta vad det är för färg. Har både viltgråmanteltecknad och isabellabrokad. Även scheckteckningen (som min rune har) är otroligt vacker.

Fulast, nej men den färg jag tycker är tråkigast…hm…vit rödögd är inte det första jag skulle välja. Sedan ser chinchillafärgen på rex…konstig ut tycker jag, så inte den heller.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

[Niike]
0

Tycker inte heller om vit rödögd så mycket. Tycker de ser lite läskiga utxD

Keligast
0

Jag gillar inte så mycket vita kaniner med röda ögon..vet inte varför men dom verkar lite läskiga på något sätt :P

[Niike]
0

#23 Haha, typ precis vad jag skrev:)

Keligast
0

#24 Oj! Såg jag inte XD blind! Men samma som #22

myriis
0

Alla mina kaniner har olika färger och har nog aldrig sett en kanin som jag tycker är ful pga färgen. Alla färger är fina tycker jag! Ett tag var jag lite osäker på vit rödögd, men sen fick jag hem Sera och sen dess tycker jag färgen är helt underbar!

Bobby
0

Jag är inte så glad för enfärgade kaniner, tycker att de ser lite tråkiga ut. Men den färg jag gillar allra minst är vit rödögd, tycker att det ser otäckt ut. Däremot gillar jag brokiga kaniner i alla de slag. Helst lurviga!

Elvis_chippi
0

Jag tker att viltgrå er finast eller viltgråmanteltecknadXD jag tker minst omvita kaniner med röda ögon,elr det beror på, men i helhet gillar jag minst vita kaniner(helvita)

[Quellii]
0

Jag har egentligen inte någon som jag tycker minst om, fast det beror lite på raser osv.. ^^

skanorskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker mest om zobelsiames brun och zobelsiames blå och även tan-färgade kaniner. Jag vet inte rikitgt Vilken färg? som jag tycker minst om.

SaraB
0

Jag gillar chinchilla mantlad och alla japanteckningar. Eller aa, tycker de flesta färger är fina. Men som vissa av er säger tkr jag mer om tecknade kaniner än helfärgade. ^^

De färger jag tycker minst om är rysstecknade och vit rödögd.

Martina-b
0

gillar alla färger…..

jees94
0

jag gillar också alla färger =)

Clariiz
0

Helt klart Japantecknat (g/s helst)

Men även brokat gärna i viltgul eller liknande.

Älskar typ alla färger.. har dock svårt för blå zobel (särrskilt på dvv) xD Men alla är fina på sitt sätt.. Beror ju på.. vikken kanin den sitter och vilka skiftningar å nyanser..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Nalle-]
0

Finaste färgerna tkr jag nog är madagaskar, vit blåögd och siames, tror jag den heter.

Fulaste färgen… Njaa jag vet inte om det finns några fula färger :/

Theresze
0

Jag gillar alla  färger, Men svarta kaniner tkr jag mindre om.

& Vit blåögd är jätte fint men jag kommer ALDRIG mer skaffa mig en Pga av att dom jag ska skaffat mig har attakerat alla dom ser.

Denna kommentar har tagits bort.
[mangaa]
0

#22 & #23 , Haha som min Trampe :D

[mangaa]
0

#36 , så tråkigt .. men tror du att det har nå med färgen att göra ? xD

Vemsan
0

Jag älskar typ alla färger som finns :D ..förutom albinos :S Jag tycker att röda ögon ser så läskiga ut på djur, även människor Fundersam

Hälsningar Vemsan

Ellen95
0

Jag tycker inte att nån färg är speciellet ful.

[Zorro_93]
0

svart och vit blåögda<3

inte tycker inte att viltsvart är så fint :/

[Zorro_93]
0

nej menar albino!

BuNNaj
0

Jag tycker inga färger är fula, men viss akn bli lite matta och tråkiga

soten
0

Jag tycker inte att någon färg är ful

Anji
0

Jag älskar madagaskar, eller om det stavas madagascar, och blåa nyanser. Inga färger är fula, men jag gillar inte helvit så jättemycket, fast det är jättefint med vit tillsammans med andra färger :)

Ciindra
0

Gillar dom flesta färger ;)

SofiaGenne
0

Det beror faktiskt på rasen, om man säger så.
Men på dvärgvädurar, som jag själv föder upp, så älskar jag verkligen viltblått, både mantlat & helfärgat. Blått & viltgrått är också härliga färger! Även viltgult. Gillar "vilt" X)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se