Söker hane till parning
Hej! Jag har äntligen bestämt Att ta en kull på min lejonhuvade hona. Hon är en zobelsiames blå. Tänkte para henne med en dvv. Men eftersom detta är första gången för mig, har ni förslag på ras och färg? Hanen ska helst bo i närheten av Malmö Det hela ska ske i januari
Jag har ju en viltgrå hermelinkille, Sture. Honom har du säkert sett bilder på här inne ;)
stambokförd på 94,5p
Han har hoppat en del och har fin bjudning i det (dock ej så högt). Blivit pappa till 6st små ungar här hemma nu, som är väldigt snälla och sociala.
Sture själv är en genom go liten kanin, som är okomplicerad i all hantering, kan dock tycka att det är lite obehagligt när man ska ta honom i buren, men väl uppe i famnen är han en ängel.
Klippa klor, kolla tänder etc. funkar utmärkt.
Min bror på 4år kan föra honom i en rakbana på hoppning (med aningen hjälp från mig såklart) utan problem.
Finns i Kristianstad!:)
PM:a mig vid intresse.
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Okej! Söker fortfarande! Gärna en dvv i färgen zobel blå
Jag har en Lejon hane , han är Egern WT blåögd . Han har h-bevis, han är just pappa till 4 blåögda bebisar på 4 veckor. Bor i Trelleborg så har inga problem med att ta mig till dig. Om du vill veta mer kan du Pm:a mig 🙂
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Söker WT blåögd hane, gärna dvv
Jag tänkte att om ni som äger hanar som passar bra till min hona, kan priset tänkas vara en unge?
Putt
#6 Man får inte putta samma dag som man skrivit i tråden 😉
Jag tycker att du ska para med en lejonhuvad kanin 🙂 Eller är det något särskilt du vill få fram eftersom du vill para med en dvv?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 alltså vi vill minska pälsen, om du förstår vad jag menar (: Sen är jag väldigt svag för lejonhuvade dvv
#8 Aha okej 🙂
Fast de blir inte lejonhuvade dvv, när man parar lejonhuvad kanin med dvv 🙂 Man vet inte heller hur pälsen kan bli.
Min Flizan är lejonhuvad kanin/lejonhuvad dvv (bara lite man på den lejonhuvade dvv), och hon har massa päls 😛
Men beror nog om de är överpälsade eller inte, vad som ligger i generna osv 🙂 Men parar du med normalpälsad dvv så är ju chansen större för mindre päls.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, det var väl det jag trodde (: Så jag har visserligen hittat två jätte trevliga tjejer med en fin hane. Men han har också mycket päls, så jag sa till dem att hittar jagen dvv med kort hårig päls så kan jag inte mer än att välja den hanen. Så jag söker fortfarande en kort hårig dvv.
Har ju som sagt Nemo! :D
Hälsningar,
Ninni :-)
#11 har PM:at dig
Jag svara för Cilia, då vi har samma uppfödning.
#5 Nej, tyvärr inte. Vi vill helst ha olika släkt på alla våra kaniner. Vi tar betalt för PARNING, endast i pengar. 😉
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Aha okej
Söker fortfarande helst i södra Skåne
Har du frågat din granne? :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
Nepp, dom reser! (:
Hej,
Jag har en hane som är zobelsaimes blå och han är blandning mellan dvärgvädur och lejonhuvad, trevligt temperament och han är även hopptränad så har jag en dvärgvädur hane också i likande färg han har också ett härligt temperament han är också hopptränad :)
Bild 1: East of Jumping
Bild 2: Hugo Junior
Alla hanar är underbara! Men för att fånga min mammas hjärta tror jag att dvv med viltgrå färg skulle passa! Så, söker fortfarande!!!
Söker fortfarande!
Hej har även andra hanar, gå in på www.strikenskaniner.weebly.com där kanske det finns någon intressant :)
#22 har pm:at dig, är intresserad av Prinz von Hessen
Hur gammal är honan, är det hennes första PARNING?
Japp! Hon är ca 9 månader när parningen ska ske i januari
Hej! Jag har två på g. Men, man kan säga att jag fortfarande söker! Min krav: .Du ska kunna ta dig till mig och om min hona inte är redo ska du kunna komma tillbaka, jag bor i Skåne. . Hyfsat pris, eller en unge i kullen .hanen ska vara dvv eller någon kort hårig kanin. Tack tack!
Gärna nära Lund
Ta inte detta fel nu.
Men du har helt fel prioriteringar!
Prio 1 för dig är att bestämma EXAKT vad det är för hane du söker. Vad är det du vill ha ut av kombinationen? Utefter det sätter du kraven på hanen.
Efter det så kan du börja leta efter den sortens hane du söker inom en viss stad, men ifall du vill ha denna kull så får du faktiskt vara beredd att ta dig en bit för att möta upp den perfekta hanen. En "hafsigt" tagen kull med närmsta hane bara för att är inget seriöst alls.
Sen när du hittat denna hane, så får du fråga vad ÄGAREN till hanen vill ha. Är kostnaden för hög, ja, då får du leta vidare. Du kan inte på förhand bestämma en "summa", då det inte är du som sätter dom kraven, utan det är hanens ägare.
Så sätt dig ner, tänk igenom allting IGEN, och var säker på att du har en bra grund-idé. Vill du ha siamestecknade lejonhuvade men inte vill ha så mycket man, ja, då är nog en siamesfärgad hermelin-hane ett lämpligt val. Varför du ska blanda dvv/lejon förstår jag inte, dom blir sällan särskilt fina och är det lejonhuvad dvärgvädur du vill ha - så köp en sådan.
Tänk också på att det är väldigt sällan utekaniner är brunstiga i januari, dessutom så kan det vara svårare för en hona med sin första kull i kylan. Både det ifall hon drar av sig för mycket päls för att boa = honan fryser, eller att hon boar för lite = ungarna fryser ihjäl. Så lämpligast är väl att para framåt vårkanten, då det är naturligt för honan att ha ungar. Runt mars/april!
Okej (:
Tycker precis som #28, jättebra skrivet!
Dock när det gäller PARNING ser jag inget fel i att para i Januari. För visso är det en hel del kallare då, men om honan boar bra med ordentligt med halm & päls i en väl byggd redlåda så blir där lika gott om värme om vilken månad som helst på året.
Jag har redan hittat en perfekt hane! Tack alla ni andra!!!
#31 Om det är Molle så är jag ägare av honom.. om du vill veta.