Klotterplank #246
Klottra på :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Första riktiga sommardagen sen maj, 22-23 grader varmt och inte ett moln på himlen! :)
Tvåa!
/ Angelica
Trist att Icona pop inte kunde komma idag på Rock off. Tror hela Åland såg fram emot det.. :(
Jag fick i alla fall High-fiva Petter och dricka cappuccino för första gången så trots kvällens huvudvärk så var det värt det. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Har arbetat så mycket att jag kunde flexa 2 dagar så nu tar jag långhelg. Ser jag fram emot - blir att spendera mycket tid med mina tre älsklingar; kaninerna och sambon❤️
jag äter blåbärskaka och det är SÅ gott!
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Äntligen kom sommarn tillbaka hit också! :D
Sidney blir tre månader idag :)
MVH Celina
Ännu en härlig sommardag för mig och ännu en hemsk värmedag för kaninerna… Nu ut i skogen och plocka lite blåbär och göra blåbärspaj :D
Äntligen nu har Edits kull kommit åtmenstone en :D men det kan vara flera förnkollade bara snabbt, nu är det bara att vänta på mys kull som är beräknad att komma 28 juli :) det finns en bildtråd på dvärgkaniner ifokus
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Idag simmade jag över sjöng, drygt 1100 meter :) Motströms, haha skitjobbigt, hängde efter båten två gånger, men vägrade ge upp :p Sen kravlade jag mig upp i båten när vi kommit till andra sidan och åkte båt tillbaka, haha kände mig rätt lat men hade kämpat på otroligt, hur länge sen var det sedan jag slutade i simningen? Runt 3 år sedan tror jag.. men kunskaperna sitter kvar. :p Fick i alla fall göra en av de sakerna jag älskar mest ♥♥
Jobba ikväll.
Men ledig i helgen sen, skönt!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 vet hur det känns :'(, styrkekramar
#13 Tack🌺😕
#14 Kämpa på <3
Tiden läker alla sår…
MVH Celina
Bentley ♥
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#18 Jag måste bara säga detta, jag har sett Bentley på många bilder och jag tycker att han är helt otroligt fin! Han ser så snäll ut :)
Ville bara säga det :)
MVH Celina
#19: Jag håller verkligen med dig!
En riktigt speciell kanin på alla vis, otroligt snäll och lätthanterlig är han också ^^
-' Malin Hultman
uch, 40 grader varmt imorgon! Kaninerna får ligga i skuggan i hagen imorgon. Vämrebölja från Tyskland :/
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#21 Var bor du? :o
MVH Celina
Väntar på att röstningen av månadens kanin ska dyka upp…
Hur är det med er, allt kaninfolk? 😃 Saknar litegrann att hänga här inne, så jag tänkte lägga en tass här.
Solar :)
MVH Celina
#15 Jadå 🌺
Fick hem mina selar från sel-shoppen idag, otroligt bra service hos dem (med tanke på hur svårt det är att få något från utlandet till dne här ön..). Jättenöjd! :)
~ Kram Nadja ♥
Idag far jag till Norge och hälsar på syster och hennes barn. Kommer fara på kaningårdsbesök också och kommer förhoppningsvis hem med en snygg hona till mina dvärgvädur rexar! :D
Just, kolla gärna in på min, erica's och jennifer's kaninblogg: http://livmedkaniner.devote.se/, följ oss gärna :)
Javelin börjar bli stor ❤️
-' Malin Hultman
YES! Hittade gröna Atlas 10 på Ullared! :D
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#32 Åh, vad söt!
MVH Celina
#30 Bara för underbar! ❤️
Tvådagarstävling i helgen, längtar så sjukt mycket, kommer bli så awsome men härliga människor samt tältning :D
#32 åå vad söt, grattis :)
Såg grown ups 2 förut !!:)
Rädd att min lilla dam/drottning (katt) nyss sa farväl innan hon gick ut😢
Veronica
#37 Min lillasyster har med sett den, hon tyckte den var bra, vad tyckte du? 😛 Hade med velat se den hehe
#39 jättejättebra!!!!!!!
Regnar som fasen idag.. Skulle ringa till jobbet för att säga att jag skulle åka lite senare för att se om regnet lugnar ner sig (kör moppe till jobbet). Det slutade med att jag fick ledigt istället, så nu blir det soffmys och film hela dagen lång.. 😛
#40 Då måste jag se den sen när den kommer ut hihi 😃
#42 den är ute :p
#43 Menar inte på bio utan på dvd eller på nätet 😉
Inte råd att gå på bio just denna månaden (eller ja 1 månad framåt hehe)😛
Omg såg på Roommate förut, oh gosh! Se inte den!! Höll på att döö xO
Sen drog jag o besti ut på joggingtur, påvägen hem såg vi en j'vla orm, asså jag skrek och svalde luft så jag nästan spydde och skrek o höll på att dö o hyperventilerade, det var nån som kom ut och frågade om någon dött så då skämdes jag….
I'm preparing for SPANIEN I TVÅ VECKOR! :'D
Imorgon åker jag, tidigt tidigt på morgonen så vi kommer ha hela dagen där! Åhh vad skönt det kommer bli, kommer bada o bada o bada o bada o ba ha det braa ♥♥

Vaknar av frukost på sängen av mamma, o snart bär det iväg ohoppa kaniner. Rätt bra födelsedag dehära. :)
~ Kram Nadja ♥
Väldigt irriterande reaktioner man får från människor runt i kring en när dom får veta att man ska köpa kanin igen… I princip alla har sagt kommentarer som "har du inte vuxit ifrån det än" "men varför ska du ha det igen, du blev ju äntligen av med den gamla skrutten du hade" "Varför inte skaffa nått roligare djur, kaniner är ju för småbarn" Eller så bara skrattar dom och säger jaha..
Bara jag som har tråkiga människor kring mig elr? Den enda som faktiskt tyckt att det var kul är sambon och det var han som tryckte på från början om att jag borde skaffa kanin igen..
Tjoho!! Jag har fått tag på en helt obesläktad lite hona, som dessutom ser hur fin ut som helst! Om 10 dagar åker jag över gränsen och hämtar hem henne 😃 Nöjdast i stan just nu!
På måndag ska jag, min mamma och min systerdotter på kaningårdsbesök här i Norge. Ska bli så kul! :D
Nu är jag i spanien =) åkte hit fyra på morgonen, så har vart här hela dagen och har redan blivit väldigt brun..det går lite för fort, ska stanna här i två veckor så kanske blir för brun..:/
Haft en såå rolig Helg! Födelsedag och Kaninhoppning (Med hoppare från Sverige!)
Coco klarade Elitklass fint med, Glad och förvånad matte i andra änden av kopplet! :)
~ Kram Nadja ♥
Kommer troligtvis hem med en dvärgvädurshona från Norge, ska bli så spännande att få välja en "live" när jag bara köpt kaniner osedda (bara sett bilder). Att få välja och vraka låter så kul! ^^
Har precis spenderat kvällen på akuten tillsammans med mamma. Jag tror jag har världens klantigaste morsa.
Jag menar…hur många andra snubblar på ett farthinder och sliter av en muskel i handen? :p
Underbart så naiv man är 😕
Tänker "det har aldrig hänt något förut så jag kan gå till hallonbusken 30m bort och plocka hallon medan kaninerna är ute i hagarna". När man nästan plockat färdigt så kommer ens syster och berättar att hon hittat mina två avelskaniner ute tillsammans, och jag som inte tänkt att ha kull förrän i vår. Vilket seriös och ansvarsfull kaninägare/uppfödare man känner sig som nu.
Fina Ivana ♥
-' Malin Hultman
Köpt 8 st nagellack:*
#58 ❤️❤️
Seriöst! O__O
Reserv 1 på högskolan jag vill komma in på, hoppas verkligen att någon hoppar av xD
-' Malin Hultman
#61 Hoppas! Brukar i regel folk göra, eller efter 1-2 veckor in i utbildningen och då kanske du kommer in med. Håller tummarna!
#62: Då får man hoppas :3 Låg som 22e reserv tidigare så är ju redan en del som "hoppat av" ^^
-' Malin Hultman
#63 Ok hoppas då! 😃
:)
HAHAHAHAHAHA…..
Har extreemt ont i nacken, fick väldigt ont när jag duschade och lutade back huvudet lite. Såå, det slutade med att jag fick stanna på hotellet ikväll. Kan det vara en sträckning, vad tror ni? Vad kan ja göra?
Kommer äntligen få en ny mobil :D
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Pratade med en vän om at jag skulle överta två av familjens kaniner. De skulle då bli mina första kaniner, och var riktigt taggad inför det. Men så igår sa hon att hon hittat en som skulle ta över dottern. Så det blir ingen kanin för mig nu heller antar jag. Känns väldigt trist, men då dottern blivit vanvårdad av sin förra ägare förstår jag att hon behöver någon kaninvan. Men då min vän tidigare sagt att jag skulle klara av henne utan problem känns det riktigt segt just nu.
Känns helt enkelt som att det inte är meningen att jag ska ha någon kanin med alla motgångar😕
Blev en halv uppsats, men men.
#67 Vad för sorts mobil?🙂
Veronica
#68 Ajdå! Du kommer nog hitta just din kanin som du är menad att ha. 😉
Det blev en Samsung Galaxy S3 😃👍
Äntligen börjar lite nya avelsdjur komma. :)
Och längtar tills bur-bygget är igång!
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
#72 Åh, vad kul! Hittade du en chinchilla? 🙂
Nu var min lilla favorit i kullen tingad, en familj kommer och hälsar på henne idag. Plus att jag har en till familj som är intresserade av en liten bebbe..
Så har jag en liten hotelgäst här med, en holländare som är vääärldens mysigaste! :D
~ Kram Nadja ♥
Ibland undrar man vad hjärnan tänker när man drömmer..
Hade en dröm om att Ivana och Bentley hade lyckats komma in till varandra och där låg sedan 19 kaninungar i Ivanas bur.. Det roliga är att Bentley är kastrerad! xD
-' Malin Hultman
#75 Låter lite som jag, drömde en gång att vi var i stan, utanför ICA fast ICA fanns inte och parkeringen var en gräsmatta. Min systers 8år gamla hona hade fått ungar och likaså min tysk jätteschecks hane 😂
Min gamla dam (katten på bilden) är helt enkelt för bäst!
På tv:n går 101 dalmatiner, och det är endel skällanden och bräkanden osv i den, och mitt i allt så reser hon sig upp och blänger på tv:n, precis som om de hade sagt något förolämpande, haha😂
Veronica
#73 Nej, men kommer köpa en vit rödögd och kanske en viltgrå som där på chinchilla. Sedan ska jag kanske köpa chinchilla/viltgrå(dessa har inte föds än men någon av dem färgerna blir det) som bär på chinchilla om några månader. Så kommer bli så roligt, förutom det att jag räknat ut att de gigantiska fackburarna kommer kosta en del att bygga.. Suck. Men men!
#78 Jaha, okej 🙂 Vad kul! Ja, och tunga lär de bli. Vi måste ju vara minst två för att orka rubba en av mina enfackare för jätte. Men vad gör man inte för sina "små"🙂
#79 Ja de är himla roligt 😃Äntligen startar de på riktigt!
Bjuder på en bild på Rut som är så fin så.
Chinchilla på Belgisk jätte är så läckert, helt klart min favorit ras+färg.
#80 Ja, de är jättefina!😍
Vissa människor borde se på sig själv innan dom dömer andra.
Länge sedan jag kollade in här ^^
hur mår alla? :D
Peyton kommer om 4 dar! ;D
Det hela löste sig ganska bra ändå, hon hade blandat ihop datumen och det mesta var egentligen ett enda stort missförstånd så nu blir det en dalmatinertecknad rex iallafall! Faktiskt ganska happy just nu. Dock kommer jag inte hämta hem henne förrens om två veckor då jag bestämt mig för att det räcker med en kanin eftersom den kommer bo inne och då är hon 8veckor när hon kommer hit! 🙂
#84 Lagom ålder om 2 veckor, innan dess hade blivit för tidigt, speciellt eftersom det inte heller är en dvärgkanin 🙂
Härligt med en dalmatinertecknad rex! Jag tycker dem är så himla fina och hade lätt kunnat ha en sån 😃
#85 Ja, jag kände också att 8veckor var ganska lagom! Dalmatiner var min drömteckning på rexkanin så jag är superglad att jag hittade henne! 🙂Känns som att detta kommer bli ganska bra iallafall! 🙂
#86 Jag kommer smälta om du visar bilder sen 😉
#87 🙂 Ska ta massa bilder på henne sen när jag har hämtat hem henne!😉
#88 👍
Äntligen ett nytt kamerahus 😃
-' Malin Hultman
Skämmer bort haren med massor med mat så att hon ska få tillbaka sin fina överlinje ❤️ hon är tyvärr en alldeles för bra mamma för sitt egna bästa. Ungarna är ENORMA för att vara en vecka gamla, men åh så kär jag är i dom. 5,5 år tog det för mig att få min kull - och vilken kull sen! Min drömkull, och så hade jag turen att få en hona i önskad färg till och med…
Om man ska träna klicker, tror ni att det funkar med en bläckpenna?
Idag ska jag rensa i framtida kaninstallet 👍
#93 Om det låter "klick" så kan du det ja. :) Annars brukar inte riktiga klickers vara så dyra i djuraffären, säkert bara runt 50kr.
#93 Ja kan gå, men en klicker kostar 10-50 kr max.
Vissa pennor skulle jag säga kan fungera, finns dem som använder sig av det 🙂
Jag kan knappast vänta tills nästa månad då jag får mina första kaniner, do you feel me?
#95 #96 Jag ska köpa en klicker men jag har inte vägarna förbi nån just nu men jag är så ivrig att prova så jag tänkte om jag kan ta det så länge
Vissa människor behöver verkligen söka hjälp, eller i alla fall börja tänka efter.
Åker till Paris om en månad! :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#99 Håller med!
Hämtar hem peyton imorgon!! Spricker snart av förväntan.!! :D
Hundvakt denna veckan åt världens vackraste sixten.. 🙂Så himla kul att ha en hund hemma igen även om det bara är för en vecka, inte lika roligt att han väcker både mig och sambon kl 6 varje morgon.. Tur för honom att han är söt! 😛
Hittade en fin bild på honom från i vintras när vi hade honom också! :D
Alltså åh, vad jag saknar att inte ha en pälsboll… :(
Min nya mobil 😍😃📱
Dags att fråga lite snällt om man kan få kanin igen tro..? Fega mig som inte vågar😕
Veronica
Gymnasiestart i morgon.. :S
~ Kram Nadja ♥
#109 Mitt börjar på måndag. Min syster börjar dock också i morgon. Linje? :)
#110 Lyx! ;) Naturvetenskapliga linjen blev det :)Du då?
~ Kram Nadja ♥
Nice! Lycka till. :) Samhäll Media :)
Vad brukar ni belöna med om ni klicktränar?
#113 torkad banan :)
Åh vad gulligt namn. Otto! :3
Nej så arg jag är på mig själv nu. Elsa är hur snygg som helst, jättefin päls, renare än någonsin och ja, helt perfekt för utställning! F*n vad klantig man ska vara och vända ryggen till för länge, är så arg på mig själv. Hoppas hon toppar formen i vår också, annars får jag med mig att göra för min klumpiga misstag😡
#118 Aw. :3
#119 Vad har hänt?:( Vet hur det känns, min två honor hade rymt för ett tag sedan och ena honan (utställningskanin) fick ju verkligen stryk(tror inte hon riktigt fattat poängen med att bråka), så hon fick ett stort ärr på örat och ett stort sår på sidan. Men som tur hade det läkt nu.
Haha sötnos <3
#121 Ike och Elsa tyckte det var en bra idé att rymma tillsammans när matte gick en sväng bort till hallonbuskarna ca 20-30m bort. Och jag som ville ha dem färdigställda innan jag parar Elsa på nytt.
Nej, vad tråkigt. Vilken tur att det inte var värre! 🙂
#123 Naaw sötnos :')
#124 Se de positivt, kanske kommer japaner tidigare än tänkt ;) Men vet hur de känns, så surt.. :/
#125 Precis, trösta mig med kaninbebisar nu när skolan börjar, haha. Dessutom är de beräknade att komma runt min födelsedag, så det blir ju en trevlig 16års present 😂 Men men, var ju inte så mycket att göra åt, får lov att kontakta alla köparna sedan när Elsa är färdigställd och ge dem hennes stamboknummer och poäng, inte svårare än så 🙂
TRÖÖÖÖÖÖTT..
Gått upp kl 8varje morgon för att mata sixten och gå ut och gå med honom!! Vilket är väldigt tidigt med tanke på att jag inte somnar förrens runt 3tiden! 😴Men idag ska vi äntligen fixa iordning inneburen som Charlie ska bo i och köpa en låda att förvara höet i! 🙂
Drömtårtan som bakades igår 😃
-' Malin Hultman
Sista dagen utomlands:( gunna miss this place
Sitter och kollar på Percy Jackson och åskviggen på trean! 🙂 Sett den typ en miljon gånger, det e en av mina favoritfilmer!
Så alla kaninnördar bänka er framför tv.n nu med era gosbollar i knäet och kolla på Percy! 😃
Fy, brunnit inte långt ifrån min faster. Hos en jag känner 😕 Hon ligger på sjukhuset med lättare brännskador i ansiktet och på ena handen ❤️
Min avskräckelse från att sälja kaniner efter händelsen i veckan gick snabbt över idag. Underbar familj med både intresserade föräldrar och barn som frågade massvis och ville lära sig så mycket som möjligt. Peppar, peppar att det kommer fler sådana köpare! 😃
#128 Ja tack, jag kan ta den😉
Spara ihop till kameran jag vill ha eller köpa nya spesial sydda selar? Dilemma!!
#135 haha uscha. Men kaninerna går först? Min åsikt haha :)
#136 dom behöver igenkligen inte nya selar, men jag vill ha nya xD