Hon är jätte rädd och springer iväg!
Min dvv Svea (hona) är väldigt rädd mot mig! hon stmpar med baktassarna i gilvet och springer in i boet! hon vill inte bli bärd och är rädd för mig!
Men jag tar ut henne varje dag ch kelar, vad mer kan jag göra? Tacksam för svar :)
Sitta utanför buren och prata med henne tills hon kommer fram till dig kanske :) Så gör jag alltid med nya kaniner och bär eller lyfter dem inte förens dom självmant kommer fram till mig, är rädd att skrämma dem annars.
Kaninerna brukar uppskatta att man sitter utanför buren med öppen burdörr och pratar med dem och kanske har med något mumsigt typ en banan eller liknande:)
Håller med #1 , sitt & prata lugnt med henne så ska du se att hon kommer fram till dig till slut :)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
#1, #2 tack för tipset! men jag har redan testat det och det funkar inte :(
något mer förslag?

#3Hur länge prövade du? Du lär ju inte få resultat efter bara några gånger, det lär ju ta sin tid. :)
#4 jag prövade ganska länge men ska pröva lite till!men jag har en bur med Hage så när hon är rädd springer hon ner där…
Du kan sitta med henne i hagen också :) Man måste ha tålamod det tar sin lilla tid. När jag fick hem Khao var hon rädd för mig och vågade inte lita på någon. Har haft henne ett år och nu äntligen har hon börjat lita på mig ordentligt.
Det jag gjorde med henne var att sitta vid hennes bur, vara ute med henne i hagen. Vi tog långa mysiga promenader och stannade ibland och bara gosade, fungerade dock inte i början då jag knappt fick bära henne :P Eftersom hon var så rädd hade jag bröstsele på henne hon kan inte kravla sig ur den och stryps inte om hon drar.
I början var det jätte svårt att fånga henne i hagen men nu när vi litar på varandra så kommer hon och hoppa upp i mitt knä :)
Lycka till!
#6 tack :)
min kanin är så:( men när jag sitter med henne i hagen kommer hon upp och sätter sig i bland… Ja hon kommer fram och sprattlar inte när jag lyfter, men hon pipper och stampar ändå…
Mvh Shy och Hannah