Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 578 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
1

OT - Om dig! Saker vi inte visste om dig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Tänkte göra en liten tråd där man får presentera sig själv och lite vad man gör och gillar utanför kaninintresset! Kanske får vi reda på saker vi inte visste någonting om dig förut! 👍

Tänkte berätta lite om mig själv först!

Jag heter som sagt Beatrice men blir alltid kallad för Bea! Mina intressen förutom kaniner har alltid varit ridning! Jag har en egen ponny som jag rider och tävlar på! Vårat nästa mål är att nå hela vägen till SM i hoppning, förutom det har jag testat på alla olika sorters sporter när jag var liten men har aldrig riktigt fastnat för något "spring" sport. Djur har alltid haft en plats i hjärtat och jag gillar faktiskt alla djur förutom just spindlar… 

Ska börja i 9:an efter sommaren och har ingen aaaaning vilket gymnasium jag ska gå på än, jag är ganska frusen av mig och klär mig alltid varmt. Min favorit mat är alla sorters onyttigheter du kan komma åt och det jag brukar göra på fritiden efter häst och kaniner är fota och vara med kompisar. Ett stort intresse ligger också i shopping så jag spenderar främst pengar på det och på ponnyn min.. 😃

btw den ända bilden jag hade på hela mig på datorn… Jag ser inte riktigt fin ut på bilden men den får duga.🤪

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

[Cocomo]
1

Hmm, kan väll berätta lite om mig också då! :)

Jag heter Emma, är 21år och jag bor ihop med min sambo i ett rött litet hus på landet. Bott ihop med sambon i snart 4år och det är den längsta perioden som jag bott ihop med samma person någonsin så det är ganska stort för mig! Har alltid varit en stor djurnörd och aldrig varit utan mina djur. Flyttade runt mycket mellan olika släktingar när jag var yngre men hade alltid alla mina hamstrar, kaniner och marsvin med mig! Har även haft både egen häst och hund men tyvärr har båda fått somna in pga hög ålder och diverse ålderskrämpor som man får när man blir gammal som gatan. Förutom djur så har jag alltid även tyckt väldigt mycket om bakning och matlagning.. Min mormor brukar alltid säga att jag föddes med en djurbok i ena handen och en kaka i den andra! 😃 Är ett såkallat "öronbarn" och är hörselskadad och använder hörapparat, inte många förutom mina närmsta som vet om det då vissa människor är läskigt okunniga och kommer med väldigt konstiga kommentarer! Ser ungefär lika bra som en halvblind kråka också så linser är min bästa kompis just nu då jag avskyr glasögon! Är ett stort disneyfan, Kollar på disneychannel varje dag och skulle den dö så skulle min dag vara förstörd! Dom flesta som känner mig skulle nog påstå att jag är ganska fjantig av mig och världens klantigaste människa! 😃Hade ingen ny bild på mig då jag hatar att vara med på kort så det får bli en lite halvgammal och halvfjantig, den enda skillnaden är att jag har rött hår nu och inte brunt! 🙂

Fridaaaa
2

Namn: Frida
Bor: Utanför Ronneby, Blekinge
Civilstatus: Förlovad och sambo. Varit tillsammans i snart 6 år ❤️
Hur bor jag? Bor i ett litet gult hus på landet. Har ganska stor tomt, några bodar, garage. Hyr huset. Gammalt och lite slitet men gör inget. Huvudsaken är att man har tak över huvudet och trivs. Måste inte ha modernt.
Mina djur: 1 hund, 2 katter, 5 kaniner, 6 marsvin och fiskar.
Skola: Gick naturbruk - smådjur/hund på gymnasiet, nu läser jag till förskollärare på högskola, via lärcentra.
Favoritfärger: Svart, rött, grönt och blått.
Favoritmusik: Mest rock men lyssnar på lite annat med. Disneylåtar är bara för härliga! 😛
Favoritfilmer/serier: Johan-Falkfilmerna, Wallander, House, The green mile, mfl.
Intressen: Djuren, fotografera mm.
Favoritmat: Lasange/lasangette, tacos, hemmagjord pizza mm.
Favoritläsk: Coca cola, pepsi, fanta exotic, sprite/7Up.
Favoritgodis: Jordnötsringar, chips med dipp, vissa chokladsorter.
Vad gör jag helst på helgen? Umgås med djuren & sambon, mysiga hemmakvällar. Är ingen "festprisse" som gillar att festa.

Sanningar & onödigt om mig: 

• Ogillar grönsaker, äter enbart gurka, majs och viss del vanlig sallad.
  • Älskar många sorters frukter.
  • Beroende av läsk
  • Rädd för att bli tjock (vet hur jobbigt många överviktga har det, inget emot överviktiga människor).
  • Gillar disney-filmer (barnsligt kanske många tycker, men man måste få vara barnslig ibland, även som vuxen)
  • Avskyr att gå till tandläkaren.
  • Nålrädd
  • Spyforbi
  • Blir lätt sjösjuk
  • Har förmodligen sjukdomen IBS, haft krånglade mage så länge jag kan minnas.
  • Blågröna ögon
  • Har igentligen "råttfärgat" hår men färgar.
  • Bloggar plus har en hemsida
  • Envis
  • Kanske kan upplevas som "vet bäst" men jag är absolut inte sådan som person, tvärtom. Är en glad person som enbart vill hjälpa till 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.