Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 849 ggr
Julliz
0

OT - Hur tjänar du lätta pengar?

Ja, hur gör du det? Jag ska köpa Hö, halm, spån och mat, alltihop för 260 kr, dessutom ska jag antagligen köpa en liten kanin, m. bur för 600 kr. Alltså ska jag köpa saker för 860 kr. Problemet är att jag endast har 700 kr, eller egentligen 600 för jag ska skriva av två dokument till pappa för att få 100 kr, men det har jag inte gjort än.

Har ni några tips? på hur man tjänar snabba pengar?

[Niike]
0

Jag klipper gräs för att tjäna pengar. Har också börjat att rengöra vindskivorna på huset men det går inte så bra hehe;) Ibland tar jag bort maskrosor från gräsmattan för mamma vill inte ha dem där;D Och det är perfekt, för då får kaninerna dem, :)

Andra saker du kan göra:
Städa
Tvätta/städa bil
Vara barnvakt

Kommer inte på något annat just nu, men lycka till!:D

Julliz
0

tack ska du ha, har fått ett endagsjobb xD min kompis mamma har ett kafé där min kompi jobbar och jag ska få följa med på torsdag, 50 kr i timman!

[Quellii]
0

Jag städar åt min mormor xD

[Niike]
0

#2 Så bra:)

Julliz
0

jöpp. Det är på tiden att jag börjar köpa stora förpackningar av allt. särskilt eftersom jag antagligen kommer få lille kaninhanen cinnamon :)

SagaoAlfred
0

Jag är väldigt ofta barnvakt, inte sååå mkt betalt men ändå lite å så tycker jag att det är roligt ^^
Annars kan du som sagt var skriva upp på typ nån affär att du kan klippa gräs å sånt annat tråkigt :P kanske nån som nappar ^^

[Maria-Gerbiler]
0

Jag får 10 kr/promenad med hunden, fast mina föräldrar är lite snåla med att ge ut pengar när de ser hur många promenader jag har tagit. (Går ut med honom varje dag) Har inte fått några pengar ännu. *humf*

Men jag har mitt barnbidrag nu, så jag betalar precis allt förutom mat själv. Men jag har tjänat mkt pengar på det eftersom jag inte köper kläder så ofta. Fast har förlorat drygt 1000 kr på veterinärbesök och 2500 kr på en kamera. Men har fortfarande någon tusenlapp kvar. :D

malinroth
0

Kanske dina grannar har nån snäll hund som behöver promenera/rastas? , brukar vara uppskattat speciellt hos äldre :)

[Saarah]
0

jag frågade mamma förut om inte hon behövde hjälp med nåt mot pengar, å så funderade hon lite och sen sa hon att jag kunde gå ut med emma (hunden) en gång varje dag (5 km) som jag redan gjorde typ varannan dag ;P och att jag skulle få tio kr för varje gång, då tänkte jag, aaja det blir ju lite pengar iaf om jag går ut hela sommarlovet, men sen vart det att jag gick men inte fick nå pengar.. det vart tydligen för dyrt i slutändan :@ men jag går typ ändå ut merom helatin så det blev ju ingen skillnad ändå /: haha om nån fattar? :P

Nicolina
1

Inte för att vara taskig så hoppas ni inte tar detta på fel sätt… men varför ska man få betalt för att gå ut med hunden? Hunden ska ju självklart ut och rastas och nån måste ju göra det men inte ska man väl som barn i familjen få betalt för det! Ser det mest som mutor tyvärr… själv går jag gladerligen kilometerlånga promisar när farmors hundar är här!

Julliz
0

#10 Jag förstår hur du tänker, men möjligheten finns ju att Saarahs mamma köpte hunden till sig själv, och för att hon sälv skulle gå ut med den. Så tyckte hon att det var ett bra sätt för Saraah att tjäna pengar på genom att hjälpa henne lite med hunden. Vissa saker kan man inte ta för givet, som att hunden tillhör hela familjen, eller att alla familje-medlemmar har ansvar för hunden. Saarah kanske har ansvar för andra saker i hemmet än hunden?

[Saarah]
0

#10  jag kan inte säga om jag tar det på fel sätt elr ej eftersom att jag inte vet vad ditt syfte är. Om du tror att jag inte går ut med våra hundar frivilligt elr att hundarna är lika mkt mitt ansvar som resten av familjens så är du ute och cyklar :S

jag kan ju berätta att jag idag har varit ute och cyklat med emma (en av hundarna) fem km, och att jag tränat agillity ett par ggr idag, igår var jag ute och gick med emma och Enya på en riktig låångpromenad och så tränade jag agillity med emma, i lördags elr fredags (kmr inte ihåg) så var jag ute och gick en lång promenad i skogen då det faktiskt spöregnade, då gick jag, mamma och pappa med alla hundarna. Att gå ut med hundarna på promenader och aktivera dom är självklart en dagsrutin för mig, och jag gör det inte för att jag måste, jag gör det för att jag älskar hundarna och att jag tkr att det är kul att gå ut på promenader med dom, att träna osv.

#11 ? självklart tillhör hundarna hela familjen?jag tar iaf för givet att om en familj har hundar så tillhör dom hela familjen, såklart att man tar sitt ansvar?

Jag tror iaf att ni missuppfattat mig och min relation till våra hundar

Muppen
0

#2 Det var ju bra att du fick följa med dit, jag som tänkte föreslå

att typ gå ut med hundar XP

[Saarah]
0

.

[Maria-Gerbiler]
0

#10 Jag var bara 7 år när föräldrarna köpte Ludde så egentligen ska jag inte ha något ansvar för honom. Men endå borstar jag honom, tränar honom och går ut med honom. Han är väldigt seg när man går ut med honom, så det brukar inte vara så direkt jättekul.

10 kr/promenad var egentligen inte tillägnat till mig eftersom jag endå gick ut med honom, det var egentligen tillägnat till de andra syskonen som aldrig gick ut med honom. Men det skulle ju vara väldigt orättvist. Tar inte betalt för alla promenader heller.

Julliz
0

Fick reda på att jag ska hjälpa till på caféet  i näst-nästa vecka :)

Jojsan
0

kul :)

Julliz
0

jep :)