Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 3202 ggr
IdaL
5

(S) 1.2 blå dvärgvädur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags för mina små kaninungar att hitta nya hem. Det gäller 1 hane och 2 honor. 

Alla kaninungar är väldigt sociala och trevliga, kommer fram direkt i buren och mysiga att hålla på med. Dom är även vana vid hundar och katter och är orädda av sig. 

Ser lovande ut för den som vill satsa på avel/utställning. Men passar likväl till dig som vill ha en underbar kelkanin.

Båda föräldrarna är av färgen blå och är stambokförda på 94p. Ungarna säljs alltså märkta och med stamtavla. 

Finns i Helsingborg, Skåne men leverans till andra orter går alltid att ordna. Den 10/8 är dom 8 v. och kan flytta hemifrån.

Vid leverans är kaninen bettfelskontrollerad. Medföljer övergångsfoder och skötselråd. 

Mer information om var kaninunge kan skickas över vid intresse! PMa för mer information.

Grodan
0

Aw ❤️

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

IdaL
0

#1 Visst är dom söta! 😉

Grodan
0

Underbara❤️

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cilia.Teddytöserna
0

Vilka vackra små kaniner :*

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

IdaL
0

#4 Visst är dom 😃

[Yasminjohanna]
0

Jisses så fina <3

Beatrice_Love_Kaniner
0

Hmmm, letar dock efter en vuxen kanin och bor i Stockholm men dem var underbart söta!

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

IdaL
0

#6 Visst är dom! 😃

#7 Transport finns ju! Och dessa blir ju vuxna till slut med 😉 Ena honan och hanen ser förövrigt lovande ut för den som kanske vill ställa ut/avla.

Beatrice_Love_Kaniner
0

#8 jag kollar vidare men jag åtekommer till dig om jag skulle vara intresserad av en hona :)

IdaL
0

#9 Gör du så!

Ingen som är intresserade av dessa sötnosarna? 🙂

Jessicaskåne
0

Aww så himla gulliga! :) ska köpa en kaninkona till min hane & hade gärna haft en dvv men tyvärr msåte jag vänta ca 2 månader då han ska bli kastrerad först! :/

Honestly that never happened, Lying is your favorite passion.
GG WP

IdaL
0

#11 Om du är intresserad av en hona så kan du få tinga så länge, jag har inga problem med att ha kvar en hemma så länge :)

Jessicaskåne
0

var bor du någonstans? :d vill helst att min hane ska träffa honan någon gång innan hon flyttar in också så att dom "vänjer" sig vid varandra och så att jag kan se om dom passar ihop och blir vänner! :) så helst så nära som möjligt. Jag står även i kö till en kull som kommer till världen om två veckor, av samma uppfödare som min första kanin men det är ju inte säkert att det blir några honor alls. Ska först kolla hur det blir med den kullen, blir där ingen och om du har någon hona kvar då, så hör jag av mig igen! :)

GG WP

Jessicaskåne
0

var bor du någonstans? :d vill helst att min hane ska träffa honan någon gång innan hon flyttar in också så att dom "vänjer" sig vid varandra och så att jag kan se om dom passar ihop och blir vänner! :) så helst så nära som möjligt. Jag står även i kö till en kull som kommer till världen om två veckor, av samma uppfödare som min första kanin men det är ju inte säkert att det blir några honor alls. Ska först kolla hur det blir med den kullen, blir där ingen och om du har någon hona kvar då, så hör jag av mig igen! :)

GG WP

Beatrice_Love_Kaniner
0

Jag är ev. också intresserad av en hona! 😮 Hur många honor finns det?

IdaL
0

#13 Jag bor i Helsingborg, Skåne. :) De är väldigt trevliga allihopa, har aldrig varit något bråk. Nu blir dom 8 v. på lördag men är svårt att säga hur dom blir som vuxna ju. Men både mamma och pappa är otroligt trevliga, som sina ungar :) Bor du nära får du gärna komma och hälsa på, hanen får också gärna följa med! 

#15 Där finns 2st honor! Är du intresserad så PM:ar jag gärna över lite info om dom var för sig och enskilda bilder. :)

Jessicaskåne
0

Jag bor i landskrona så det är ju nära och bra! :d Och dom är verkligen hur gulliga som helst! Nu kan jag inte bestämma mig.. Ett lejon till eller en dvv? :d hmm Super svårt ju! :d Ska iallafall kastrera honom snart så fort jag får tid på fågelkliniken så jag får ju börja där iallafall! :)

GG WP

IdaL
0

#17 Då är det nära ju! :)
Haha, dvärgvädur helt klart säger jag ;) Och som sagt, du får gärna komma och kolla på dom så ser du själv vad du tycker!

Jessicaskåne
0

Har tänkt lite nu & jag vill nog helst ha min unge redan från när den är 8 v så att den växer upp med mig och domino. Det kommer dock inte kunna hända nu då domino inte är kastrerad och det verkar inte som att han får tid nu denna månaden ens heller + att han sen ska bo själv i två månader till! 😲 har även börjat fundera på om det kanske är en teddy dvv jag vill ha? Hmm, ja som ni märker har jag världens beslutsångest vilket jag får med allt som har med min lilla prins att göra! Haha 😊

GG WP

IdaL
0

#19 Jag har en liten kull på 3st ungar, just nu. Dom är 5 dagar gamla, 2st ser ut och bli svart otter wt och en blå egern. Kan ju inte säga kön ännu men den kullen kanske kan vara intressant? Det är en tjuvkull mellan en blå dvv och en vit blåögd så dom lär ju troligen bli lite fluffiga 🙂

Jessicaskåne
0

Åhh otter som är såå fint 😍 Men, jag får se hur det blir med den andra kullen först, annars om ottern är en hona är jag nog intresserad av henne, fast är lite inne på teddy dvv iställlet! Kan inte riktigt bestämma mig, den kullen jag står i kö till är en korsning mellan lejonhuvad dvärgkanin & dvärgteddy och det tror jag också kommer bli hur gulligt som helst, så vi får se hur dom ser ut, hur många honor det blir & hur dom passar ihop med domino. Blir det inte som jag tänkt med den kullen så hoppas jag att du har en hona kvar för då vill jag ha en dvv! :d haha (klabbig som vanligt)

GG WP

IdaL
0

#31 Haha du får höra av dig :) menade mellan en dvv och en dvärgteddy! så skulle det stå :-)

Rebiz
0

Så synd att du bor så himla långt bort !

Jessicaskåne
0

Åh jaha, så ungarna blir mer pälsade än vanliga dvv? 😍 Jag har fastnat för ninisar med myket päls av någon anledning, blir så fluffigt och gulligt. Haha xd Nu blev ju valet helt plötsligt ännu svårare xd

GG WP

IdaL
0

#24 Ja, troligtvis :) Men du får PMa vid intreese! Denna tråden handlar ju om blåisarna! :)

Putt för dom små!

IdaL
0

Då var det en hona och en hane kvar :)

IdaL
0

Puttar för dom små!

IdaL
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla Pomelo söker fortfarande nytt hem!

emiliasv
0

Han var väldigt, väldigt fin!! 

Hur är han i tempramentet? :)

IdaL
0

#29 Super trevlig är han! Kommer alltid fram och hälsar och sitter gärna i knäet 🙂 Har fått väldigt mycket kommentarer om att alla kaninungarna är otroligt trevliga, dom är väldigt orädda.

emiliasv
0

Verkligen jätte fin, hur stor blir han? :) Bor i Trelleborg, så inte så långt ifrån dig heller :)

IdaL
0

#31 Ja, han är verkligen jätte fin! :)
Han är ju renrasig dvärvädur och föräldrarna ligger lite högre i vikt så runt. 1.6-1.8 kg skulle jag gissa på men såklart jätte svårt att säga! :)

Van vid både hundar och katter och inte rädd för ljud m.m. Väldigt trygg i sig själv!

IdaL
0

Nu är alla ungar sålda/tingade!
Tråden kan låsas!

Inlägget är låst för nya kommentarer