Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1100 ggr
Alvirpo
0

Väger ungarna för lite?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Mina kaninungar blev 6 veckor i lördags. Men de väger endast mellan 388-474gram och de får fortfarande plats i handen. Föräldrarna väger 1,6kg och 2,1kg. Det är 5 ungar, men de va 9 från början. Men ska de verkligen va så små?

(5 veckor på bild)

Beatrice_Love_Kaniner
0

Mina är 8 veckor och får fortfarande plats i handen :) Blandras mellan hermelin och dvärgvädur

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Alvirpo
0

#1 Åh vad skönt! Då är mina inte helt ensamma om att va så små 🙂 Men de jag funderar över är att om man tex. söker på "Kaninungar 6 veckor" Så ser de ungarna verkligen ut som "riktiga" kaniner och de klarar sig på hö och pellets. Medan mina fortfarande r i stort behov av mammans mjölk för att klara sig..

Beatrice_Love_Kaniner
0

#2 min hona diar fortfarande sina ungar vid 8 veckor men visst, eftersom att dem är små så är det klart dem kanske behöver mer mjölk för att växa. Snart kanske dem bara dem rusar iväg i storleken?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Alvirpo
0

#3 Okej. Jag hade tänkt sälja dem vid 8 veckors ålder, men vet inte om de kanske får stanna ett par veckor till, så de hinner växa på sig ordentligt..

Mickis1994
0

Skulle kunna tänka mig att kaniner är lite som alla andra däggdjur. En del utvecklas snabbt och en del långsammare. Och att i din kull så är de lite långsammare på att växa och bli stora. Ingenting konstigt med det. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

KaterinaPetrova
0

Mina blir sju och får plats i handen. De är hermelinkorsningar. :)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Alvirpo
0

#5 Ja det hade jag inte riktigt tänkt på, men så är det nog🙂

tesushie
0

tor nog det är normalt när jag köpte min plutt när han var 7-8 veckor såg han ut så här

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

tesushie
0

Men honan jag köpte på 8 veckor ett halvår senare  var mycket större i den åldern men efter ett tag sa det bara poff och så blev de stora och amai som var så liten förr ut vart jätte stor så min teori om att han var en lejonhuvad dvv sprack totalt eftersom pocky honan är en dvv och mycket mindre har fortfarande inte listat ut vad amai är för blandning så säger lejonhuvad blandras XD

http://www.youtube.com/user/lazyasshika