(X) Vad gör ni av skinnen?
Vill få lite inspiration till framtida slakt, på vad man kan göra för saker av skinnen.
Så vad har ni eller planerar ni att göra av skinnen?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ge de till vovvarna ^^
Min man har garvat några på en kurs och han kommer nog att garva resten också. Fram tills dom garvas så fryses dom ner.
l'm back
#1 Jo, jyckarna skulle må då. Men nu vill matte ha varma händer och så. Megaelak matte.
#2 Vad kul. Hur länge håller dom i frysen?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 min man säger att det är dåligt att frysa in det då det lätt tappar håret i frysen utan det bästa är om man saltar in det. Ju längre man har det i frysen tappar det hår/fryser sönder (max en månad gissar han).
Jag gissar att det är nått som han lärt sig efter han frös ner våra skinn på skinnberedningskursen. Saltat håller det visst ca ½ år.
l'm back
#4 Hmm, ett halvår, då mår nog inte mina fårskinn som ligger saltade så himla bra, men de får väl bli övningsobjekt när jag väl får ändan ur vagnen och försöker.
#5 ½ år var kaninskinn, min man vet inte hur det är med fårskinn
l'm back
Jag har planer att garva ^^ Har redan lovat en rexpläd till en vän, dock får hon ju vänta några år xD
//Joanna
Haröron används inom flugbindning, så kaninöron kan ju användas till det också.
Någon som vet var man kan få tag på kaninskinn hyfsat billigt? Jag ska göra kattleksaker så det behöver inte vara av bra kvalité.. Gärna rätt mycket skinn också.
Har en mössa med foder av kaninskin, sjukt skön på vintern!😃
Typ en sån här
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Jag hade bara tänkt göra fina plädar av skinnen, bara så man kan mysa in sig i på vintern. 🙂 Sedan vet jag ej om det blir något plagg eller liknande, jag gillar själv bara inte tanken av att uppmuntra andra att ha på sig päls eftersom de oftast inte kommer från en kaningård som min. :P
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"