kaninvakt sökes
Vi söker en kaninvakt från 14 aug i ungefär två veckor eftersom vi åker på semester. Vi har en lejonhuvad/dvärgvädur som blir 5 år i september. Han har alltid varit en innekanin med buren öppen och han går på låda. Han är lite skygg men väldigt snäll. Vanligtvis brukar han bo hos vår lokala djuraffär om vi åker bort under några få dagar, men jag vill inte att han skall vara ensam om kvällarna under så lång tid samtidigt som jag inte vill att han ska sitta instängd i en bur så länge. Han har inte varit i kontakt med andra kaniner men det skulle bara vara ett plus om du har kaniner så att han får vänja sig. Vi bor i Västerås så du bör bo någorlunda nära.

Hej
Jag skulle ev. kunna ta emot honom

Dorishermelin…åh vad bra. Vart bor du? Vad har du för kaniner? Inne eller utekaniner?
Om ni passerar Knivsta när ni ska på semester eller orkar skjutsa honom hit, så kan han få bo hos mig. Har två innekaniner som bor i varsitt rum. Din kanin skulle få bo i eget rum och jag är hemma mycket så jag kan pyssla om honom. (Jag är vuxen och två snälla barn som bor varannan vecka hos mig).
Skicka pm om jag kan hjälpa till!

Jag bor i Hallstahammar, jag har två hermeliner och en frasse. De bor lite olika. Jusst nu är de ute kaniner på dagarna och stallkaniner på nätterna ;) på vintern är ena innekanin och de andra på stall
Är han kastrerad? Ett av kaninrummen är lediga hemma, men vi tar bara emot kastrerade kaniner dock :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

dorishermelin Det ligger ju inte alls långt bort. :)
Skulle han då bo med de andra kaninerna? Han har ju alltid varit själv så jag vet inte hur det skulle gå.

Trasdockaa Ja han är kastrerad. Då slipper vi bära med oss bur? Skulle vara skönt då vi inte har bil. Vart finns ni? Hittade ingen adress på hemsidan.

Vi har fortfarande ingen kaninvakt då Trasdockaasom som skulle ha honom först ska tyvärr resa bort.
Hör gärna av er om ni känner till någon.
#8 Fast ett byte är väl inte så himla farligt? Buss från Västerås till Uppsala, därifrån pendeltåg i 10 minuter. Totalt en timma och 46 minuter inklusive väntetid.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

#10. Det beror ju helt på om jag kan ta med bara honom i en transportbur eller om jag måste ta med hela buren. Ska kolla upp det!
Annars är det ju bara att ta med en plastbit, typ presenning och några kompostgaller så har den ju en inomhushage.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

putt
Jag har också plats för honom.Han får bo i egen bur om han ska bo här. Sätter inte ihop en ny kanin till mina speciellt inte en jag känne och som inte ska bo här. Dock kanske han sitte brevid någon annan kanin.
Han kan vara hos mig. Jag bor i Västerås och har 2 lejonhuvade dvärgvädurar.

#16 Hur bor dina kaniner? Skulle jag behöva ta med mig bur? (inom Västerås blir det inte lika jobbigt att ta med buren). Vart i Västerås bor du?
jag har plats och kan vara kaninvakt. Jag bor i Eskilstuna. I stora sundby bor jag i :) Låter jag intressant?

Jag kan vara kaninvakt! Bor i Bålsta. Har själv en kanin som är van vid andra kaniner som han gärna får sällskapa, annars får han en egen bur.

Nej han får såklart egen bur :) Finns lediga burar här om du inte vill ta med egen