Vad för färg?
Min 6-fackare står i kaninbodan, så utvändigt (facken) är det vanlig vägg färg! :)
Invändigt har jag någon typ av blank/avtorkbar färg, men den går inte att "dränka" i vatten. Jätte nöjd med den färgen! Då det bara är att torka bort om någon får för sig att skvätta på väggarna!
Tror att dem är köpta på typ jula eller något, så det var inte speciellt dyrt! Men det är ju trots allt ett stall…så ja, då är det ju okey om man inte har den dyraste/bästa färgen ;)
Självklart var färgerna vattenbaserade, och dess ångor var ofarliga att inandas! :)
Målar vår bur m Julas väggfärg för kök/badrum(?!) som är väl täckande och något blank. Blir väl 3-4 strykningar av den (2,5l för 169:- har jag för mig) sedan vanlig fasadfärg på utsidan som matchar vårat hus! :-D
Till vår utebur så har vi helt vanlig gul färg (vattenfast?). Eller ja..det tror jag den är :P
Och det har inte hänt min bebis någonting, har den lite på väggarna i buren med :)
Vi håller på och bygga en innebur t min bebis, och då ska vi ha vit färg,:)
Ja om det är så det heter så :p Ja på botten o på väggarna :)
Har nu målat botten och drygt 15cm upp på väggarna i gul fasad/husfärg. Nu ska det bara torka men är än så länge jättenöjd (hej jag kan inte måla rakt och maskeringstejpen tog slut). 🙂 Bara utsidan kvar men det får bli i veckan.