Hopp tränings hjälp.
Hejsan, jag har en liten kaninhona hemma som jag ''hoppar'' med. Jag hade med henne till en agilitybana och hoppade lite med henne på skoj. jag tyckte då att hon hade potential till att bli hoppkanin. Men när jag tränar med henne hemma är hon helt ointresserad och vill inte hoppa. Har försökt med henne ett par ggr på banan då det gått bra, men det är dyrt att hyra bana hela tiden. Undrar om någon har några tips? hur jag kan motivera henne när jag ska träna henne hemma?
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Testa att skriva på Kaninhoppning iFokus kanske? :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Tränar du annorlunda hemma?
Vad är det för underlag när du tränar? Skiljer det sig från träningen hemma mot träning borta?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Som #2 säger. Är det samma omständigheter hemma som på "hyrbanan"? :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
Nej jag använder likadana hinder som på banan, och på gräs. Nej det är väl iså fall att det är lite stökigare (ljud,andra djur) hemma.
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#1 det är under Kaninhoppning :P
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#5 Hon skrev Kaninhoppning.ifokus. alltså som kanin.ifokus fast kaninhoppning 😉 Där finns många erfarna osv
Hon menade inte kategorin här 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 haha jaha, tänkte inte på det ;)
#1 förlåt, skrev innan jag tänkte🤐
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Oftast är de så att dom hoppar bättre hemma, men en av mina kaniner är så. Hoppar bättre på tävlingar (borta) än hemma. Då brunstar hon bara ;) Testa att ta bort de "stökiga" (om de går) så kanske de hjälper? Vet du varför hon inte hoppar? Stressar hon, brunstar eller nosar eller nåt liknande? :) Testa göra de lite annorlunda kanske? Med lagom mellanrum och låga höjder osv? Kanske tröttnat? Hur ofta har du tränat osv? :P
Jag tycker din kanin är jättefin
tråden kan låsas eller tas bort då jag har fått den hjälpen jag behövde.
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna