Vill ha en kanin
Hej!
Jag vill ha en kanin,men jag får inte av min pappa. Jag är vuxen och kan ta hand om en kanin. Min pappa säger att de är smutsiga och kan få hela lägenheten att lukta eftersom de bajsar och är smutsiga djur. Hur ska jag övertyga honom att få kunna ha en kanin?
Vet inte. Visa att du är mogen nog och säg att om den nu bajsar så plockar du såklart upp det.
Jag vill också ha en kanin! 😃
Kolla med någon uppfödare om du kan få låna hem en kanin på prov i några veckor. För att visa din far att de är underbara djur som du kan hantera ;)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#2 Bra ide!
Bor den i bur så bajsar den inte överallt, sen så får man vara noga med städningen :)
#4 Luktar det över huvud taget om man städar buren varje dag? Luktar kaniner något speciellt alltså? Illa eller annorlunda?
Om du är vuxen kan du bestämma det beslutet själv? 😂
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#6 Nej, klart inte, jag bor fortfarande hemma och ett beslut kan också påverka andra i hemmet. Hade bara jag bestämt hade jag haft en fest varje dag… Använd hjärnan!😂
#4 Luktar inte så mycket, men hö och sånt lukar ju såklart litegrann. :)
hanarna kan lukta lite men tänk på att kutter spån luktar mycket så välj något annat spån 😃
Städade inneburen var 4de dag och då luktade det inte av min hane. Kaniner är inte! smutsiga djur. De är faktiskt rensliga av sig. Oftast gör dom alla behov i ett hörn och man kan toaträna dem vilket underlättar städningen. Höet kan man förvara i en graderob i en sopsäck.
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
#8 klart jag använder hjärnan? Du behöver inte vara så otrevlig? Jag har en kaninunge tillsalu om du skulle få för dina föräldrar
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Kaniner har en speciell doft, precis som andra djur. Dock så när man har kanin känner man den inte. Jag som har kanin känner inte doften av kanin då jag är van fast jag känner doften av hund, såsom en hundägare känner inte doften av hund då den är van men den känner av kanindoft 🙂
Det enda sätt en kaninbur har börjat stinka efter 24timmar efter rengöring för mig är när kaninen kissat på sitt hö, då har det luktat ammoniak
//Joanna
Ha kaninen i ditt rum? Eller där din pappa sällan är?
Kaninernas kiss luktar sällan så pass illa att lukten sprids i hela lägenheter 🙂
#12 Jag hade personligen inte sålt till en person som hade skrivit så som TS skrev till dig i alla fall. Inte speciellt snällt skrivet 😮
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 Jaha men du är ju själv otrevlig vad förväntar du dig tillbaka..tack men nej tack.
#15 typiskt att någon alltid ska lägga sig i
#16 Hon var inte otrevlig mot dig. Hon ställde en fråga, visst smileysen kanske var lite onödig men frågan var det ingen otrevlig anser jag i alla fall.
Och du behöver inte vara otrevlig mot mig, jag har inte varit otrevlig mot dig. Det handlar inte om att lägga sig i, inte ett dugg, utan att reda upp missuppfattningen som blivit.
Jag skrev pga att jag anser inte att man skriver så, det är inte speciellt snällt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.