(S) Hermelin
Hejsan!
Det är nu med sorgen i mitt hjärta jag måste sälja min kaninhona Uni då vi varken kommer överens och jag måste fokusera på mina studier.
Uni är 2år och har aldrig varit sjuk. Har bara varit lite rinnig i ögonen under våren 2011. Uni har haft en kull tidigare men dem två dog dessvärre på grund av att dem föddes med defekter.
Jag säljer som sagt Uni för att hon bara får sitta i sin bur dag ut och dag in. Hon behöver någon som kan ge henne den tiden att jobba med henne då hon är väldigt osäker. Hon har aldrig bitit någon men kan knorra när man närmar sig henne. Uni är en mycket liten och blyg tjej som behöver komma till en kärleksfull familj.
Uni är (kommer inte ihåg vad det kallas för) en mycket liten kanin och jag tror hon är en dvärggen och bär på det.
Hemet är mycket viktigare än priset men jag kan tänka att sälja henne för 200 - 300 för att hon har stamtavla och tatuerad i örat.
kräver en kaninvan ägare
Här är lilla Uni
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Glömde säga att jag finns i Stockholm och att Uni är en rexpälsad mycket liten hermelin
putt! 🙂
Lite ot nu men söker inte du efter en annan kanin?
Tänkte när du skriver att du inte har tid för uni ;p
#4 Söker en dvärgvädur som ska vara innekanin till hela familjen, mina syskon kommer då ta hand om dem, jag kommer ju ändå ha kvar min dvv Gray hemma. + att vi ändå inte kommer överens
Instämmer med #4. Du skriver att du inte har tid för Uni men ändå är du intresserad av att köpa en ny kanin? Och om Uni redan sitter i sin bur hela dagarna så lär väl den nya kaninen få göra det också? Och du skriver att dina syskon kommer ta hans om den nya. Varför gör de inte det med Uni?
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
#6 för att det är inte deras kanin, jag vill inte att dem ska hålla på med henne… 🤔
vad är det för påhopp igentligen? Håll er till ämnet! Om det är något så skicka ett PM! 🙂
#7 men ge henne till dom då? bara för att du inte kommer överens med henne betyder de inte att dina syskon inte gör de.
Låter så oseriöst alltihop och du verkar då ha kommit överens med henne tills hon fick ungarna som inte klarade sig, och om de är den verkliga orsaken är de bättre att du skriver att du säljer henne för sällskap då du vill ha en annan du kan avla/ ta nån enstaka kull på?
Så nu kan jag hålla mig till ämnet.
Jag känner inte dig men jag har fått bilden av att Uni är typ din bästa vän och att ni är nästan oskiljbara.. Detta kom mycket oväntat 😐
#9 nej, jag har många rivsår från den kaninen…
Uni är fortfarande tillsalu och jag tänker inte svara på saker som inte hör till tråden. Ni är välkomna på PM i så fall
Är hon van andra kaniner, tror du att det är helt omöjligt att få henne att bo med en annan hona i en stor bur?
Skulle transport kunna ordnas till Värmland? Kan enbart ta mig till Karlstad.
Hur är hon att hantera? Varför river hon? Osäkerhet? Vid brunst?
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
#11 Hon var hos Wilmer för PARNING och var där i en vecka, fungerar bra med honor och sedan släppte hon ihop henne med en annan hona det gick också bra - hon är väldigt sällskapssjuk! Oj Karlstad blir väldigt svårt att ta sig till… Kanske finns det någon som åker Stockholm - Karlstad?
Ja, hon är veldigt skygg och osäker, springer ifrån en och det är svårt att få tag på henne, därför vill jag inte att mina syskon ska hantera henne och stressa henne, aldrig bitit någon, väldigt höjdrädd och håller sig fast när man lyfter/bär henne. Fick rivsår redan första dan jag fick henne.
#12 Om transport kunde lösas och om de skulle gå med på det här hemma så skulle jag gärna ta över henne. Jättefin tjej!
Har en hermelinhona i samma färg fast normalpälsad som hon skulle få bo med om det skulle gå, då min hona älskar sällskap men har mist 4/5 ungar, varav den siste flyttar på 3 veckor om den överlever.
Åh, söta Uni! Kan inte låta bli att bli lite sugen på att ha kvar en bur hehe 🤐
#13 Låter som en riktigt win-win situation det där! :)
Aut viam inveniam aut faciam
#14 ja hon är väldigt fin men just nu är hon väldigt ruggig efter parningen och bopälsen… 🙂
#13 Tycker det låter toppen, fast vi måste hitta transport från Stockholm till Karlstad…
#15 Ja det är det som är problemet… 🤔
Skicka henne på posten! XD (eller lägg ut en annons på djurannonser ifokus;))
Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)
#17 haha, ja hon är ju inte så stor… Nä men skämt och sida, det ska jag göra! (alltså lägga ut på djurannonserifokus!) haha ✉️
putt! ☀️
putt!😊
puttelilutt!
oj det råkade bli samma bild två gånger men jag puttar upp tråden igen!
Guuu vilken fin liten tjej, önskar jag kunde ha fler niner men har inte plats. Hoppas du hittar ett bra hem åt henne!
#29 ja hon är fin men dessa bilder förutom #28 är bilder från förra året, så hon har lagt på sig lite och hennes päls är inte alls lika fin då hanen har ryckt av henne det och hon själv har tagit från både magen, ryggen och sidorna… 😉
Kan medela att min lillebror som är 10 och inte alls livlig eller något sådant skulle ta in uni från hagen och hon sprang runt och runt, jag sa att Simon skulle ta det lungt och räcka fram handen långsamt så hon kan få nosa på den och sedan försöka antigen lyfta in henne i transportburen eller liksom fösa in henne i den, men hon gjorde "utfall" mot Simons hand, hon bet inte men boxade med händerna och morrade. Så hon sa ifrån… Hon är inte alls aggressiv på något sätt
Uni söker fortfarande ett hem där hon kan få komma till någon som har tid att jobba med henne, hon sitter lungt i famnen men spänner sig och ser helt livrädd ut. Jag vet inte riktigt vad hon har vart med om tidigare men hon tycker inte om när man tar på hennes öron!
Snälla! Jag tror verkligen Uni skulle trivas och bli lyckligare hos någon som kan hålla på med henne hela tiden och finna tillit hos en person!
Lycka till med att hitta ett hem åt henne och jag hoppas att hon kommer få det bra🙂
Öm, jag bara undrar men jag kan ha fel? Men den där kullen du skrev om i annonsen var inte det den kullen där det var muppar? Ifall det var den så är det ju inte honans fel att dom dog
en av ungarna såg opropotionella ut men jag vet inte, dem var ju så små.
Tyckte att alla ungar såg ut som muppar i hennes första kull och vet att de var fler som tyckte så.
#36 ja som sagt, dem såg lite opropotionella ut.
Men Uni finns kvar till salu! Har fått två intresse mail men har inte hört något mer från dem… :/
Jag har ju två gerbiler… men vi (jag och min familj) har funderart på att skaffa kanin, fast min pappa sager att OM vi skaffar kanin så ska vi inte göra det förän ivår :'( men jag ska prata med min pappa och se vad han säger, kanske kommer med svar I över morgon.😐
P.S
jag lovar inget men man kan alltid hoppas att det går!🙂
Vila i frid Vanilj & Molly
#38 åh vad kul! Har du haft tidigare erfarenheter om kaniner? För jag skulle villja att Uni kommer till någon som kan "jobba" med henne. Hon är ingen första kanin.
Vet inte om hon räknas som "problem kanin" men annars kanske Livets kaniner är intresserad? :)
Nej, tyvärr inte :( men du hittar nog nån annan bra ägare hoppas vi,
men lycka till med letandet!
🙂
Vila i frid Vanilj & Molly
#41 tack!
#40 Vilka är det?
Okej.. Men tycker du kan ändra från att du skrev att hon var en dålig mamma (eller något liknande). För det är inte hennes fel om ungarna är muppar
#44 jag har fått stödmata hennes nuvarande kull. Jag vet vad jag skriver om henne…
#46 Men jag är inte intresserad av att sedan "få tillbaka henne" utan detta är en annonsförsäljning.
#47 Aha, okey ;)
Kan meddela att saker går framåt! Jag tar ut bebisarna i hagen och sedan när jag ska ta ut Uni så lägger jag handen där i buren, hon skuttar fram och nosar på den sedan sitter hon kvar helt avslappnat, när jag rör på handen lägger hon bak öronen och nosar på handen igen, viktigt att man inte tar bort handen! Sedan försöker klappa henne försiktigt men då skuttar hon iväg igen, dock inte av panik som hon brukar göra. Sedan upprepar jag detta om och om igen tills hon inte springer iväg, hon låter mig klappa henne och tillslut lyfter jag upp henne. Detta tog ca 20 minuter och det fungerar bra för mig nu på sommaren men dock inte när skolan drar igång. Därför säljer jag henne.
Vill bara därför säga att det är en kanin som bara är osäker och aldrig är aggresiv, var inte rädd för det ända hon gör är att boxa med tassarna försiktigt men det är för att säga till mig "Gör mig inte illa" Min hand är ju liksom så stor som Uni själv så man måste bara vara lugn. Hon måste helt enkelt få en ägare som kan jobba med henne och som hon kan känna ett band till 🙂
Hon är riktigt fin, synd att de är så långt bort!
#50 kan tyvärr inte fixa någon transport men jag kan ta mig till stockholmscentralen! Om du kanske har någon som kan möta upp dig där? Saker kanske går att lösa! ☝️
#51 Nä tyvärr, bor som i kiruna så de hade blivit en himla lång färd!
#52 jaha vad synd… 😕
Puttar upp tråden!
Putteliliutt!