har en liten fundering
de e en fundering om PARNING ..
om jag har en gotlandshona som är vit och brun och jag vill para henne måste jag ha en hane med lika färger eller kan jag ta en grå hane tex…
hur är de med rex?? måste man ha lika färger ??
de va bara en funderare :P e tacksam för svar
// lotta
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
nej man måste ju inte ha samma färger.. och ta helst då en helfärgad kanin annrs blir det nog vitscheckar.. :)

Det beror ju på vad du vill ha för färger på ungarna.. :)
aha .. kolla bildern jag lägger ut nu bil de några fina färger på ungarn a?? hehe jag e helt bakom flötet när de handlar om färger :P
putt..
ja, det blir säkert fina färger :P beror ju oxå på vilka färger kaninerna har i släkten :)
36 aa men de kan funka eller :P?? isåfall köper jag den gråa hanen hehe
#7 jodå, det kan nog gå.. Men du får inte glömma att tänka på att hanen du väljer ska ha bra temperament osv. men det tror jag du tänker på :)
#8 såklart jag tänker på :) mamman e hur go som hällst fast ifall hon e på humör kan hon ju bli tjurig men men .. :)
Kaninerna man parar behöver inte ha samma färg.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Honan är svart-gul japan sheck/brokad. Hanen är viltblå.
Spelar ingen roll med vilka färger man parar med Gotlandskaniner, då dom får vara i alla färger=)
#10 #11 tack då vet jag :) …
är de så med alla kaninraser ??
#12: Dom rasrena kaninerna ska man helst avla med i samma färger eller färger som kan kombineras med varandra. Annars så blir färgerna förstörda och ha massa dåliga anlag, och vissa icke godkända färger kan uppkomma.
#13 okey jag e ju helt bakom flötet om färger kanjag säga..
Tror dom kommer få väldigt fina färger ;D

Som sagt - med Gotlandskaniner spelar det ingen roll vilka färger man blandar. Ju fler färger i kullen destor roligare ju ;)
Menar du gotlandskanin med rexpäls eller rasen rex?
Har du genbank? *nyfiken*
nej rasen rex :P .. men just nu blir de ingen hane :/ vart så fullt upp med min hund som e sjuk och hålle rpå att måla om mitt rum ..

Okej, tråkigt…
Själv vill jag ha en rexpälsad Gotlandskanin till vår genbank men de är ju inte så fruktansvärt vanliga…
jaha … ne men jag har en rex och en gotlandskanin hehe XD
jadu nu har jag mindre tid också de har blivt mer djur och snart börjar skolan :/