Parasit och fel kön :(
Har haft min lilla Lola i en vecka nu och fick veta att det var en liten hona av uppfödaren. 9 veckor gammal. Jag var hos veterinären idag och de fann testiklar så det är en liten hane. Dessutom har min lilla dvärgvädurspojke även parasiter, troligen mjällkvalster. Tycker så synd om honom och känner mig riktigt arg på uppfödaren.
Han har fått en injektion nu och ska få två till de närmsta två veckorna. Detta med mjällkvalster är något nytt för mig, min förra kanin fick aldrig något sådant. Det kanske ändå var meningen att jag skulle ha en liten hane men jag valde medvetet en hona för att slippa det där med eventuell kastrering etc. Aja, behövde väll skriva av mig. :(
Trist.
Dock kan just könen bli fel, även hos erfarna uppfödare.
Men mjällkvalsterbehandlingen anser jag att uppfödaren ska betala, du har ju inte haft kaninen så länge heller.
Testiklar redan förresten? Var tidigt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 jag känner också att hon borde betala för behandlingen men nu orkar jag inte med mer drama så jag tar notan, det blir 350 kr inkl. kontrollen då så 800 spänn totalt.
Ja, de hittade små testiklar på honom, det var vad veterinären sa iaf så jag antar att hon vet vad hon pratar om.
Nåväl, vi får se hur det går med lillkillen nu då. Jag döper om honom, det får bli Eddie hehe :)
#2 Ok bara jag som tyckte det lät tidigt men kan ju mycket väl stämma 🙂 Tidig i utvecklingen kanske
Dock tycker jag att "rätt ska vara rätt", men tja det är ju upp till dig själv.
Eddie,vad sött 😛 Har du bild?
#4 Vilken sötnos!
Har bilder på mina i min blogg och på min hemsida (finns länk i min signatur) 🙂
#5 ska kika in :))