Blir det alltid kaninungar?
Jag köpte ju två honor som visade sig vara en hane och en hona.
När detta upptäcktes var vi vid vårt sommarställe och hade ingen möjlighet att separerar dom omgående. Dom bodde alltså tillsammans i 1 vecka, från det att han börjat "hoppa på" henne.
Detta är två veckor sedan alltså borde de bli kaninungar om 2-3 veckor. Min fråga är alltså, blir det alltid kaninungar vid PARNING eller kan vi haft "tur" att det inte blivit något.
Dom bor nu separerade och hanen ska kastreras imorgon. Efter detta är tanken att dom ska få flytta tillsammans igen, då dom verkligen saknar varandra.
Om dem bott tillsammans i en vecka är det väldigt stor chans att det blir ungar.
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Hur gamla är dem? Som #1 säger så är risken ganska stor, så vill ni undvika det så kan ni beställa tid för honan med så hon blir steriliserad. Sen; om ni väljer att inte sterilisera honan och det inte blir några ungar(mot all förmodan) vänta gärna ca 5-6 veckor innan ni sätter ihop honan och hanen igen.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Det blir inte alltid ungar men efter 1 vecka tillsammans brukar det bli ungar om dom nu inte är så unga att det inte är aktuellt
l'm back
Dom är cirka 5 månader…
Då är det 'tyvärr' nog större risk för att där finns ungar..
För evigt med Gaia