krångel med zooplus.dk
Hej!
Många på kanin.ifokus har ju tipsat varmt om zooplus.dk, men jag undrar om någon mer har haft krångel med dem?
Jag beställde en stor träbur, cuni complete 8kg och en leksak. I mailet jag fick från dem skulle få två paket där träburen är uppdelad och paket 2 innehålla även foder och leksaken. När jag fick båda paketen idag innehåller de bara delar till buren. :S Jag har alltså INTE fått någon foder som jag betalat skitmycket pengar för.
Posten säger att det var dom enda paketen jag hade.
Har jag blivit blåst? :S Har mailat zooplus, väntar på svar…
Tror knappast zooplus skulle blåsa någon då de är en så pass stor sajt.
Däremot kan det ju ha blivit något missförstånd, och att de skickat ytterligare ett paket. Det bästa är ju att göra som du gjort, dvs ta kontakt med zooplus antingen via mail eller telefon.
Jag har beställt därifrån några gånger, aldrig haft problem, samma med andra jag känner.
Alla företag kan göra misstag, de har inte blåst dig.
Men, hör annars av dig till dem, förmodligen ett missförstånd eller liknande 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har aldrig haft problem. Vänta på svar från de istället.
Ringde och de sa att de skulle skicka fodret, och att jag skulle ignorera fakturan som kommer (eftersom jag redan betalat tidigare).
Mailade även in och klagade på att buren hade skador. Hittade fler senare men detta är vad jag skickade in till dem. Översta bilden må se litet ut, men den långa sprickan är djup och träet ovanför är löst. :( Trist. Det är så på flera delar av buren.
#4 Det har hänt med mig med, fast från en annan sida. Men det är inte deras fel, utan postens. Men det brukar gå bra att få en helt ny sak, eller bara delarna som är sönder.
MVH Celina
#4 Ser ut att vara samma bur jag har till mina ninisar. :-D
#5 hoppas på nya delar då! Uppdaterar när jag får besked från dem.
#6 Oh! Det är detta jag har: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_indendoers/346594 :)
#7 åh den buren har jag funderat på! hur lång tid tog leveransen?🙂
#7 Yup, det är den jag har också. :-)
#8 För mig tog det ett par dagar bara. Dock skulle jag rekommendera en annan bur då denna är väldigt gnagvänlig och inte speciellt fin efter ett par månader..
#7 Den har väl inte godkända mått som jag kan utläsa det? 45 cm höjd på varje del?
Men fin är den.
Trist med skadorna, men är posten/DHL som slarvat och varit oförsiktiga tyvärr.
Det som hände mig när jag köpte därifrån var att buren kom först och så skickades matskålen till tyskland och därifrån vandrade den till Sverige..
#9 jaha oj trodde det skulle ta mycket längre tid med bur, beställde en sele till hunden därifrån och då tog det nästan över 2 veckor den lokaliserades i Tyskland. Hmm tack för upplysningen jag får söka vidare!
#10 Tack för infon de måttet hade jag inte tänkt på!
#10 & #12 Han är frigående i lägenheten, har bara sitt hus, hö och kisslåda där. Men jag mätte den faktiskt själv och den är 50 cm hög!
Är största inneburen jag sett till salu, dessutom är den mycket mysigare och större än en vanlig innebur med plastlåda och galler.
#6 Ja, han har smakat lite på insidan, men inte så mycket ännu. :)

har beställt från zooplus flera ggr, och det enda problemet jag har haft var sist när jag beställde en ny fin stor bur till råttorna…och de hade skrivit helt fel efternamn på adresssedeln >_<
vilket ledde till att jag fick stå & argumentera med det stackars DHL budet i över en kvart om att det var min bur och att det stod fel efternamn
de såg att de hade gjort fel, och som "plåste på såret" så fick jag en 10% rabatkod att använda inom 6 månader -.-'
(ngt man får som ny kund ändå)
You can't spell Bitchy without Itchy
#13 Vad bra 🙂
#14 Skönt att du fick ditt paket ändå! Sånt kan ju sluta illa annars. Dom skrev mitt telefonnummer fel, men det gjorde inte så mycket.