Vilken typ av sele är bäst?
Vad har ni? Vilken är bäst att köpa av Bogsele, H-sele och Bröstsele? :)
Jag använder h-sele.
Precis börjat med bogsele på ena kaninen och ska även köpa bröstsele sen till en av de andra kaninerna :)
Men gillar än så länge h-sele bäst
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

har H-sele på mina båda kaniner, och har alltid använt den modellen utan problem
You can't spell Bitchy without Itchy
bröstsele är helt klart bäst då den inte stryper kaninerna som en H-sele kan göra, bogsele tycker jag inte heller om men de är bara för att de är förstora på mina kaniner och glider omkring.
Bog- och bröstsele slår h-sele med hästlängder tycker jag. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Tycker det är beroende på kaninen, ex. snabba kaniner med mycket fart brukar jag använda bröst,- eller Bogsele. Om jag kan fånga in kaninen när den skulle hoppa ut ur selen kan jag använda bogselen, vill/kan jag inte ta den risken använder jag Bröstsele eller H-sele. Gillar inte kaninen att sitta still längre eller om kaninen ogillar att man rör för mycket på mage & tassar, använder jag inte bröstsele, då den kan vara svårare att sätta på kaninen och tar längre tid att få på. Endel kaniner kan tycka att det är obehagligt att ha en rem runt halsen och till dem kaninerna undviker jag H-sele :) Man får testa sig fram!
HAHAHAHAHAHA…..
Tycker inte om h-selar men däremot bröst- bog - sele. Dock har jag hört att bog selar är lätta att rymma ur, så bröst sele föredrar jag, den är ju NÄSTAN som en h- ske men med ett till band ;)
För evigt med Gaia
Jag brukar testa olika selar och se vilken kaninen verkar trivas bäst med, och sedan köra på det 🙂
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#8 Även en välsittande bogsele är relativt enkel för kaninen att backa sig ur om den nu får för sig att göra det…
#11 Så bra! 🙂 Det har däremot jag, och det är måttligt underhållande… Särskilt när kaninen gör det på tävling och råkar vara av den lite mer svårfångade typen 🤪😉
H-sele utan tvekan
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Olika på olika kaniner, har bog på dom flesta, några bröstsele. Gillar inte H personligen.
#8 Okej, bara som jag hört, tyckt det var lite konstigt men så har man fått förklaringen att den kan backa ur den på ngt viss, men då vet jag : )
För evigt med Gaia
bogsele föredrar jag! den sitter bra och så på kaninerna :)