Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 830 ggr
[vanilla skye]
0

Bo i inhägnad på vintern?

Hej

Jag funderar om mina kaniner kan bo i en stor inhägnad/ stor hundgård med stort isolerat hundhus på vintern?

Jag tänkte att de ska vara vinterbädd i huset, alltså en tjockt lager spån, och ett tjock lager halm och hö.

De kommer isåfall ha  både hö inne i huset och hö ute också.

Så tänkte jag att man bara kan skotta själva inhägnaden och så får kaninerna möjlighet att få skutta på stora ytor utomhus även under vintern. Jag och mina föräldrar tycker att de borde få leva så naturligt som möjligt. Vad tycker ni om det?

Vi har jättekaniner som är van att bo ute även vintertid.

VildaVittra
2

Det tycker jag du absolut kan göra. Ett sätt att slippa skotta är att bygga ett sadeltak med nät och täcka det med en presenning under vintern. Sen täcka marken med halm som du sedan tar ut på våren.

Det enda som kan upplevas som jobbigt är att man måste springa dit med vatten flera gånger om dagen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mickis1994
1

Jag tycker det låter som en kanonidé! Ser man bara till att det finns massa halm inomhus och hö både utomhus och inomhus så lär det inte vara några problem. Och att kanske ha vatten inomhus och utomhus, i fall det går.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[vanilla skye]
0

Tack :)

#1: Ja det låter som en bra ide, tack :)