Fotografering av kanin
Vad använder ni för kamera för att fota er kanin/kaniner. Och hur tycker ni den fungerar med kaninernas rörelser?
Då ja ska köpa en kamera ^^
Vilken e bäst?
Nikon d3100 :) har min kanin endast inne i rätt så dåligt ljus så att fota utan blixt när han rör sig är ingen idé, men hade han varit utomhus hade det inte varit några problem, speciellt inte när det är sol.
Det finns en nästan exakt likadan tråd om detta :)
MVH Celina
#2 Men ja vill veta vilken som är bäst osv för att ja ska köpa en! ^^
Jag tror hon menar att det finns en lika dan tråd där en tjej frågar efter samma sak som du. Du kan kolla i den tråden för att få mer svar osv :)
http://kanin.ifokus.se/discussions/50c7785288f472574c07c353-fotografera-kanin?discussions-1
Finns många tips? på bra kameror som passar för fotografering av kanin och andra djur :)
http://pillasddv.weebly.com/
Jag använder Canon EOS 40D för det är vår kamera.
Men man kan ta kort med väldigt snabb slutartid för snabba biler i redan bra ljus eller så kan man sänka slutartiden så att man kan ta kort på mörkare platser tex
den har en "sport funktion" som innebär att den tar många snabba kort per knapptryckning och vi har köpt ett objektiv som är längre bort ifrån så att man kan ta kort på djur utan att man bara har en stooor nos i bilden som denna bild (tagen med ett mindre objektiv modellen är större än en kanin men ni förstår principen om man har för litet objektiv)
l'm back
#4 Man kan nästan omöjligt säga en kamera som är bäst.
För mycket handlar om vem som är bakom kameran, objektiv och mycket annat.
Ska du ha kompaktkamera eller systemkamera?
Jag har en nikon D3100 som jag är mycket nöjd med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 så rätt min man tar mycket bättre bilder än jag för jag måste springa till han hela tiden "nu blev det för mörkt vad gör jag fel" men jag lär mig eftersom jag tar massa bilder till teforumet just nu 😃
l'm back
Jag har en Nikon D5100! Super! 👍
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Det är ett tag sedan du la ut denna men jag använder iaf en Canon EOS 550D, kan inte bli nöjdare! Vissa som haft Nikon har typ tröttnat eller nåt och därför köpt en Canon och blivit mycket nöjd. :) De flesta (iaf häst) proffs fotografer andvände Canon och de är väldigt enkla att förstå och man får en liten bok till där det står alla funktioner på svenska, klart och tydligt ^^ När man känner på en Nikon och Canon så är Canon mer rejälare och Nikon lite lättare ;) Det är väldigt svårt eftersom att det är de två märkena som tävlar mest mot varandra, haha ;)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#11 Gillade ditt inlägg för att det var lustigt hur himla vinklat det var :S Vad är det med folk som har det ena eller det andra märket och känner att de alltid måste prata skit om den andra. Det var som att ha en SAAB eller Volvo på 90-talet.
#12 man tackar! :D Håller med, och på såna här sidor blir det mycket tjafs om.. Ja inprinsip allt så jag väntade mig igentligen att nån skulle lägga in nån dum kommentar x)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#11 Jag tycker mer det är vanligt att folk skaffar systemkamera, av olika märken, och tror att de blir duktiga bara för att de har systemkamera xD
Ja Nikon och Canon är de mest ledande märkena. Jag gillar båda på olika sätt, men har Nikon nu passar mig bäst.
Viktigare är att ha bra objektiv sen och att man lär sig kameran 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har en iphone 4s! :D Annars har jag en nikon kamera ;)